Tuliaisia Ameriikkaan

(Luettu 8490 kertaa)

maxus

• Aloittelija
    • Profiili
Tuliaisia Ameriikkaan
« : 16.11.2005, 22:35:29 »
Moikka,

Oon lähdössä piakkoin yhdysvaltoihin. Pitäisi viedä
tutulle jenkkiperheelle "perisuomalaisia" tuliaisia.

Otan ilolla ehdotuksia vastaan, toki olen itsekin
miettinyt fazerin sinistä, salmiakkia, finlandia
votkaa, mutta vielä kaipaisi hyviä ideoita.

Estella

• Himoreissaaja
    • Profiili
Tuliaisia Ameriikkaan
« Vastaus #1 : 16.11.2005, 23:17:04 »
Tuo jenkkipurkkaa tai muuta xylitolipurukumia, paikalliset purukumit täällä ovat kaameita! Ja kun vodkaan tulee, tuo mieluummin Kossua koska Finlandiaa on kaikkialla saatavana. Ja rehellinen ruisleipä on aina elämys amerikkalaisille!
ife is a beach and then you dive.

The Finnish Stallion

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Tuliaisia Ameriikkaan
« Vastaus #2 : 17.11.2005, 11:56:47 »
Tuo xylitolipurkka on toiminut miullakin aikaisemmin, nyt sitä saa kantaa selkä vääränä kun sattuu siellä päin käymään. Näin vuodenvaihteen lähestyessä joku Suomi-kalenteri on myös aika halpa ja perusvarma valinta.
Hullun ainut huvitus on hyvä mielikuvitus

Shira

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Tuliaisia Ameriikkaan
« Vastaus #3 : 17.11.2005, 16:19:55 »
Ma en ymmarra tota xylitolipurkkajuttua.... Monisssa jenkkipurkissakin on xylitolia, joten ei se nyt niin ihmeellista ja mahtavaa ole.  :lol: Ja makuja on hirveesti.

Itse kannan tanne aina suomi-kamaa esim Stockalta. Avaimenperia (poron sarvi) tai magneetteja on saanut varmaan jo kaikki tutut. Suomalaista suklaata tuon itselle (hehe ei sita raaski antaa pois!), ja salmiakkia tyrkytan vastaantuleville (mutta ei koskaan kelpaa, suurin osa sylkee sen pois).

Joulun alla tuon aina olkikoristeita ja joskus aiti on lahettanyt joulukalentereita. Taalta saa kylla kalentereita, mutta useimmat mita olen nahnyt (asun pikkukaupungissa joten isoissa varmaan olisi paremmat valikoimat) on semmoisia missa joka luukun alta loytyy joku raamatun varssy. Ei kiinnosta semmoset...

Ja tosiaan Finlandiaa myydaan ihan walmartissa. Saa jopa joulun aikaan lahjapakkauksessa!  8)

Cathy

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tuliaisia Ameriikkaan
« Vastaus #4 : 18.11.2005, 00:11:50 »
Koska jenkit tunnetusti tykkää kaikesta koriste-sälästä, vein ite joskus Suomi-aiheisia kynttilöitä. Niistä ainakin tykättiin kovasti.

maanma

• Reissaajaguru
    • Profiili
Muumi -krääsää
« Vastaus #5 : 18.11.2005, 16:03:25 »
Herttaisia muumi esineitä kenties?

Poronsarvijauhetta?

anski

• Aloittelija
    • Profiili
Tuliaisia Ameriikkaan
« Vastaus #6 : 07.12.2005, 15:09:28 »
Salmari!!! :) Vastaanotto on taatusti mielenkiintoinen.

Myö oltiin viime toukokuussa siellä american veljen ja sen kavereiden luona...medän kunniaks oli juhlat järkätty joten pitihän sinne salmaria saada.

Ei kun mejliä kaverille joka on eräässä kuriirifirmassa töissä että hankkii turkin pippureita ja vodkaa ostamaan. siitähän tulee parasta sillä että sen litkun ja murskatut turkin pippurit laitetaan pulloon joka laitetaan tiskikoneeseen....oli ilmeet näkemisen arvoisia.

ja oli myös ilmeet sen jälkeen kun ne oli sitä maistanut  :shock:

Sehän riippuu niin ihmisestä että mitä arvostaa...mie vein kerran suomalaista designia aalto maljan muodossa. Seuraavana vuonna kun menin niin bongasin samaisen maljan jenkki siskoni kotoota ja arvatkaa missä käytössä? TUHKIKSENA. siinä meinas menna tsuffet ihan väärään kurkkuun. pyhäinhäväistystä.

Joten karkit (varsinkin suklaata ne rakastaa), ruikkari ja juomat (kaljaakin arvostettiin) toimii varmaan parhaiten.
ive Well -  Laugh Often -  Love Much

jennin kaveri

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - tiiin_@hotmail.com
    • Profiili
Tuliaisia Ameriikkaan
« Vastaus #7 : 17.12.2005, 19:42:51 »
Ruislepa tuntuu purevan! Itse toin pari ruisleipaa ja Stenvallin ankka-palapelin.
Serkkuni mies ei pitanyt salmiakista, koska se on kuulemma liian vakevaa... noh, makuasioita.. eihan siita kaikki suomalaisetkaan pida.
illuusio -ystäväni

Heluna

• Tosireissaaja
    • Profiili
Tuliaisia Ameriikkaan
« Vastaus #8 : 18.12.2005, 12:20:04 »
Kokemukseni mukaan juuri kukaan joka maistaa salmiakkia ensimmäisen kerran elämässään vasta aikuisena, ei tule siitä koskaan pitämään joten enää en järkytä ihmisiä sen tarjoamisella. Katsovat yleensä niin kieroon sen jälkeen että saavat varmaan aika huonon vaikutelman suomalaisista "karkeista".

Ruisleipä on yleensä ihan tervetullutta, samoin suklaat ja makeiset. Viinoista minttuviina on mielestäni aika suomalaista, ja toisaalta erikoista mutta kuitenkin useimpien mielestä juomakelpoista. Salmarista ei yleensä ole oltu samaa mieltä. Tuntuu vähän siltä että ihmiset ovat olleet aika ennakkoluuloisia kyllä näissä asioissa... :roll: Lakkalikööri ja lakkahillo ovat hyviä viemisiä myös.

Rituu

• Aloittelija
    • Profiili
Tuliaisia Ameriikkaan
« Vastaus #9 : 10.03.2006, 16:12:16 »
Ehdottomasti vie suklaata, ja paljon. Jenkit on ihan pöhlönä Fazerin siniseen. Niiden suklaat nimittäin on pahoja Fazeriin verrattuna.

Kauheesti ne ei salmiakista tykänny. Kyllä ne sitä söi kun vein mut ei samoissa määrin ku mitä suomalaiset. Kannattaa varmaan viedä sitä vain vähäsen.

Marimekon ja Iittalan tuotteet on myös kivoja viemisiä. Muumimukeista mun perhe Jenkeissä ainakin tykkäs!

kaido

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Tuliaisia Ameriikkaan
« Vastaus #10 : 28.10.2008, 21:56:42 »
mämmiä kilo ja fazerin sinistä.

suomalainen karhu bisse on kans kova sana. Kun jenkeist saa melkee mitä vaa ulkolaist bissee muttei suomalaist. finlandia vodkaa saa sielt kans- joten koskenkorva pullo olis kova sana.

ruisleiväst ja salmiakeista amerikkalaiset sanoo yök

T-musu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 29.10.2008, 11:09:13 »
Serkku tilas multa Ruispaloja, irtokarkkia (sieltä kun ei saa vastaavia), salmiakkia.. Suklaata vein. Samoin muumimukeja tuo tahtoi, ja myös serkun kaveri halusi pari muumimukia. :)

oblique

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - ninzyppa@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #12 : 09.11.2008, 12:38:57 »
Fazerin sinistä perheelle ja itelle ottaisin mukaan irtokarkkeja, Jenkeissä ei vaan ole mitn hyvää suklaata tai karkkeja!

Graniitti

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 09.11.2008, 21:10:28 »
Tuon ainaisen kossun tilalle voisi laittaa rehellisen yhden tähden ystävän eli Jaloviinan. Sitäkään tuskin jenkeistä saa.

_jantsa_

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 23.05.2013, 08:47:46 »
Ruisleivästä, kahvista ja fazerin sinisestä olivat kovin ilahtuneita.

JuhoK3

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 14.04.2016, 13:13:37 »
Ehdottomasti kannattaa ottaa tuliaisiksi suomalaista karkkia. Niitä on helppo ottaa reilu määrä, niin voi viedä vaikka ihan pieniä tuliaisia jos tapaa uusia ihmisiä. Itse olen vienyt usein Fazerin suklaata (erityisen pidettyä on ollut Lontoon rae -suklaa), salmiakkia eri muodoissa sekä Aakkosia.

Lisäksi olen vienyt muutamaan paikkaan Presidenttiä ja Marimekon lautasliinoja. Hyville tutuille olen joskus vienyt Aalto-maljakon, mutta niitä ei ihan puolitutuille ole varaa ostaa. :D

Maaritin60

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 01.03.2017, 23:53:55 »
Miettinyt tuliaisia myös,mutta suklaa sulaa ja Juhlamokkaakin saa sieltä sekä ruisleipääkin.Ainakin Floridasta.
Eli mitähän?