???Hof vai Montpellier

(Luettu 4908 kertaa)

Leeni

• Reissaaja
    • Profiili
???Hof vai Montpellier
« : 26.03.2003, 12:21:34 »
Terrrve!

Ajattelin lähteä ensi syksynä vaihtoon. Nyt täytyisi sitten valita ranska vai saksa. Eli Montpellier vai Hof. Jos jollain on kokemuksia jommasta kummasta paikasta, niin otan mielelläni niitä vastaan!!  ??? Tarvitsisi maanantaihin mennessä päättää...

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Re:  ???Hof vai Montpellier
« Vastaus #1 : 27.03.2003, 22:38:17 »
Eiköhän kannattais miettiä et haluaako oppia ranskaa vai saksaa? Kaikissa vaihtari esitteissä on aina (ja myös entiset vaihtarit sanoo aina sitä) että tärkeintä ei ole se minne lähtee, vaan se että lähtee.
I'll always love my home, it's California ;-)

Leeni

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 28.03.2003, 08:08:23 »
Lainaus
Eiköhän kannattais miettiä et haluaako oppia ranskaa vai saksaa?

No mulle nyt on peraatteessa ihan sama opinko ranskaa vai saksaa, kunhan se kielitaito paranee edes jommassa kummassa. Sen takia ajattelin vähän katella, kumpi kaupunki olisi mukavampi.

Mutta itse asiassa olen tehny jo päätöksen. Kuulin ikäviä kokemuksia parilta edelliseltä vaihtarilta siitä Montpellierin koulusta (ei siis kaupungista), joten ajattelin näin ensikertalaisena valita ehkä hieman helpomman tien ja lähteä saksaan Hofiin. Lisäksi meidän koulu on ollut kauemmin yhteistyössä tämän saksalaisen koulun kanssa, joten senkin takia kaikki paperisotkut voisivat luistaa ehkä hieman paremmin siellä saksassa.

Mutta kiitoksia avusta!  :)

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 28.03.2003, 16:16:57 »
Tyhma kysymys, mutta missa pain Saksaa on Hof, ja minkakokoinen kaupunki se on?

Mietin vaan etta kummassa kaupungissa olisi miellyttvampi ilmasto ;-)

californiagirl

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 28.03.2003, 18:35:47 »
Hof on ihan Tsekin rajalla, samalla korkeudella Prahan kans. Asukaslukua en uskalla arvailla, mutta kaipa sitä vois keskisuureksi saksalaiskaungiksi kutsua...
I'll always love my home, it's California ;-)

Leeni

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 29.03.2003, 12:26:46 »
Tässä olis molempien kaupunkien netti-sivut, jos haluatte käydä vilkaisemassa.

www.ville-montpellier.fr
www.stadt-hof.de

Hofissa on noin 50 000 asukasta, eli se on kyllä huomattavasti pienempi kuin Montpellier (229 000 as. vuonna 1999). Ilmastosta en osaa sanoa sen enempää... paitsi että talvi on sinnekin tulossa silloin kun lähden, ainakin jonkinlainen...

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 29.03.2003, 12:58:55 »
Jos minun pitäisi noista valita, niin menisin tietysti Hofiin, koska se on niin lähellä Tshekkiä. :D Tosin Itä-Euroopassa on magneetti, joka vetää minua puoleensa, missä sitten olenkaan. Muut voivat arvostaa eri asioita.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.