Vaihtoon Prahaan?

(Luettu 2294 kertaa)

Emiliinia

• Aloittelija
    • Profiili
Vaihtoon Prahaan?
« : 21.05.2005, 17:58:59 »
Kaikki kokemukset Prahassa olleilta ovat erinomaisen tervetulleita! Mitä hyvää? Mitä huonoa? Kannattaako lähteä jne.  Aikomuksena hakeutua Erasmus-vaihtoon Prahaan jäämäpaikalta mahdollisesti ensi keväänä, joten mahdollisia lähtijöitä kuulutetaan niin ikään.  :D

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vaihtoon Prahaan?
« Vastaus #1 : 23.05.2005, 21:17:32 »
Vaihtoon kannattaa kyllä lähteä. Suosittelen. Mutta miks ihmeessä jäämäpaikalta? Ja niin, tutustut kyllä suomalaisiin ihan riesaksikin asti ilman niitä erikseen kuuluttamatta. :roll:

Cheve

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vaihtoon Prahaan?
« Vastaus #2 : 24.05.2005, 14:19:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Pallo"
Ja niin, tutustut kyllä suomalaisiin ihan riesaksikin asti ilman niitä erikseen kuuluttamatta. :roll:

Ei se ihan näinkään aina mene.

Nim. Yli kolme kuukautta vaihdossa tapaamatta juuri ketään suomalaisia.

arjuska

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vaihtoon Prahaan?
« Vastaus #3 : 24.05.2005, 14:53:37 »
Vaihtoon kannattaa kyllä lähteä. Suosittelen. Mutta miks ihmeessä jäämäpaikalta? Ja niin, tutustut kyllä suomalaisiin ihan riesaksikin asti ilman niitä erikseen kuuluttamatta. :roll:

Vaihtoon kannattaa aina lähteä, älä mieti enää hetkeäkään!  :)  Hus hus... Hienoja kokemuksia, uutta kulttuuria ja kieltä, ja uusia kavereita! Ai niin, ja se "uusi, syvempi näkökulma" esim. minulla taloustieteisiin!  :lol: Nooh, haaskoo ol!

Suomalaisia tulee kyllä todellakin joskus ihan riesaksi asti kuvioihin ulkomailla! Siinä on sitten ne hyvät ja huonot puolet... Salmiakkijakeluketju on ainakin turvattu silloin, kun huomaat kokoontuvasi suomalaisten kanssa baariin tai muuhun häppeninkiin! Tämä tietysti on vaan yksi hyvin pieni osa koko vaihto- ym. kuviota, mutta kommentoinpahan, koska olen huomannut saman itse, useasti.

Pallo

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vaihtoon Prahaan?
« Vastaus #4 : 24.05.2005, 16:59:59 »
Lainaus käyttäjältä: "Cheve"
Ja niin, tutustut kyllä suomalaisiin ihan riesaksikin asti ilman niitä erikseen kuuluttamatta. :roll:

Ei se ihan näinkään aina mene.

Nim. Yli kolme kuukautta vaihdossa tapaamatta juuri ketään suomalaisia.

Nih. Riippuu varmaan missä päin maapalloo on. Mutta Prahassa suomalaisiin törmää ihan salettiin. Ja kyllä melkein missä vain Euroopassa, jos on Erasmus-vaihdossa. Itse olen törmännyt vaihdossa ollessani, työskennellesäni ja muuten vain asuessani ulkomailla aina suomalaisiin. Euroopassa meitä ei pakoon pääse. Ja kuten sanottua, siinä on hyvät ja huonot puolensa. Sillä vaan ton heitin, että jos kiinnostaa paikallisiin tutustua, ei suomalaisia kannata ehkä jo Suomesta käsin huhuilla.

Mutta enpä tiedäkään mitä kukin reissuiltanssa haluaa.

Tää varmaan taas auttoi alkuperäistä kysyjää.... :lol:

anicca

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vaihtoon Prahaan?
« Vastaus #5 : 24.05.2005, 19:38:21 »
Joo, muita suomalaisia vaihtareita löytyy kyllä sitten paikanpäältä....Kyllä muakin aina välillä ärsyttää, kun suomalaisiin törmää ihan pakosti esim. täällä Budapestissa - mutta toisaalta, saahan sitä itse seuransa valita, eikä suomalaisten kanssa oo pakko hengailla, jos ei halua. Toisaalta välillä on niin ihanaa puhua suomea ja olla suomalaisessa seurassa - muutama erittäin hyvä ystävyyskin on syntynyt toisten suomalaisvaihtareiden kanssa.

No, joo eipä tässäkään viestissä mitään uutta ja informatiivista tullut kerrottua. Mutta siis alkuperäisen viestin kirjoittajalle: lähde ihmeessä sinne Prahaan! varmasti hieno kokemus! :D
 következö buszon
Rajta leszek én is

maisa112

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - maisa112@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Vaihtoon Prahaan?
« Vastaus #6 : 02.01.2012, 19:13:58 »
Heippa!

Nostellaanpas vanhaa aihetta ylöspäin. Vaihto olisi minullakin ajankohtainen ensi syksystä alkaen, ja Prahaa olen nyt miettinyt. Pidemmälle kohdistuva vaihto pitänee säästää gradua varten, mutta jos nyt sivuaineet kävisi suorittamassa pois vähän Helsinkiä kivemmassa ympäristössä :) Eli siis, millainen Praha on opiskelijakaupunkina? Ahdistaako turistimassa? Pääseekö suomalaisia tosissaan karkuun? Millaisia opinnot ovat?

Entä asumisen kanssa. Olen kuullut (kauhu)juttuja Erasmus-opiskelijoiden majoittamisesta 10 kilsan päähän keskustasta siten, että kaikki vaihtarit asuvat samassa talossa ja keski-ikä on alle 20. Kyllä mä ne bileet kestän mutten mummoksi itsensä tuntemista  >:(

Kyselylista voisi jatkua loputtomiin, mutta taso ei ainakaan paranisi. Niinpä toivoisin jonkinlaista vapaata sanaa aihepiiriin liittyen!
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you.