hotelli- ja ravintolatöihin Englantiin

(Luettu 49516 kertaa)

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #40 : 24.08.2005, 16:56:00 »
Kysyin jo aiemmin, mutta jankkaanpa vielä..
Elikkä onko meikit briteissä halvempia vai kalliimpia kun Suomessa?
En kysy, koska olen pinnallinen vaan siksi, että olen meikkaaja ja haluaisin meikkailla, vaikka vaan satunnaisesti ja ohimennen, myös tuolla puolen. Ettei pääse kaikki unohtumaan.. :roll:  Ja pohdin kannattaako meikkivaraston täydentämistä viivyttää kunnes pääsen Englantiin vai hamstraanko maaleja mukaan?

Sommare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 01.09.2005, 17:13:40 »
:!:  Anuu + Allianssin kautta nyt syksyllä menossa tai aiemmin olleet.   :!:

Itse olen nyt su lentämässä Bournemouthiin allin ravintolatyöhön ja kyselin sieltä tarkennusta sijoitustietoihini paikallisesta organisaatiolta majoitukstani (ei ollut mitään hajua missä asun kurssiviikon jälkeen), kun mitään ei ole kuulunut itse allilta.

Ja yllätykseni sieltä kerrottiin että saapuessa pitää maksaa n. kahta viikkoa vastaava summa depoja  :shock:  + että viikottain pitää vuokra maksaa majoituksesta (toivottavasti palkka tulee myös viikottain).

Joten kysyisin teiltä jotka olette ollut mahdollisesti aiemmin allin kautta, että pitäisikö vielä varautua uusiin mahdollisiin yllätyksiin (majoitus,palkka,kurssi, jotain muuta ... )  :?:

Ja Anuu, oliko silloin allin infotilaisuudessa puhetta depoista,vuokrista tai muusta käytönnon asioita?

Ku heräs tuossa kysymys, että mihin olen loppujaan pistämässä päätäni. :!:
Away, away in time
Every dream's a journey away
Away to a home away from care
Everywhere's just a journey away..."
   - TN -

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #42 : 04.09.2005, 18:42:31 »
Tuli pakkotauko netin kanssa, en päässy vastaamaan aiemmin,  luet näitä seuraavan kerran varmaan vasta briteissä.. Siis saitko ennen lähtöä tiedon missä tulet olemaan töissä?
Depoja? Pieni tulkkaus olisi tässä paikallaan..
En muista, että infossa ois ollu oikeen mitään puhetta vuokrista tai muusta sellasesta.. Muisti voi tietysti pettää.
Toivottavasti kerkesit selvittämään noita juttuja ennen lähtöös, kun ei mustakaan oo mitään apua :(

Kirjottele tänne kun kerkeet, ois mahtava kuulla sun alusta siellä, ennen kun seuraan sun jalanjälkiäs!
Miten muuten järjestit tuon matkan bournemouthiin?

|l4ur4|

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #43 : 06.09.2005, 12:47:43 »
ketkäs kaikki on lähdössä englantiin nyt syksyllä ja minne päin? Mä todennäkösesti lähden 14.9 Torquay-nimiseen kaupunkiin....pitäis selvitä nyt lähipäivinä....

Pinkki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 06.09.2005, 13:14:53 »
Olen lähdössä jos vaan paikka jostain aukeaa. On vaan tökkinyt pahemman kerran tää papereitten kääntäminen... Ei millään tule valmista, tuntuu siltä!!!  :x  Yritän saada pistettyä paperit postiin, mut en tiedä millon se tapahtuu. Toivon mukaan parin viikon sisällä, voi mennä pidempäänkin. Mut tässä kuussa viimeistään.

Kuinka pian te ootte saanu niitä vastauksia hakupapereitten lähetyksestä laskettuna et minne ootte saanu paikan?  :)
Se, joka rakastaa merta, uskaltaa jättää turvallisen sataman.

|l4ur4|

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #45 : 06.09.2005, 13:25:39 »
papereiden lähettämisen jälkeen kahden viikon päästä soitin allianssiin ja kyselin kaikennäköistä ja siitä ehkä viikon päästä tuli maili et pitää soittaa englantiin yhteen hotelliin ja sit ne sano et ne haluis et alotan heti no sanoin et puolentoista viikon päästä voin aloittaa ja tänään sain varmistuksen et pääsen sinne hotelliin ja lähden viikonpäästä. nyt pitää viel hommata lennot, vakuutus, matkalaukku, irtisanoutua nykyisestä työpaikasta ja kaikennäköistä, et tekemistä riittää..vielä ku pitää joka päivä olla töissä...
Mut ne jotka on saannu jo paikan ni laittakaa sen hotellin nettisivut et pääsen katselemaan millasiin paikkoihin olette menossa. ja ne jotka on ollu ni laittakaa tekin ja sit ois kiva kuulla et oliks se tosiaan niin hieno paikka ku kuvista näytti....
mä menen tähän hotelliin http://www.livermead.com/frameset.htm

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #46 : 11.09.2005, 20:25:52 »
Aivan upeen näkönen toi hotelli, mihin oot menossa!
Millasta työtä sait?

|l4ur4|

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #47 : 12.09.2005, 09:28:55 »
Tarjoilua ja siivosta...
Ja joo, näyttäähän toi ihan hienolt, mut siin työsopimukses luki et se on kuitenkin 3tähden hotelli, ja siel on vaa 67 huonetta. Ku noist kuvis se näyttää paljon isommalta. Ja mä meen sinne talveks et toi kaupunki ois kesäl varmaan aika unelma.. :)

zany

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 12.09.2005, 10:48:47 »
heips!

kannattaa ehdottomasti lähteä allianssin tms. kautta, vaikka maksu tuntuu kovalta, niin silloin on aina joku turva takana jos esim. joutuu tosi huonoon paikkaan töihin. yksi kaveri joutui aika pahaan paikkaan töihin, ilmoitti siitä allianssille ja ne etsivät sitten uuden paikan.
allianssin kautta pääsee myös varmasti kaverin kanssa samaan paikkaan, kunhan vain mainitsee asian erikseen kummankin hakemuksessa.
yllättävän hyvin jäi palkasta käteen, vaikka hintataso olikin englannissa aika kova. ikävä juttu vain, että vasta 21-vuotias saa englannissa täyttä palkkaa.. :(
joissain paikoissa joutuu maksamaan majoituksesta, mutta useissa se taitaa olla ilmainen.
itse olin plymouthissa töissä (onko muita ollut?!) ja täytyy sanoa, että oli tosi hieno kokemus..! aika vähän on ikävää mainittavaa siitä.. :D

|l4ur4|

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #49 : 12.09.2005, 12:53:23 »
Zany: Missä hotellissa olit töissä? Pystytkö laittamaan sen nettiosoitteen ku kiinnostaisi tietää millaisessa hotellissa olit. :)

Ja monen hengen huoneessa asuit? Entäs millanen se huone oli? Vaatimaton?

AS

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #50 : 12.09.2005, 13:49:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Anuu"
Kysyin jo aiemmin, mutta jankkaanpa vielä..
Elikkä onko meikit briteissä halvempia vai kalliimpia kun Suomessa?

Saman hintaisia, ainakin noi keskikastin merkit kuten Max Factor. Tosi halpojakin loytyy, mut laatu on sit... Ja depolla Sommare varmaankin tarkoitti deposit eli takuuvuokra.
ähdön läheisyydestä he turvaa saa.

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #51 : 13.09.2005, 07:24:11 »
ASlle kiitos.

usvaus

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 13.09.2005, 14:53:59 »
Nyt minua lykästi, sain töitä :)
Allianssilta sain viime loppuviikosta viestin, että kiinnostunut hotelli löytyi. Soitin sinne, juttelin aikani kunnes naiselle tuli kiire. Hän otti numeroni ylös ja lupasi soittaa. Ei kuulunu. Soitin seuraavana päivänä sinne ja kyselin naista, ei ollu paikalla. Soitin myöhemmin uudestaan ja jätin sitten viestin. Tämä tapahtui eilen.
Tänään sain Allianssilta sähköistä postia, että soitatko sinne uudestaan mutta eri ihmiselle. Soitin. Nainen oli oikein mukavan kuuloinen (ilmeisesti joku henkilöstövastaava tms) ja hän päätti palkata minut :) Onni (matkalla olleista mutkista huolimatta). Nyt papereita oottamaan.
Kaupunki on tunnin junamatkan päässä Lontoosta, joten enköhän eksy sinne vaikka lennoltani kävellen :D

Nyt kun lähtö on jo näin varmaa niin voin alkaa hankkimaan tuttavuuksia pallontallaajista, jotta voi vaikka kahvilla tai teellä piipahtaa joskus suuressa maailmassa :) Vapaaehtoisia?
parasta toimia aina nopeasti viimetingassa!

duckie

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #53 : 14.09.2005, 22:11:21 »
Olen myös lähdössä Allianssin kautta vuodeksi Englantiin hotellitöihin; hakemuksen lähetin reilu kuukausi sitten ja juuri tuli viesti että Salisburyssa olisi kiinnostunut hotelli.. Huomenna pitäisi sinne sitten soittaa :) Vähän kammoan tuota puhelinhaastattelua mutta kyllä kai se siitä... :roll:

:P

usvaus

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #54 : 15.09.2005, 08:05:03 »
Duckie, hienoa hienoa! :) Eikä se puhelimessa lurittelu ollutkaan kovin kaameaa. Kyselet vaan hirveesti kysymyksiä :) Itselläni vähän oli niitä mutkia tuossa puhelinhaastattelussa (soittelin monta kertaa, ihminen ei soittanu takaisin yms. Onneksi lopulta sain soittaa toiselle ihmiselle).

Yllättävän äkkiä nyt sitten lopulta lähen. Lennot varattu 27pv:ksi tätä kuuta :D
parasta toimia aina nopeasti viimetingassa!

Pinkki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #55 : 15.09.2005, 11:07:28 »
Hienoa kuulla, että muutama teistä on saanu jo työpaikan ja matka häämöttää edessä! :D

Mä kauhistuin kyllä ku kuulin tuosta puhelinhaastattelusta... :?  Huh, huh, en tiedä kyllä saanko noita papereita ikinä postiin, jotenkin oon vaan niin saamaton, vaikka Englantiin ihan hirveesti haluaisin (mm. kieltä oppiin), mutta se työ ei houkuta yhtään. Eikä se puhelinhaastattelu. Olen niin ujo sellaisissa ja kun en saa käyttää käsiäni selittäessäni ja kukaan ei näe ilmeestäni jos en ymmärrä... Helpompi olis lähteä au pairiksi. Mut se homman oon jo tehnyt kerran... En tiedä mitä tässä nyt tapahtuu!

Mut lycka till teille kaikille ketkä ootte saanut aikaseks ja ootte lahdössä Englantiin!!  :D  :D  Olis hirmu kiva jos ehtisitte sieltä käsin piipahtaan jossain koneella ja kirjotteleen miten kaikki on alkanut siellä jne.  :)
Se, joka rakastaa merta, uskaltaa jättää turvallisen sataman.

duckie

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #56 : 15.09.2005, 13:50:37 »
Soitin juuri hotellille eikä siellä edes tiedetty kuka olin - heillä ei kuulemma edes ollut cv:täni tai mitään muita papereita :? Lisäksi nainen jolle soitin kysyi onko minulla vielä majoitus tiedossa ja sanoin että ei koska eikös kaikkien työnantajien pitänyt majoittaa itse työntekijänsä? :? Nainen kuulosti kuitenkin tosi mukavalta ja kyseli kaikkea, kehui englannin kielen taitoani :D ja toivoi että näemme pian :D :D Outo juttu kyllä, lähetin juuri Allianssiin sähköpostia asiasta... :roll:

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #57 : 16.09.2005, 11:45:52 »
Lainaus
Soitin juuri hotellille eikä siellä edes tiedetty kuka olin - heillä ei kuulemma edes ollut cv:täni tai mitään muita papereita  Lisäksi nainen jolle soitin kysyi onko minulla vielä majoitus tiedossa ja sanoin että ei koska eikös kaikkien työnantajien pitänyt majoittaa itse työntekijänsä?  Nainen kuulosti kuitenkin tosi mukavalta ja kyseli kaikkea, kehui englannin kielen taitoani  ja toivoi että näemme pian   Outo juttu kyllä, lähetin juuri Allianssiin sähköpostia asiasta...

Huui. Selviskö tuo nyt sitten mitenkään? Pitikö nainen sua silti työnhakijana vaikka susta ei ollu kuullukaan?  Mitäs allianssi?

duckie

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #58 : 16.09.2005, 14:01:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Anuu"
Lainaus
Soitin juuri hotellille eikä siellä edes tiedetty kuka olin - heillä ei kuulemma edes ollut cv:täni tai mitään muita papereita  Lisäksi nainen jolle soitin kysyi onko minulla vielä majoitus tiedossa ja sanoin että ei koska eikös kaikkien työnantajien pitänyt majoittaa itse työntekijänsä?  Nainen kuulosti kuitenkin tosi mukavalta ja kyseli kaikkea, kehui englannin kielen taitoani  ja toivoi että näemme pian   Outo juttu kyllä, lähetin juuri Allianssiin sähköpostia asiasta...

Huui. Selviskö tuo nyt sitten mitenkään? Pitikö nainen sua silti työnhakijana vaikka susta ei ollu kuullukaan?  Mitäs allianssi?

Joo, selitin että minua oli pyydetty soittamaan heille; Allianssista ei nainen ollut ikinä kuullutkaan mutta kun mainitsin Britannian yhteystoimisto PEC:in niin hän tajusi mistä oli kyse...

Olen nyt aamulla sähköpostitellut Allianssin kanssa - ensin sanoivat selvittelevänsä asiaa ja pian tuli viesti että hotellissa ollaan kuitenkin halukkaita palkkaamaan minut ja että majoituskin järjestyy :) Mitään muuta tietoa ei sitten ole vielä tullut...

gogo

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - rbacardi@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #59 : 17.09.2005, 20:15:00 »
Jebujee! Meikäläinen lähtee hotelliduuniin Ringwoodiin johonkin "idylliseen" pikkukaupunkiin, n. 20 minuuttia Bournemouthista. 4.10. lähtö, 5.1. takasin! Ihan jänskältä vaikuttaa...:)
eep on rockin' in the free world!