hotelli- ja ravintolatöihin Englantiin

(Luettu 49517 kertaa)

disaster

• Reissaaja
    • Profiili
« : 25.07.2005, 21:06:21 »
Olen lähdössä syksyllä töihin englantiin ja haluaisin kysellä muiden kokemuksia.
Haluan lähteä jonkun järjestön kautta että varmasti saan työpaikan, eikä muutenkaan tule ongelmia jne.. Tähän mennessä Allianssin nuorisovaihto on kuulostanut parhaalta vaihtoehdolta, tosin sen kautta kun lähtee joutuu maksamaan 130e tai useampi sata euroa.

Kyselisin siis järjestöjä joiden kautta pääsisi halvemmalla ja mahdollisesti kaverin kanssa samaan paikkaan?

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #1 : 28.07.2005, 19:42:51 »
Olen kanssa lähdössä Englantiin töihin syksyllä, toiv. lokakuun alussa ja oon menossa allianssin kautta. Siinä on tietty se maksu, mutta jos ajattelet, että sulle jää palkasta käteen 300€sta ylöspäin (voiko se muuten olla mahdollista, kuulostaa paljolta. Vai onko Englannin hintataso vaan noin korkee? Vai tuntuuko se vain paljolta vuosien opintotuella kitumisen jälkeen...?), niin sen maksun tienaa takasin aika nopeeta.

Luin tuolta allianssin sivuilta Kokemuksia-kohdasta, että jotkut oli ainakin päässeet kaverin kanssa samaan paikkaan. Sitä kannattaa kysellä allianssilta suoraan, ne osaa varmaan sanoo, kuinka tod. näk. semmonen onnistuu.

Tuossa aiemmin kun koitin myös etsiä jotain toista järjestöä, niin löysin lähinnä sellasia, jotka ei olleet edes nettisivujaan päivittäneet vuosiin.. Mutta työvoimatoimisto saattais tietää.. Ehkä.

Mihin päin Englantia ajattelit lähteä ja milloin?

disaster

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 28.07.2005, 19:58:52 »
en vielä tiedä mihin päin..mulle se on aika sama :) koht pitäis lähettää hakemukset..
minne päin sä menet?

no en mä tiedä onko se palkka niiiiin hyvä, koska luin sieltä keskustelu palstalta että joka päivä on n.8h työpäivät ja allianssin esitteessä luki että minimi palkka on vähän yli 6e..mutta juu kyllä sillä pärjää varsinkin kun eikö niihin kaikkiin kuulu majoitus ja ruoka?en mä muuten tiedä englannista, mut lontoossa olen ollut ja siellä on aika kallis hintataso :P

ootko sä jo lähettänyt hakemukset? mä olen kans lokakuussa lähdössä toivottavasti!

Sommare

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: hotelli- ja ravintolatöihin Englantiin!!
« Vastaus #3 : 28.07.2005, 23:15:16 »
Lainaus käyttäjältä: "disaster"
Olen lähdössä syksyllä töihin englantiin ja haluaisin kysellä muiden kokemuksia.
Haluan lähteä jonkun järjestön kautta että varmasti saan työpaikan, eikä muutenkaan tule ongelmia jne.. Tähän mennessä Allianssin nuorisovaihto on kuulostanut parhaalta vaihtoehdolta, tosin sen kautta kun lähtee joutuu maksamaan 130e tai useampi sata euroa.

Ei välttämättä tarvitse pulittaa yhtään mitään, jos pohjana on joku ammattitutkinto hanskassa.  :wink:

Itse olen lähdössä syyskuussa Allianssin kautta Bournemouthiin hotellityöhän (Hotel service skills-ohjelma) ja itselle siitä on kuluja 0 e.

Ohjelma on yhteistyö EU:n Leonardon-projektin kanssa, joka sisältää valitulle hakijalle meno-paluu lennot, 1 vkon ravintola kurssin ja sen ajalle majoituksen ja ruokailun. Sen jälkeen itse maksaa palkasta majoituksen ja ruuan työpaikallaan. Ohjelman kesto on 14 viikkoa.

http://www.alli.fi/sivu.php?artikkeli_id=607

Jännityksellä vaan nyt oottelen mihin työhön tulen sijoittumaan sitten syyskuussa.   :lol:
Away, away in time
Every dream's a journey away
Away to a home away from care
Everywhere's just a journey away..."
   - TN -

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 29.07.2005, 13:23:04 »
Ää, tietokone sekoilee just kun olin kirjottanu pitkän viestin..

Mulle on kanssa aikalailla sama, että mihin päätyy. Tuon Ravintolatyö Englannissa-systeemin kautta saatavat työpaikat on vissiin Bournemouthissa tai sen ympäristössä, mut ajattelin laittaa Go Britainin toiseks vaihtoehdoks, että se voi heittää vaikka minne..

Mä kirjottelen just sitä hakemusta, otin tavoitteeks lähettää sen maanantaina.  Vaikeeta kirjottaa cv:tä, kun tuntuu, että kertoo liikaa tai sit liian vähän itestään. Ja lisäks joka paperiin täytyy kirjottaa suunnilleen samat asiat, niinkun koulutuksen suhteen ja tuollain.. Kuka niitä jaksaa montaa kertaa lukee.. Oon vähän hukassa aina kun täytyy täyttää papereita ja kertoo itestään..

Jep, kyllähän sitä pärjää, kun osaa kontrolloida sitä turhan kulutuksen määrää :roll:  Tai siis että koittaa suurimmasta osasta asioita valita sen halvimman vahtoehdon.

Mihin ohjelmaan aiot hakee? Pidä huolta, ettei tuu hätä hakemusten kanssa jos aiot hakee niihin, missä hakuaika on 2kk..

Ihana tietää, että sielläpäin palloo on muitakin suomalaisia, ettei ole yksin!

Sommare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 29.07.2005, 13:58:24 »
Miul ei vielä oo tietoa missä työpaikka sijaitsee, mut kirjeessä luki että "sijoitut joko Bournemouthin ympäristöön tai johonkin etelä Englantia". Toivottavasti vaan pääsen töihin vastaanottoon.

Mut toi 300e kuulostaa aika vähäiseltä summalta (vaikka onkin alkaen) englannissa, eihän se oo kun jotain n. 170-180 puntaa. Mutta se rahahan muodostuu loppupeileissä siitä mikä on minimipalkka (ikä vaikuttaa), kuinka paljon on töitä ja kuinka paljon siitä vähennettään mahdollisesti ruuasta ja asumisesta.  

Toi tuleva palkka minimin mukaan tulee olemaan hiukan parempikin kuin viimeksi työskenellessäni Lontoossa ilman mitään järjestöä.

Kelpaa miul kyl ku ei ole paljon osto houkutuksia ja Lontooseekin pääsee alta kahden tunnin sit käymään, kun on ensin säästänyt.  8)  :lol:  Ja kun tietää ettei sillä tule rikastumaan, niin elää sen mukaan.
Away, away in time
   - TN -

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 29.07.2005, 18:37:10 »
Oon saanu sellasen kuvan, että toi minimituntipalkka ois noussu jossain vaiheessa..

Mä taas haluisin baariin töihin =)

Mitä töitä teit Lontoossa?

Sommare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 29.07.2005, 22:34:08 »
Olin kahvila-bageli liikkeessä, bagelimyyjänä. Olen varmaan täällä palstalla joskus kirjoitellutkin firmasta ja kyseisestä työstä.

Mielekkäintä työssä oli suomalaiset työkaverit, yötyö  :lol:  ja muutamat kanta-asiakkaat, joita jäi ikävä  :cry: Mutta palkka ei vastannut työtä eikä työvuoroja. Mut kokemuksena todella kasvattava työ !
Away, away in time
   - TN -

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 31.07.2005, 16:59:47 »
Ootteko löytäneet hyviä nettisivuja Bournemouthista? Koitin aiemmin haravoida netistä tietorikasta sivua, mutta löysin lähinnä joitain turisteille suunnattuja matkakohdeinfoja, en oikeestaan ollenkaan sivua, mistä ois löytäny ees asukaslukua.

disaster

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 02.08.2005, 12:50:18 »
tää on nyt lähinnä sellaisille jotka on jo olleet Allianssin nuorisovaihdossa:

paljon olitte varanneet rahaa mukaan ennen lähtöä? ja paljon teillä meni perusjuttuihin rahaa (ohjelmamaksu,lentoliput yms.)

ku mä en nyt ehkä pääsekkään lähtemään rahan puuttessa ku olen sitä ennen menossa reilaamaan pariksi viikoksi =P

Pinkki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 10.08.2005, 16:51:03 »
Onks muita lähdössä sinne Go Britain -hotelliohjelmaan?  :D Mä tänään päätin lähtee (siis pyrkiä) ja huomenna alan niitä papereita täytteleen ja kääntään. Ei täällä Suomessakaan oo mitään tekemistä, ku kouluunkaan en vielä päässyt. Tulin kuukausi sit au pair -työstä takaisin Suomeen ja en oo oikein viihtynyt täällä.
Se, joka rakastaa merta, uskaltaa jättää turvallisen sataman.

disaster

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 11.08.2005, 00:21:43 »
kyllä mä nyt sittenki olen lähdössä.. pitäis juu alkaa täyttää niitä hakulomakkeita, niissä on sitten tekemistä kun pitää tehdä henkilötiedot, CV, ne valokuvat, motivaatiokirje jne. pitää kai vähitellen alkaa tekemään ku lokakuun alussa haluisin lähteä :)

kuinkakohan nopeasti kirjeen lähettämisestä saa tietää minne sijoittuu ja kauan siinä on sitten aikaa varata lentoliput ja pakata yms.valmistautua lähtöön? :roll:

Go Britainin laitan mäkin 1.vaihtoehdoksi ja Go Londonin toiseksi..olisi kiva jos sellaiset ihmiset jotka on menny allianssin nuorisovaihtoon aikasemmin kirjoittaisi tänne omakohtaisia kokemuksiaan :wink:

usvaus

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 11.08.2005, 14:17:42 »
Noviisi olen mäkin Allianssin puuhissa, joten kokemuksia en voi jakaa. Ajankohtanen aihe mullekin kyllä Allianssi on: sain onnellisesti eilen lopultakin  laitettua hakemuksen menemään eteenpäin (passi- ja kokovartalokuvien hankkiminen oli mulle melkein ylivoimanen tehtävä :D ). Nyt sitten vaan alan ootella....
Niin siis ensimmäiseks vaihtoehoksi laitoin sen Go Britain-ohjelman ja toiseksi Go London:in.
Saa sitten nähä miten neitin käy...  :wink:
parasta toimia aina nopeasti viimetingassa!

Pinkki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 11.08.2005, 15:26:00 »
Usvaus,
Onnea hakuun! :D  

Mulla on heti alussa tökkinyt vähän tää hakuprosessin käynnistyminen, ku entinen työnantaja ei millään jaksais tehdä mulle sitä vaadittua luonnekuvausta. Tai siis nihkeeltä vaikuttaa...

Luulen, et mulle vaikeinta tulee oleen työtodistuksien ym. paperien kääntäminen englanniksi, CV:n tekeminen ja motivaatiokirje, ugh  :cry:  En oo niin hyvä enkussa, joten senpä takia. Kyllä ne passikuvat ja kokovartalokuva helposti hoituu, mut muut jutut vie niin paljon aikaa ja vaivaa. Mut eihän sitä oo tarkotus helpolla päästäkään!  :D

MickeyTech

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #14 : 12.08.2005, 14:36:39 »
Lainaus
Luulen, et mulle vaikeinta tulee oleen työtodistuksien ym. paperien kääntäminen englanniksi

Tjaah.. Euresilla on kylla ihan englanninkielinen CV:n teko-ohjelma jolla voi CV:n tulostaa tarvittaessa netista suoraan. (toiminu ainakin omalla kohalla hyvin) Tyotodistusten kaantaminen onnistuu parhaiten sanakirjan avulla jollei muuten onnistu. Itella ny sattuu oleen englannin- ja ruotsinkielen maisteri tuttavapiirissa niin se oli hyva ku sai siihen sitte viel tarkistuksen kans.

Tervetuloo Englantiin ja ei muutaku onnee toitten kanssa.  :)
--"All you need are you're clothes"---
                                        **I guess**

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 12.08.2005, 20:47:54 »
Mä laitoin kanssa Go Britainin toiseks vaihtoehdoks, sain tässä ilmeisesti viime viikolla (tulin juuri telttailemasta porojen keskeltä, en oikeen oo vielä perillä mistään..) nipun papruja, missä oli kaikenlaista infoo. Kuten se, disaster, että kestää yleensä muutaman viikon että saa tiedon sijottumisestaan.
Sen jälkeen on vissiin jonkun aikaa varailla lentolippuja ja lähettää viim. viikko ennen lähtöö vahvistus allianssille. Tieto siis koskee ensisijasesti Ravintolatyö Englannissa-osastoo, minkä laitoin ykköseks,  mutta tuskin tuo niin paljoo eroaa.
Pinkki, ei kääntäminen lopulta ollu niin kauheeta. Yllätyin ainakin ite, kun "poikkeavat löydokset verenkiertoelimissä"-hirviöt kaikenmaailman terveystodistuksissa käänty (ainakin itseni) ymmärrettävällä englannille suhteellisen kivuttomasti. Sanakirjan avustuksella, luonnollisesti.

Asiani oli kuitenkin se, että onko kukaan täältä menossa huomenna Allianssin Englantiin lähtijöille tarkotettuun infotilaisuuteen Helsinkiin??

Pinkki

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 12.08.2005, 20:52:51 »
En oo menossa, ku en tiennyt, et ees sellanen tilaisuus on tulossa. Niin ja asun Tampereella ja rahat vähissä, joten nyt pitää pysytellä kotona ja yrittää hoitaa näitä hommia, et pääsis vähän eteenpäin asioissa!  :D  Saamattomuus vaivaa... :oops:

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #17 : 12.08.2005, 21:08:29 »
Kyllä se siitä, kun pääset vauhtiin.. Ota joku tavotepäivämäärä, mihin mennessä pyrit saamaan kuoren postiin. Oon kans laiska alottamaan, ekan viikon kun väsäsin hakemusta, lähinnä monistelin todistuksia ja odottelin, että se muun hoituis niinkun itsestään..

Sommare

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 12.08.2005, 21:14:50 »
mie oisin menny huomenna sinne inffo tilaisuuteen, mutku tieto tuli niin lyhyellä varoitus ajalla, että ei kannata perua töitä sen takia. :?

Anuu oletko sie menossa sinne?
Away, away in time
   - TN -

Anuu

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : 12.08.2005, 22:05:22 »