Äänestys

Äänestä paras rinkkamerkki

Karrimor
2 (5.1%)
Haglöfs
16 (41%)
Halti
12 (30.8%)
McKinley
4 (10.3%)
JanSport
0 (0%)
The North Face
2 (5.1%)
Millet
0 (0%)
Vaude
1 (2.6%)
Fjällräven
2 (5.1%)
Berghaus
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 39

Äänestys päättynyt: 11.09.2005, 17:07:06

Minkä rinkan ostan?

(Luettu 487783 kertaa)

Hulema

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Minkä rinkan ostan?
« Vastaus #560 : 12.01.2013, 23:36:33 »
Olenkohan minä ihan hölmö kun otan maailmanympärysmatkalle 65l Haltin rinkan? Siskolta peritty, joten ilmainen. Mietin tuota kokoa kun olen vain 160cm pienikokoinen nainen. Ajattelin asian niin, että eihän sitä ole pakko pitää täysissä volyymeissaan :)

unkkatkumiankka

• Vieras
« Vastaus #561 : 14.01.2013, 21:50:49 »
Et ole hölmö. Käsimatkatavarana tuo ei mene, mutta mahtuuhan tuohon rinkkaan ainakin kaikki tarpeellinen. Tunnen 150 cm pitkän nuoren naisen, jonka rinkka on 65 l, joten etköhän sinäkin pärjää. :)  Särkyvät ja arvokkaat tavarat käsimatkatavaroihin, niin hyvin menee.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #562 : 15.01.2013, 13:34:17 »
^^ Tarkeintahan on, etta rinkka istuu selkaan hyvin, ja tuntuu hyvalta kantaa. Kehottaisin tekemaan koepakkauksen, ja kulkemaan kaupungilla vaikkapa bussilla ja kavellen pari tuntia, jotta saat tuntumaa siihen millaista rinkan kanssa olisi kulkea.
She rides rollercoasters but never screams

Yazaku

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #563 : 27.01.2013, 00:19:24 »
Olen suunnitellut repuksi tuleviin reissuihin 3-päivän reppua, joten onko jollakin kokemusta tosta Sourcen repusta.
Vaikuttaa kätevältä matkailuun kiitos sen juomasäiliön ja mopoiluunkin hyvältä vaikuttaa, koska sen saa hyvin selkään kiinni.
Eli löytyykö keneltäkään mitään käytännönkokemusta?
Source Patrol
As cool as a cucumber.

Mikasso

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #564 : 21.02.2013, 21:14:27 »
testailin tossa eri rinkkoja ja päädyin itelleni hommaamaan fjälravenin kajkan... todella laadukkaan olonen, sopivan kulahtaneen näkönen. sopivan hintanen ku prismas on -40% eli kajkalle jäi hintaa 155 egee. kaapista löytyy myös deuteri traveller joka lähtee kaverille mukaan lyhemmäksi reissuksi. deuterin etu on irrotettava päiväreppu.
Jos järkevä olis ja kohteena aasia niin ei muuta ku kamat vanhaan romuun matkalaukkuun jonka voi heittää kohteessa romukoppaan kun ostaa muutamilla euroilla sieltä sellaisen kantovälineen ku tarve on.

Juus0

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #565 : 28.02.2013, 20:44:05 »
Mistä prismasta sai kajkan tohon hintaan?
Ei kyllä ole hinnalla pilattu. Minkä kokoinen oli?

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #566 : 01.03.2013, 02:28:02 »
testailin tossa eri rinkkoja ja päädyin itelleni hommaamaan fjälravenin kajkan... todella laadukkaan olonen, sopivan kulahtaneen näkönen. sopivan hintanen ku prismas on -40% eli kajkalle jäi hintaa 155 egee. kaapista löytyy myös deuteri traveller joka lähtee kaverille mukaan lyhemmäksi reissuksi. deuterin etu on irrotettava päiväreppu.
Jos järkevä olis ja kohteena aasia niin ei muuta ku kamat vanhaan romuun matkalaukkuun jonka voi heittää kohteessa romukoppaan kun ostaa muutamilla euroilla sieltä sellaisen kantovälineen ku tarve on.

Laatu voi sit olla mita on. kiva jos uusi rinkka hajoaa parin ekan viikon jalkeen kun oot jo toisessa maassa. ja sit jos ei meinaa loytaa mieleista joka istuis kunnolla. voihan sita joskus kayda tuurikin etta saa hyvalaatuisen rinkan ostettua mutta kun ostaa kerralla hyvan ja laadukkaan ni sit ei tarvitse huolehtia.

ollisl

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #567 : 01.03.2013, 08:58:36 »
Kajka on erinomaisen laadukas oman kokemuksen mukaan. Ja saatomahdollisuuksikin on kohtalaisesti. Tuo on halpa hinta ko. mallista! Itse maksoin vajaa 300e...

A-ankka

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #568 : 01.03.2013, 17:34:24 »
Itse ostin vuonna 2000 Häglöfsin Sho Sho 6000 rinkan (60l), taisi maksaa alennuksessa 900mk. On ollut erittäin kovassa retki ja vaelluskäytössä, sekä useita kertoja ollut lentokoneessa. Pari klipsua on pitänyt vuosien saatossa vaihtaa, muuten on oikein hyvässä kunnossa. Piste siis Häglöfsille.

60l ei kuulosta isolta, mutta tuolla on tehnyt helposti 9 päivän lapinvaelluksiakin. Kaikki on kiinni pakkaus taidosta ja mitä pienempi rinkka, sitä paremmin pitää pohtia ettei tule turhaa kamaa mukaan.

tigi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #569 : 17.03.2013, 04:05:32 »
Jos vain istuu minun vartalolle niin onko tämä rinkka ihan ok? http://www.eratukku.fi/retkeily/reput-rinkat-ja-laukut/rinkka-xpd-65l-p-10884.html

Bielobog

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #570 : 20.03.2013, 21:00:09 »
Jos vain istuu minun vartalolle niin onko tämä rinkka ihan ok? http://www.eratukku.fi/retkeily/reput-rinkat-ja-laukut/rinkka-xpd-65l-p-10884.html

Hyvältähän tuo näyttää. Käy vaan tosiaan kokeilemassa miltä tuntuu selässä.
“Thanks to the interstate highway system, it is now possible to travel from coast to coast without seeing anything.” - Charles Kuralt

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #571 : 21.03.2013, 00:39:49 »

Hyvältähän tuo näyttää. Käy vaan tosiaan kokeilemassa miltä tuntuu selässä.

minulla on ollut tollainen north icen 65 litrainen rinkka kaytossa, vanhempaa mallia mita yllaoleva. nyt 2009 alusta asti kayttanyt ja hyvin on palvellut 3,5 vuotta tienpaalla. nyt ilmestynyt pari pienta reikaa mutta kaikki remmit ja vetoketjut ovat taytin uutta vastaavassa kunnossa(kiristykset eivat meinanneet pysya ja aina piti tiukkailla niin ompelin kasin kaikki remmit sopivaksi). halu on kylla vaihtaa vahan pienempaan, 50 litraiseen mutta ei hyvaa rinkkaa viitsi pois heittaa kun on viela kilometreja jaljella.
sanoisin etta hintalaatusuhde tosiaankin on kohdallaan mutta kay sovittamassa ennen ostopaatosta. ja tarkista etta ei ole vikoja. omassa on sisalla valitasku jossa ompeluvirhe, tamakaan ei ole menoa haitannut eika ole ratkennut yhtaan sen enempia tassa kayton aikana... tyhma kun olin niin tilasin netista turhia sovittelematta, tuuri kavi etta en ole ostosta katunut :)

toinen mika muistuu mieleen niin sisalla olevat alumiinikiskot olivat pahasti taittuneet. veikkaampa etta lentokentalla kun rinkkaa viskovat niin ovat ottaneet osumaa. ne sai helposti poistettua ja vasaralla taivuteltua suoraksi. eli taas on rinkka kuin uusi. oma painaa 2,5 kiloa joka on vahan miinusta, mutta halvalla ei voi saada kaikkea, kevyt, kestava ja halpa on mahdoton kolmio. tama rinkka mahtunee Kestava ja halpa mutta ei kevyt gategoriaan ;)
« Viimeksi muokattu: 21.03.2013, 00:43:44 kirjoittanut Vaisjani »

RappioRtytsyt

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #572 : 22.03.2013, 19:40:58 »
Hauskaa iltaa!
Tässäpä teille muutama vinkki!
Omasta mielestäni tärkein kriteeri matkatavaroiden kantimelle on väri.
Itse sain juuri eilen syntymäpäivälahjaksi matkalaukun, joka on ihanan pirteän pinkin värinen!
Kun matkalaukun (tai rinkan) väri miellyttää omaa silmää, tulee pakkaamisestakin paljon mukavampaa!
Tällöin myös oman laukun löytäminen matkatavarahihnalta on helpompaa ja vaivattomampaa.
Totta kai huomioon tulee ottaa myös se, että laukku on tilava. Itse noudatan periaatetta, että mieluummin liian suuri kuin pieni! Näin pystyy varmistumaan siitä, ettei matkakohteessa tarvitse käyttää killinkejä toisen matkatavarasäilykkeen ostamiseen tavaramäärän lisääntyessä eksponentiaalisesti!
Aivan ehdottomasti laukun on oltava myös vedettävää mallia, muuten menee hermot aika nopeasti!
Toivottavasti näistä neuvoista on hyötyä puntaroidessanne eri vaihtoehtojen välillä!
Pakkaamisen ammattilaiset,
RappioRtytsyt
You're on a different road, I'm in the milky way
You want me down on earth, but I am up in space
You're so damn hard to please, we gotta kill this switch
You're from the 70's, but I'm a 90's bitch!

Ketush

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #573 : 03.04.2013, 00:25:49 »
Aivan ehdottomasti laukun on oltava myös vedettävää mallia, muuten menee hermot aika nopeasti!

Onhan se hyvä vedettävää mallia, mutta riippuu hän se paljon myös rinkasta millaista reissua tekee.. ja missä meinaa liikkua,  ;) :D

Itse olen tykännyt noista armeijan vanhoista ylijäämä rinkoista niissä on ollut eniten hyötyä omilla reissuilla kun on juostu jo ollu kiirettä kaivaa tavaraa esiin erilaississa paikoissa ollu trangia ynm.., siihen ne on erikoistuneet ne armeija rinkat, ymmärtääkseni..  8) ;D
"You can get it if you really want. But you must try, try and try - you'll succeed at last"

jimmyray

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #574 : 15.04.2013, 21:45:02 »
Mitä mieltä ootte, onko ihan paska veto tunkea reilillä passia yms dokumentteja rinkan "katon" sisäpuolella olevaan taskuun?

Eskobald

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #575 : 28.04.2013, 15:42:47 »
Mitä mieltä ootte, onko ihan paska veto tunkea reilillä passia yms dokumentteja rinkan "katon" sisäpuolella olevaan taskuun?

Itse en kyllä henk. koht ole koskaan pitänyt mitään arvokasta kuten passeja rinkassa. Varsinkaan pitkillä bussimatkoilla kun rinkka on ruumassa ja matkan aikana siellä käy ihmiset ottamassa tai laittamassa tavaroita.
Ollut yleensä päivärepun sisätaskussa tai hostellin seifissä.

Mitä tuohon rinkkaan tulee, tämä 109 euron kapsäkki on palvellut enemmän kuin loistavasti.
Aina reileistä sademetsiin. http://www.deuter.com/en_US/backpack-details.php?category=119&artnr=34251&title=Futura%2032
Life is a matter of balance

Checkin85

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #576 : 30.04.2013, 19:12:25 »

Laatu voi sit olla mita on. kiva jos uusi rinkka hajoaa parin ekan viikon jalkeen kun oot jo toisessa maassa. ja sit jos ei meinaa loytaa mieleista joka istuis kunnolla. voihan sita joskus kayda tuurikin etta saa hyvalaatuisen rinkan ostettua mutta kun ostaa kerralla hyvan ja laadukkaan ni sit ei tarvitse huolehtia.

Fjällravenin Kajka -mallisto uusiutui tässä kevään aikana ja joissakin prismoissa myytiin tätä poistuvaa mallia aika hyvin alennuksin.
Täytyy kuitenkin sanoa, että huolimatta Kajkan hinnasta niin ei sen kuntoa ja kestävyyttä voi pitää mitenkään itsestään selvyytenä. Tuli hankittua Kajka viime syksynä ja vasta nyt päästiin kunnolla sitä kokeilemaan. Ensimmäiseksi irtosi nappi toiselta puolelta tuota "verkkotaskua" ja ilman minkäänlaista suurempaa rasitusta. Vähän tämän jälkeen tapahtui hieman vakavampi seikka, kun rinkan päältä avattavan ison vetoketjun toisen puolen vedin irtosi. Vetoketjun päätä ei ollut ommeltu kunnolla kiinni, jolloin vetoketju oli helposti purkautuva eikä vedin pysynyt vetoketjussa kiinni. Vielä kolmas erikoisuus huomattiin rinkan alimmaisen osan ja pääosan välillä. En tiedä oliko se tarkoituksellinen, mutta välipohjan vetoketjun päitä ei oltu kummaltakaan puolelta ommeltu ikään kuin loppun asti. Eli siellä siis reiät pääosan ja pienen osan välillä. Kummallista oli se, että noiden "reikien" koot vaihtelivat paljonkin samojen rinkkojen välillä. Fjällrävenin suomenkielisessä asiakaspalvelusta taas ehdotettiin osien lähettämistä, jos ne voisi vaikka itse ommella kiinni. Myyjäliikkeen kautta rinkka onneksi saatiin lähetettyä korjaukseen.

Ei voi toki sanoa, etteikö vikoja löytyisi myös muiden merkkien rinkoista, mutta ei voi myöskään kehoittaa ostamaan Kajkaa mikäli haluaa hyvän rinkan joka kestää varmasti ja kovaakin menoa.

Fiasko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #577 : 30.04.2013, 23:47:23 »

Itse en kyllä henk. koht ole koskaan pitänyt mitään arvokasta kuten passeja rinkassa. Varsinkaan pitkillä bussimatkoilla kun rinkka on ruumassa ja matkan aikana siellä käy ihmiset ottamassa tai laittamassa tavaroita.

En uskaltaisi minäkään passiani noin turvattomaan paikkaan laittaa- rahavyö ei paljoa maksa ja antaa paitsi passille turvan niin myös itselle mielenrauhan  :)

Pietari vei mennessään.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #578 : 14.05.2013, 02:51:02 »
OT: Hmm. Usein laitan arvotavarat nimenomaan isoon rinkkaan, en pikkureppuun (joka lahtee helpommin jonkun vieraan mukana, kuin iso, painava ja nakyva rinkka). Passia on ikava kuljettaa pidemman paalle rahavyossa, se taittuu nopeaan- yhden olen jo onnistunut tuhoamaan noin.
She rides rollercoasters but never screams

rivaho

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #579 : 14.05.2013, 07:35:23 »
Isoista rinkoista Berghausin Vulcan on paras mitä len itse kanniskellut. Kestää niin paljon painoa mitä vaan saat siihen pakattua ja pysyy silti täydellisesti paketissa. Mukaan mahtuu suurinpiirtein koko elämä. Savotan putkirinkat on ja hyviä, mutta iso runko on vähän tiellä ja vetoketjut pakkaa hajoamaan jossain vaiheessa.

Pienemmistä rinkoista Deuterin ja Marmotin 40 litraiset olen todennut hyviksi. Pienessäkin rinkassa kannattaa olla erikseen avattavat ylä- ja alaosat. Pienissä rinkoissa on monesti ärsyttävän paljon nitiseviä muoviosia, niitä kannattaa ostaessa pitää silmällä. Mielestäni rinkan ostamista reissun päältä kannattaa harkita, ovat suomessa niin vietävän kalliita.

Iso peukku Berghaus Vulcanille.