Millaisia matkailuohjelmia haluaisit katsoa?

(Luettu 13968 kertaa)

Avalon

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - s_evita@yahoo.com
    • Profiili
    • http://students.oamk.fi/~m3riso00
    • Sähköposti
« : 02.11.2005, 15:45:27 »
Eli siis, kun täällä on ollut silloin tällöin puhetta erilaisista matkailuohjelmista ja suosikkisellaisista, niin tuli mieleen millaisia ohjelmia porukka haluaisi katsoa?

Suomessa ei nyt älyttömästi ole noita matkailuohjelmia. Oma suosikkini on tähän mennessä ollut Madventures, mutta kaikki Folke Westit ja Ellen Expressit eivät ole oikein napanneet!   :shock:

Mutta niin, kertokaa niitä omia suosikkeja jo nähdyistä ohjelmista ja myöskin sellainen aivan ideaalinen matkailuohjelma, jollaista kaipailette!  :roll:  :)
quot;A ship in a harbor is safe but that is not what ships are built for."

henna85

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - hennihenna@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #1 : 02.11.2005, 16:34:52 »
Haluaisin seikkailumatkaohjelman:) siinä voisi olla mm. sukellusta, laskuvarjohyppyä, kiipeilyä, patikointia, purjehdusta(esim. vaativissa olosuhteissa),..jne.
0)

Juho

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 02.11.2005, 16:53:42 »
Kyllähän Folken ohjelmia kattoo huumorimielessä. Sen verran koominen tapaus ja onhan niissä asiaakin eri maista.

Ne oli aika kiinnostavia tän eroottisia juttuja/klubeja/tapoja ympäri maailmaa etsineen kaverin ohjelmat. Vaikka se äijä olikin vähän omituinen. En muista millä kanavalla tuli.

Kyllästyttää ruokakulttuureihin keskittyvät matkaohjelmat. Niitä ihan liikaa. Huonoin kaikista on se mm. intiassa pyörivä tyyppi. Saa vaan kattoa ku se kokkaa itelle ja vetää safkaa. Hohhoijaa. Jos se nyt matkaohjelmaks luokitellaan.
Toivos kuitenkin vähän omaperäisyyttä.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.11.2005, 17:05:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho"
Kyllästyttää ruokakulttuureihin keskittyvät matkaohjelmat. Niitä ihan liikaa. Huonoin kaikista on se mm. intiassa pyörivä tyyppi. Saa vaan kattoa ku se kokkaa itelle ja vetää safkaa. Hohhoijaa. Jos se nyt matkaohjelmaks luokitellaan.
Toivos kuitenkin vähän omaperäisyyttä.

En tiedä ketä tarkoitat, mutta kuvauksesta mieleeni saattaisi tulla jopa Keith Floyd joka on ainakin ihan kuningas! Parempaa matkailuun ja maiden ruokakulttuuriin keskittyvää ohjelmaa en ole TVssä nähnyt kuuna päivänä!

"ja pikkasen viiniä.." :mrgreen:

Juho

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 02.11.2005, 17:21:22 »
Saattaa olla. Ylellä muistaakseni oon sitä vilassut.
Mua ei vaan ruoan laiton seuraaminen/kokkiohjelmat hirveesti jaksa kiinnosta vaikka itekin kyllä kotona jonkin verran kokkailen.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 02.11.2005, 16:39:39 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"

En tiedä ketä tarkoitat, mutta kuvauksesta mieleeni saattaisi tulla jopa Keith Floyd joka on ainakin ihan kuningas! Parempaa matkailuun ja maiden ruokakulttuuriin keskittyvää ohjelmaa en ole TVssä nähnyt kuuna päivänä!

"ja pikkasen viiniä.." :mrgreen:

Oi, Keith on loistava!!! Olen varmasti ihan liian vanha nauramaan sille, kun kameramies kaatuu hilpakan yön jälkeen kuvauksissa hankeen - tunnetuin seurauksin - mutta nauroinpahan silti. Tyyppi onnistuu kuitenkin aina jotenkin hipomaan sen hyvän maun rajan paremmalta puolen.

Vähän aiheesta poiketen: Keith-pojasta tulee kummasti mieleen kokki-kirjailija Anthony Bourdain matkalla maailman ympäri etsimässä täydellistä ateriaa. Vetoaa kummasti, vaikka oman keittiöni paras tuotos on ihan kaikki, mitä itse en ole kokannut.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 02.11.2005, 16:42:13 »
Oho, mitenkäs se mun kirjoitukseni nyt tuonne lipsahti? Ruotoa kommentoin... Täytynee hioa tekniikkaa.

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
« Vastaus #7 : 02.11.2005, 17:06:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Viajar"
Vähän aiheesta poiketen: Keith-pojasta tulee kummasti mieleen kokki-kirjailija Anthony Bourdain matkalla maailman ympäri etsimässä täydellistä ateriaa. Vetoaa kummasti, vaikka oman keittiöni paras tuotos on ihan kaikki, mitä itse en ole kokannut.

Onkos kukaan nähnyt kyseisen ruoanetsintämatkan aikana kuvattua tv-ohjelmaa? Kirjassahan Bourdain mm. muistaakseni manaa kuinka vaikea on Marokossa koittaa saada mitään järkevää taltioitua TVseen, paikallinen kannabis kun passaa olemaan niin loistavalaatuista. :D Molemmat Bourdainin kirjat ovat aikamoisen huumekatkuisia, ja ehkä siksi ah' niin ratkiriemukkaita. Täytyykin joskus katsoa, josko kyseisen ohjelman saisi vaikka tilattua kohtuu hinnalla DVDnä Amazonista tai jostain vastaavasta.

Ps. Miten ihmeessä sait Viajar omat viestisi tuonne väliin? Foorumsofta taitaa pikkaisin sekoilla. :lol:

[edit] Häh! Ja kuinka ihmeessä tämä tuli tänne Juhon viestiä ennen?

Ready

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 03.11.2005, 20:57:49 »
Hmm. Ovatpa nuo aiemmat tekstit  kummassa järjestyksessä. Mihinkähän väliin kone tämän tekstini arpoo...? :shock:

Minua ainakin tympii sellaiset matkailuohjelmat joissa vedetään vauhdilla paikat läpi (ainakin Amazing Race) jossa maisemat ovat vain sivuseikka ja typerät kilpailut pääasia. Tai sitten että juontaja keskittyy kaikkeen muuhun kuin paikan maisemiin ja nähtävyyksiin. Lähinnä ryyppää paikallisten kanssa tai kokeilee jotain paikallista harrastusta tai perinnetapaa jota ei itse vastaavaan paikkaan mennessä pysty/ edes kiinnosta tehdä. Eli kun olen joskus kiinnostuneena avannut tv:n kun matkailuohjelmassa on pitänyt olla aiheena jokin mielenkiintoinen ehkä jo vierailtukin paikka, niin kuvista ei välttämättä edes tunnista missä kaupungissa ollaan.

Ehkä olen konservatiivinen mutta kaipaisin jotain "itse asiaan" keskittynyttä matkailuohjelma joka pystyy näyttämään paikallista elämää, mutta myös maisemia ja nähtävyyksiäkin, vaikka kliseisiäkin, jos ne ovat ko. paikan must käydä. Siis tietoahan isommista paikoista saa matkaoppaista ja vaikka mistä, mutta matkaohjelmista on mielestäni kiva katsella, miltä paikan päällä oikeasti näyttää, pitäisinkö tuosta kaupungista tai maisemasta, onko paikka vaivan arvoinen käydä. (mutta ei mitään Folke Westiä kiitos kuitenkaan)
Viime viikon tiistain Matkapassissa oli kiva ja kattava kierros Belgiassa ja Luxemburgissa. Suurin osa paikoista oli kesän reissulta niin mukavan tuttuja.
It's a dangerous business
going out your door.
You step on to the road
and if you don't keep your feet,
there's no knowing where you might be swept off to.

outo_otus

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 04.11.2005, 07:30:25 »
Sellaiset ohjelmat kiinnostaisivat joissa oikeasti keskitytään paikallisiin nähtävyyksiin ja kulttuuriin eikä vain jonkun julkkisjuontajan kuvaamiseen. Olisi myös kiva nähdä uusia ja erilaisiakin paikkoja, kun ne Pariisi, Rooma yms. on varmaan tullut esiteltyä jo ihan riittävän monessa ohjelmassa vaikka kauniita kaupunkeja ovatkin.
os en löydä itseäni täältä, täytyy etsiä muualta.

Mister X

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - carman1@mail.com
    • AOL Instant Messenger - Zub4d4
    • Profiili
    • http://jfic.atspace.com
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 04.11.2005, 13:33:21 »
Kattoiko joku Kulkurin Eurooppaa (På Luffen) ? Varmaan ainut järkevä ohjelma koko FST:llä, mutta silti paras matkailuohjelma mitä oon nähnyt! Toivottavasti jatkaisivat sitä ohjelmaa ja kävisivät seuraavaksi vaikka Balkanilla tai jotain.

Matkapassi on myös ihan OK, mutta tuossa Belgia-Luxembourg-jaksossa oli vähän outoja juttuja, kuten pitsinnypläntää?! Mutta laatuohjelma, silti.

Ellen Expressit sunmuut on vaan aika kökköjä. Eniten kiinnostaisi nähdä sellaisia ohjelmia, jossa matkustetaan samalla budjetilla mitä ite teen ja tehdään mielenkiintoisia asioita, eikä kaikki huomio keskity siihen juontajaan.

zamina

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 04.11.2005, 15:52:32 »
Onkos kukaan nähnyt kyseisen ruoanetsintämatkan aikana kuvattua tv-ohjelmaa? Kirjassahan Bourdain mm. muistaakseni manaa kuinka vaikea on Marokossa koittaa saada mitään järkevää taltioitua TVseen, paikallinen kannabis kun passaa olemaan niin loistavalaatuista. :D Molemmat Bourdainin kirjat ovat aikamoisen huumekatkuisia, ja ehkä siksi ah' niin ratkiriemukkaita. Täytyykin joskus katsoa, josko kyseisen ohjelman saisi vaikka tilattua kohtuu hinnalla DVDnä Amazonista tai jostain vastaavasta.

Anthony Rocks....
Ilmoitathan jos saat k.o ohjelman jostain tilattua,vois vaikka itsekkin innostua !!!
Kobraa Lautasella  :)

bUkOwSkI

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 04.11.2005, 15:53:46 »
Lainaus
Kattoiko joku Kulkurin Eurooppaa (På Luffen) ? Varmaan ainut järkevä ohjelma koko FST:llä, mutta silti paras matkailuohjelma mitä oon nähnyt! Toivottavasti jatkaisivat sitä ohjelmaa ja kävisivät seuraavaksi vaikka Balkanilla tai jotain.

Olikos tämä se viime keväänä tullut ohjelma, jossa se mies ja nainen reilas itä-euroopassa? se oli kyllä tosiaan paras matkailuohjelma ikinä, minkä oon kattonu, ja määhän katon yleensä kaikki matkailuohjelmat vinkkien saamiseksi. ne kaks tavallista heppua reissas siinä halki itä-euroopan ja joka maassa ne aina haastatteli aina siinä myös paikallisia nuoria. ja se ohjelma tuli just ennen ku ite olin lähössä reilaan, mistä oli paljo hyötyy oman reilin suunnitteluun kans!

tykkäsin myös kesällä kattoo kesäparatiisi-ohjelmaa, jossa vierailtiin suomalaisten luona, jotka eli ja asu jossain toisessa euroopan maassa, vaikka se kait ei varsinaisesti matkailuohjelma ollukaan, mutta siinä näki kans tavallisten ihimisten arkee eri maissa.

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 04.11.2005, 17:11:45 »
Lainaus käyttäjältä: "_"

Jonkun verran seurasin sitä viime kesänä, pidin kovasti. Oli varsinkin mukavaa kun juontajat menivät paikallisten opiskelijoiden luokse kirpun kokoisiin asuntoihin maistelemaan opiskelijoiden kokkaamia ruokia. Jotenkin tosi symmppis ohjelma, kun moni kohtaus oli kuvattu käsivaralla.

Ellen Expressiä en voinut sietää. Olin kesällä lähdössä Riikaan ja halusin siksi katsoa sitä käsittelevää Ellenin ohjelmaa. Mun täytyi laittaa ääni pois päältä kun en jaksanut kuuneella Ellenin kimitystä: "iihaanat kengät, halataan!"   :roll:

Matkapassissa ärsyttää (niinkuin täällä joku jo aikaisemmin sanoi) että ne tekee usein juttuja, joita tavallinen matkaaja ei voi tehdä.

Haluaisin nähdä matkaohjelmia, joissa keskityttäisiin kerralla yhteen kaupunkiin (tai pieneen alueeseen, esim. johonkin lääniin) Olisi huippua, jos ohjelmassa näytettäisiin niitä perinteisiä turistipaikkoja, mutta yritettäisiin myös löytää joitain pikku kujilla tai maaseudulla sijaitsevia paikkoja, joihin ei välttämättä muuten eksyisi. Paikallinen hintataso olisi hyvä tietää ja jotain muita käytännön juttuja.
a merien yllä savuavat sydämet!

Siljams

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 04.11.2005, 17:13:19 »
Lainaus käyttäjältä: "bUkOwSkI"
tykkäsin myös kesällä kattoo kesäparatiisi-ohjelmaa, jossa vierailtiin suomalaisten luona, jotka eli ja asu jossain toisessa euroopan maassa, vaikka se kait ei varsinaisesti matkailuohjelma ollukaan, mutta siinä näki kans tavallisten ihimisten arkee eri maissa.

Jaska on ihana.  :D  :D
a merien yllä savuavat sydämet!

TongMuan

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 05.11.2005, 21:14:38 »
Lainaus käyttäjältä: "fishbone"
Täytyykin joskus katsoa, josko kyseisen ohjelman saisi vaikka tilattua kohtuu hinnalla DVDnä Amazonista tai jostain vastaavasta.

A Cook's Tourin voi myös imuroida verkosta (bittorrent):
http://www.torrentspy.com/directory.asp?mode=torrentdetails&id=38286

terv.
TongMuan

falls

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 05.11.2005, 21:58:23 »
Lainaus käyttäjältä: "siljams"
Lainaus käyttäjältä: "_"

Jonkun verran seurasin sitä viime kesänä, pidin kovasti. Oli varsinkin mukavaa kun juontajat menivät paikallisten opiskelijoiden luokse kirpun kokoisiin asuntoihin maistelemaan opiskelijoiden kokkaamia ruokia. Jotenkin tosi symmppis ohjelma, kun moni kohtaus oli kuvattu käsivaralla.

Nimenomaan, tällaista lisää! Unkarissa näyttivät millaista siellä kylpylöissä oikeasti on, ja hintavertailuja oli monesta asiasta joka jaksossa. Ja sekin kun jossain jaksossa koittivat liftata eteenpän, muistaakseni Slovakiassa. Oman lisänsä toi kun naisjuontaja oli raskaana kun reissasi, vielä aika pitkällä...

Saku

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 06.11.2005, 05:26:40 »
Tuli tosta tonguamanin viestista mieleen, etta mistahan sais helposti madventuresin jaksoja netista. En ainakaan pikasesti loytanyt kunnollista torentti filea. Eika kiitos kitinaa laittomasta kopioinnista, kun tassa ei olla koko sarjaa hakemassa vaan esim. yhta kokonaista jaksoa.

Uskomatonta kylla, mutta en oo nahny viela ainuttakaan Madventuresin jaksoa, vaikka taitaa olla jo kyseinen sarja menneen talven lumia. Sattunut vaan aina olemaan jossain suomen rajojen ulkopuolella, kun sarjaa naytetaan.

Ps. Olen kuitenkin nahnyt kyseiset herrat, Tuukan ja Rikun, Laosin ja Kambodzan rajalla. Olin itse menossa laosiin ja pojat tuli toiseen suuntaan samalla kellon lyomalla.

easy rider

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 06.11.2005, 12:51:59 »
Madia ruutuun!!

caitrin

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - caitrin@jippii.fi
    • Profiili
« Vastaus #19 : 06.11.2005, 17:06:52 »
Kattoikos kukaan Reitti 44:sta perjantaina? Jonkinlainen Amazing Racen suomalainen kopio, tosin tässä mennään suuremmissa joukkueissa ja tahti on huomattavasti verkkaisempi (yllätys, suomalaiset matkalla :lol:).
Tulipahan katsottua, jotenki ärsytti koko ohjelma, mutta kaipa sitä pitää seurata niin pääsee vähän nojatuolimatkalle ja seuraamaan, onko pari tiettyä kisajaa oikeesti niin ärsyttäviä, kuin miltä ne ekassa jaksossa vaikutti (hmmjoo, hankin kyllä elämän). :roll:

Paras matkaohjelma on edelleenkin Madventures, on vaan aika kalliita ne DVD:t opiskelijan budjetille. Toivon ne rikkailta sukulaisilta joululahjaksi 8)
Not all those who wander are lost.