Pariisin Disney

(Luettu 247650 kertaa)

ansa

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Pariisin Disney
« Vastaus #700 : 17.04.2008, 16:05:38 »
Pakko kommentoida itsekin.. tai avautua oikeestaan.   ::)

Olin siis puolisen vuotta töissä Hyperionissa (+ parin viikkoa talvilomien aikana). Hyperion on Emporiumin tapaan erittäinen kiireinen, siellä on paljon työntekijöitä ja huono maineeltaan. Ja olihan siellä kiire ja työntekijät vaihtuivat koko ajan ja pomot vaati välillä mahdottomuuksia. Jos olisin ollut vain kesän siellä, olisin varmaan samoilla linjoilla edellisten kirjoittajien kanssa. Lähinnä tosin kielen vuoksi, mulla meni pari kuukautta että aloin ymmärtämään mitä ne pomot tahto mun tekevän ja mistä taukopöydässä oikein juteltiinkaan. Se oli kieltämättä vaikeaa, tunsin itteni todella hölmöksi todella usein.

Toisaalta, ehkä olin sitten niin säälittävä tapaus, mutta suurin osa (huom, ei kaikki) oli alusta asti mua kohtaan tosi mukavia ja kärsivällisesti neuvo asiat jne. Sitä sitten kasvoi vähitellen siihen porukkaan kun kielitaito parantu ja oppi hommat ja tavat. Lähdin lopulta paria kuukautta aiottua aikaisemmin kun täältä tarjottiin töitä ja tuntui, että Hyperion oli jo kaikkensa antanut.. Tarjosivat vielä CDI-soppariakin, että kaipa ne musta sitten kuitenkin pitivät alun hankaluuksien jälkeen. Työkavereiden järjestäessä grillijuhlat läksiäisiksi tunsin kyllä kuuluvani porukkaan.

Mun puolalainen kämppis (aivan loistotyyppi btw) sanoi kun saavuin, että vaikeinta Disneyllä on kun kun kaverit lähtee.. ja allekirjoitan tuon täysin. Jossain vaiheessa ei enää oikein jaksanut uusiin työkavereihin tutustua kunnolla, se tuntui melkein turhalta. (Olisikohan tuo syynä miksi kesätyöntekijöihin jotkut saattavat suhtautua nihkeästi..lähtevät kuitenkin pian.)

En tiiä onko kyse sitten onnesta (kuka sattuu kämppiseksi jne.) vai asenteesta vai mistä, mutta osa tosiaan tuntuu Disneyllä viihtyvän ja osa ei. Ehkä kyse on siitä, että osaa lähteä kun aika on kypsä (kun itse on kypsä). :D Itse en ole ollenkaan katunut Disneyllä viettämääni aikaa.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2008, 16:09:12 kirjoittanut ansa »

tammineN

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #701 : 17.04.2008, 16:32:48 »
Musta pomot oli ikäviä: yksi sanoi toiset ohjeet ja, jos noudatit niitä toinen tuli haukkumaan. [...] Se ainakin etoi, miten naiset liehittelivät ja mielistelivät miehiä koko ajan >:(

Nämä kaksi huomiota ovat Ranskassa yleispäteviä: pomottelusta nauttivat pikkupomot ja naiset, jotka ovat todellisia lohikäärmeitä muita naisia kohtaan, mutta heti kun huoneeseen astuu mies, niin sävy muuttuu, äänenkorkeus nousee ja alkaa kihertely, keikistely ja liehakointi.  :P
"Ceux qui savent où ils vont ne vont jamais bien loin." - Napoléon

ekim1580

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #702 : 18.04.2008, 04:12:04 »
Ihan pitää ääneen kertoa, että elämässä nyt sattuu olemaan muutakin säätöä kuin työ. Että ihan sen takia olin kolmisen vuotta, vaikkei asia nyt muille kuulukaan. Sivumennen sanoen, ehkäpä ymmärsit viestini väärin. Ei Disneyssa mitään vikaa ole, vaan PARIISIN Disneylandissä. Sitä paitsi, mun mielestä on reilua, et tulevat working bee-kesätyöläiset kuulee muunkin laisia juttuja kuin "vittu miten siisti kesäduuni, ei vois parempaa kohdalle sattua"

Lady Sharaid

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - Sharaid_faern@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #703 : 18.04.2008, 22:07:43 »
Olipa tosiaan mukava kuulla, etten ole ihan "vammainen", kun en ole mikään Disney-fani. Yleensä kun kaikki ihastelee sitä, että "vau, olet ollut Disneyllä töissä, oli varmaan tosin kivaa" ja sitten kaikki menee ihan puihin eikä ota mua oikein tosissaan, jos sanon, ettei kivaa ollut. Ihan kuin kaikista asioista olisi väkisellä ajateltava positiivisesti. Tosin mulla oli viime kesänä siellä myös kämppis, jonka kesä oli siellä töissä ihan helvettiä. Siinä siis kolma ihminen maailmassa, jolla oli samoja tuntemuksia.

Ei musta ole esim. kivaa, että joku töissä kourii persettä ilman lupaa. Mä en muutenkaan tykkää, jos ihmiset tunkee iholle ihan yllättäen. Töissä oli sitten yksi jätkä, joka kouri ihan joka toista tyyppiä koko ajan. Mun piti ihan oikeasti lyödä sitä ennen kuin se uskoi, että muhun ei kosketa. Sille tasolle en kyllä alennu, että miehet saa lääppiä miten huvittaa.

nikunaku

• Reissaaja
    • Profiili
    • LiveJournal
« Vastaus #704 : 21.04.2008, 22:24:15 »
onko täältä muuten ketään muuta menossa töihin pidemmäksi ajaksi kuin kesäksi? ite ajattelin olla maaliskuuhun saakka.

ja toinen kysymys, jos yksi sopimus lähetetään tonne ja yksi pidetään itellä, niin minne se kolmas lähetettiinkään?

Baudelaire

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - bumblebee_wirn@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #705 : 08.05.2008, 15:46:58 »
Voisiko joku jolla on tästä hommasta kokemusta nyt ehkä laatia tänne jonku listan siitä mitä pitää muistaa & tehdä ennen lähtöä? jotenkin ei oikeen tunnu siltä että lähtö alkaa olla lähellä ( ;)),enkä tiedä onko joku tärkeä homma hoitamatta...lentoliput on, kengät on, virkatodistuksen hankin heti kun ehdin, mitä muuta? vaikea keskittyä tähän kun yo-juhlat ja pääsykokeet tuntuu tällä hetkellä tärkeämmiltä ja vie kaiken huomion...

bluedrops

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #706 : 12.05.2008, 13:57:41 »
Hola, onko kenelläkään kokemusta lipunmyyjänä olosta ?  :)

Vietin pari päivää lipunmyynnin puolella ollessani Disneyllä töissä... työssä joko myydään lippuja lippuluukuilla tai päivystetään porteilla toivottaen kävijät tervetulleiksi, vastaten kysymyksiin ja autetaan leimaamaan lippu. Jos saat valita, kannattaa pyytää kassakoulutus, tällöin pääset tekemään molempia duuneja. Kaikkia kesätyöntekijöitä ei välttämättä kouluteta kassoille. Lippujakin on useita erilaisia, samoja lippuja eri hinnoilla eri perustein, näissä menee aika helposti sekaisin varsinkin aluksi, joten kassahomma vaatii keskittymiskykyä. :)

Baudelaire: Ota mukaan passikuvia itsestäsi, jos niitä on jo kotona valmiiksi, niitä tarvitaan mm. bussikorttiin. Älä ota mukaan pelkkiä hellevaatteita, lämpimille vaatteille oli ainakin viime kesänä tarvetta... älä pakkaa matkalaukkua liian täyteen, sieltä tulee kuitenkin ostettua kaikkea, mulla oli takaisintullessa molemmilla kerroilla ylipainoa... :D kotoa voi mukaan ottaa jotain kivoja kuvia jota haluaa ripustaa seinille, toisaalta niitäkin löytää Pariisista ihan varmana! Tossa nyt jotain mitä tuli ekana mieleen, ei kai sen kummempia!

Aijoo, muista ottaa Suomen puolelta vanha tiliote mukaan, siitä näet kätevästi IBAN- ja SWIFT-koodit kun rahoja pitää ruveta siirtelemään Ranskasta Suomeen! :)

chagak

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #707 : 25.05.2008, 14:29:00 »
onko kukaan lähdössä disneyhin 9.6? itselläni alkaa työt 10.6, meen kuitenkin jo 8.6 sunnuntaina koska otin blue1:n lennon ja se on niin myöhään perillä :( varmaan pitää mennä johonkin hostelliin sit yöksi.

Baudelaire

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #708 : 26.05.2008, 10:43:01 »
huhhu,tasan kolmen viikon päästä lähden pariisiin (työt alkaa sitten juhannuspäivänä  ::)), en ollenkaan tajua että lähtö on näin pian! no,kai mä pystyn keskittymään siihen kunhan saan ensiksi nämä lauantain juhlat hoidettua  ;D ...niin,ja päsykokeet... tuntuu siltä että aika loppuu kesken!

coeur1

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #709 : 26.05.2008, 13:23:34 »
Baudelaire, mulla taasen on lähtö jo tän viikon perjantaina.. :) Tuntuu kyl että jokin asia on hoitamatta, mutta toivottavasti kaikki on hoidettu, pakkaamaanki pitäis vaan kai ryhtyä pian..

Mietin, et minkäköhän kautta kannattais val d'europeen suunnata lentokentältä?! jossain se varmaan kerrottais täälläki mutten nyt ehdi koko keskustelua alkaa katsomaa..

Baudelaire

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #710 : 28.05.2008, 10:13:02 »
Mä ainakin menisin RER B:llä Pariisiin ja sieltä A:lla Val d'Europeen, muistaakseni vaihto käy aika helposti, A ja B-linjat tais olla vierekkäin Châtelet-asemalla,tai ainakin lähekkäin,ja lentokentältä voi ostaa lipun suoraan ettei tarvitse välillä nousta ostamaan uutta lippua (tai niin ainakin muistelisin...).mutta jos ei halua/uskalla mennä seikkailemaan yksin metroon (vaikka se ei olekaan vaikeaa) niin lentokentältä pääse Disney-bussilla marne la valléen metroasemalle,ja sieltä yksi väli metrolla niin ollaan val d'europessa.

vanille

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #711 : 30.05.2008, 23:37:17 »
Salut! Oon ollut disneyssa nyt noin kaks viikkoa ja oon viihtynyt hyvin:). Itse tulin vea-bussilla ja siita rer-lla val d`europeen. Lentokentalla mua oltiin vastassa ja kerrottiin etta mun matkalaukku tulee vasta seuraavalla lennolla. Sain sen kuitenkin vasta seuraavana paivana. Onneks olin pakannu kasimatkatavaroihin kaiken tarpeellisen. Sellaseen kantsii varautua. Mutta muuten menny kivasti. Kohta taitaa tulla enemmankin suomalaisia tanne, kesakuun aikana. Mun kaveri lipunmyynnista ainakin sano et niitten vuorolistaan on ilmestynyt suomalaisia nimia. Mukavaa kun on viela koko kesa edessa:)

Muttis

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #712 : 04.06.2008, 19:09:03 »
Tervehdys!

Ei kenelläkään teistä sattuisi olemaan minkäänlaista käsitystä että milloinkohan Pariisin Disney hakee seuraavan kerran työtekijöitä Suomesta? Jos vaikka itsekin innostuisin... Ja sitten vielä sellainen nolo kysymys että onko Pariisin Disney auki siis ympäri vuoden?  :-[ Tällaisen paljasjalkaisen suomalaisen on vaikea käsittää tuota...  :)

Kiitoksia paljon sille kivalle joka jaksaa vastata.
Simaa...

Baudelaire

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #713 : 05.06.2008, 10:39:52 »
en nyt muista kuukautta,mutta kai ne rekrytoi syksyllä jossain vaiheessa...kesätöihin sitten taas ensi vuoden alussa...vanhoista viesteistä selviää varmaan toi syksyn rekrytointi paremmin...

ja puisto on tosiaankin auki 365 päivää vuodessa, siis myös jouluaatot ja muut. Pariisissa ei ole talvisin yleensä lunta,ja puisto on muutenkin rakenteeltaan erilainen kuin esim. linnanmäki, eli suurin osa laitteista on sisällä. itse kävin siellä ekan kerran marraskuussa, ei mitään ongelmaa :)

disneyland

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #714 : 12.07.2008, 01:26:52 »
Viime vuonna haettiin suunnilleen heinäkuun puolivälissä työntekijöitä "talvikaudeksi". Jos tahtoo hakea paikkaan jossa takuuvarmasti oppii ranskaa suosittelen lämpimästi lipunmyyntiä. Itse olin viis kuukautta siellä töissä viime lokakuusta maaliskuuhun ja kaikesta kielimuurista ja muusta huolimatta melkein pelkkää hyvää jäi käteen.

ekim1580

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #715 : 31.08.2008, 03:38:56 »
No kertokaas nyt kaikki cast memberit, että onko siellä nyt niin kivaa kuin mahdollisesti odotitte? Oletteko sopeutunut hyvin ranskalaiseen tapaan tehdä?
« Viimeksi muokattu: 31.08.2008, 03:42:39 kirjoittanut ekim1580 »

kattiainen

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - kat-ti@luukku.com
    • Profiili
    • http://www.katjakarki.suntuubi.com
« Vastaus #716 : 07.09.2008, 00:04:36 »
Oon ollu Disnillä töissä jo neljättä kuukautta ja maku on säilyny ihan hyvänä. Työ on aika paskaa, mutta tunnelma työpaikalla on hyvä; jos ei lasketa itsetietoisia päälliköitä. Ranskassa tuntuu olevan paljon hierarkisempaa, pomo on todellakin parempi ja viisaampi kuin tavallinen työläinen...! Kannattaa vaan hoitaa hommansa skandinaavisella työmoraalilla, niin ei tuu ongelmia isojen kihojen kanssa.

Kielimuuri vaivaa välillä, mutta se vaan pidentää pinnaa. Mä oon oppinu kieltä ihan valtavasti, mutta siihen vaikuttaa tietenkin oma toiminta. Kannattaa kiinnittää huomiota natiivien puheeseen, mitä ilmaisuja ne käyttää millonkin, etc. Ja tietenkin itse täytyy vaan sitkeesti rakennella lauseita ranskaksi ja puhua ja puhua ja puhua... Ei väliä, vaikka verbaliikka ei oo niin loistokasta, mutta siitä se lähtee.

Suosittelen kyllä työskentelyä Disnillä. Täällä saa uutta perspektiiviä ja tapaa ihmisiä mitä erilaisemmista kulttuureista.
>elämä on sitä mitä teet siitä<

disneyland

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #717 : 09.09.2008, 22:47:52 »
Kattiainen, missä oot töissä? Oon ite lähössä Disneylle takasin 28 päivä tätä kuuta. Jostain syystä ne ei tänä vuonna järjestäny ollenkaa hakuja talvikautta varten Suomessa. Otin Guilbeauhun suoraan yhteyttä ja sitä kautta paikka järjesty suht helposti. On menossa jonkin disney-hotellin respaan vastaanottovirkailijaks töihin, tarkemmin en vielä tiiä. Sitä lähinnä kyselen että onko jollakin kokemusta kyseisestä työstä?

kattiainen

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - kat-ti@luukku.com
    • Profiili
    • http://www.katjakarki.suntuubi.com
« Vastaus #718 : 10.09.2008, 23:11:40 »
Ite oon töissä Mainstreetillä; en osaa sanoa vastaanottovirkailijan työstä mitään.

Voimmeko siis päätellä tästä sun tarinasta, että jos on ollu ennen töissä disnillä, sinne pääsee helposti takas?
>elämä on sitä mitä teet siitä<

disneyland

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #719 : 10.09.2008, 23:40:50 »
Guilbeaun kautta mun takasinpääsy ainaki onnistu suhtkoht helposti mutta saattaa siinäki olla sitte myös hyvää tuuria mukana. Ennen kun otin yhteyttä Guilbeauhun, yritin järjestää ittelleni töitä ticketingistä mun vanhan teamleaderin kautta mut se ei sitte toiminukaan ihan yhtä sutjakasti. Kattiainen, osaatko sanoa onko disneyllä vielä paljonki suomalaisia töissä ketkä on kesän aikana tullu? Mietin vaan kun ei niitä hakujakaan ollu nyt kesän lopulla nii kuin moni on mahollisesti jatkanu syksylle..