Frequent flyer miles

(Luettu 17109 kertaa)

vekkuli

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Frequent flyer miles
« Vastaus #40 : 11.04.2008, 11:53:48 »
1) Voiko olla monta eri yhtiöiden pistekorttia yhtä aikaa? Ei kai ne sitä mistään voi tietää minkä jäsen kukin on.

Yleensa samasta allianssista kannattaa olla kaksi korttia. Toinen sellainen jolla saa halpislennoistakin pisteet ja toinen taas peruskorttina jolle pisteet normaalisti laitetaan.

Eika ne lentoyhtiot tietenkaan pida siita etta useampaa korttia kayttaa mutta toisaalta esimerkiksi omalla kohdalla eras firma antoi "ilmaiseksi" tasokortin kun vihjaisin etta vaihtaisin lentoni saman allianssin yhtiolta heille.

jlaurone

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 11.04.2008, 12:43:08 »
Vieläkö AA:lla on toi challenge-ohjelma?

Oon maanantaina suuntaamassa ensin Finskillä Nykiin ja keskiviikkona sieltä AA:lla St Martinille ja mietin tässä, että kannattaako mun kartuttaa Finskin plussatiliä vai avata AAdvantage...

Challenge on yhä olemassa, tosin siihen on tullut pieniä muutoksia. Yksi on sellainen, että esim. Finskin lennot kelpaavat mukaan pistelaskentaan, vain jos ne ovat AA:n codeshare-lentoja. Jos sun HEL-JFK-lentosi on AA:n codeshare, saat noilla lennoillasi ainakin gold-kortin. Ja jos varausluokkasi ei ole ihan halvin, niin saat platina-kortin. Sen sijaan pelkkä HEL-SXM-lento ei valitettavasti riitä kumpaankaan.

Finnair vs AA? Kuten täällä jo aiemminkin on todettu, jos lentää lähinnä halvimmissa varausluokissa, niin AA:lla pääsee palkinnoille paljon nopeammin. Itse olen jo kymmenen vuoden ajan keskittänyt kaikki lentomailini AA:lle, ja se on tuottanut jo kaksi palkintomatkaa Havaijille ja yhden maailmanympärimatkan  ;D

jlaurone

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 11.04.2008, 12:55:33 »
Mä mietin tässä just ihan samaa. Viikon päästä la ois lennot AA:lla Heathrown kautta Losiin. Ja toukokuussa takas Losista Heathrowlle AA:lla.
Mulla Finskin pisteitä tällä hetkellä joku 26000, miehellä vain joku 7000. Kannattaako meidän toimia nyt miten?

Saat AAdvantageen noista lennoista 100% mailit eli n. 13200 mailia. Finnair Plussaan saat halvimmissa varausluokissa 50%. AA:lta saa ilmaiset Euroopan-lennot 20000 maililla, ja jenkkeihin pääsee 40000 maililla. Jos ennen matkaasi ilmoittaudut AA:n Challengeen, saat lennoistasi n. 20000 mailia (paluumatkasta tuplamailit), eli saat käytännössä Euroopan-palkintolennot tuolla yhdellä ainoalla matkallasi! 

Annakins

• Himoreissaaja
  • pisama
    • Profiili
« Vastaus #43 : 11.04.2008, 14:25:44 »

Oon maanantaina suuntaamassa ensin Finskillä Nykiin ja keskiviikkona sieltä AA:lla St Martinille ja mietin tässä, että kannattaako mun kartuttaa Finskin plussatiliä vai avata AAdvantage...

Challenge on yhä olemassa, tosin siihen on tullut pieniä muutoksia. Yksi on sellainen, että esim. Finskin lennot kelpaavat mukaan pistelaskentaan, vain jos ne ovat AA:n codeshare-lentoja. Jos sun HEL-JFK-lentosi on AA:n codeshare, saat noilla lennoillasi ainakin gold-kortin. Ja jos varausluokkasi ei ole ihan halvin, niin saat platina-kortin. Sen sijaan pelkkä HEL-SXM-lento ei valitettavasti riitä kumpaankaan.

Finnair vs AA? Kuten täällä jo aiemminkin on todettu, jos lentää lähinnä halvimmissa varausluokissa, niin AA:lla pääsee palkinnoille paljon nopeammin. Itse olen jo kymmenen vuoden ajan keskittänyt kaikki lentomailini AA:lle, ja se on tuottanut jo kaksi palkintomatkaa Havaijille ja yhden maailmanympärimatkan  ;D

Kiitos tästä! Voisitko vielä vääntää rautalangasta, että miten voin ilmoittautua tohon challengeen? :D

jlaurone

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 11.04.2008, 15:25:10 »

Kiitos tästä! Voisitko vielä vääntää rautalangasta, että miten voin ilmoittautua tohon challengeen? :D

Ilmoittautua voi puhelimitse +44-207-365-0777 (UK) tai +1-817-799-2500 (US). Myös sähköpostitse voi ilmoittautua (AA.com -> Contact AA -> Customer Service -> Email), mutta se saattaa vähän kestää.

tintti89

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #45 : 19.05.2008, 12:36:16 »
Liittysin äsken tuohon AA:han, mutta en oikein ymmärtänyt tuota loppua. Saanko korttini vasta, kun olen ensimmäisen kerran ilmoittanut tuon numeron lähtöselvityksessä? Eli toisin sanottuna joutuisin raahaamaan jotain käsinkirjoitettua lappua mukanani, koska tällä hetkellä en toimivaa printteriä omista? ::) ???

Ai niin, tuli vielä mieleen että miten vanhoja pisteitä tuonne AA:han voi lisätä? Löytyy tämän vuoden huhtikuulta El Alin lentoja, sekä myös viime vuoden heinäkuulta. Nuo huhtikuun pisteet ainakin, mutta mites nuo heinäkuun?
« Viimeksi muokattu: 19.05.2008, 12:46:53 kirjoittanut tintti89 »

Annakins

• Himoreissaaja
  • pisama
    • Profiili
« Vastaus #46 : 19.05.2008, 13:15:58 »
Liittysin äsken tuohon AA:han, mutta en oikein ymmärtänyt tuota loppua. Saanko korttini vasta, kun olen ensimmäisen kerran ilmoittanut tuon numeron lähtöselvityksessä? Eli toisin sanottuna joutuisin raahaamaan jotain käsinkirjoitettua lappua mukanani, koska tällä hetkellä en toimivaa printteriä omista? ::) ???

Ai niin, tuli vielä mieleen että miten vanhoja pisteitä tuonne AA:han voi lisätä? Löytyy tämän vuoden huhtikuulta El Alin lentoja, sekä myös viime vuoden heinäkuulta. Nuo huhtikuun pisteet ainakin, mutta mites nuo heinäkuun?

Niitä voi lisätä ainoastaan jos on jo ollut AAdvantagen jäsen ko. lennon ajankohtana. Eli jos nyt liityit ja lensit El Alilla huhtikuussa niin et saa niistä pisteitä.

aa.comista:
Within the last 12 months as long as you were enrolled in the AAdvantage program at the time of your flights.

PS. Millanen El Al oli? Jouduitko tentattavaks ennen lentoa?

tintti89

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #47 : 19.05.2008, 13:29:30 »
Niitä voi lisätä ainoastaan jos on jo ollut AAdvantagen jäsen ko. lennon ajankohtana. Eli jos nyt liityit ja lensit El Alilla huhtikuussa niin et saa niistä pisteitä.

aa.comista:
Within the last 12 months as long as you were enrolled in the AAdvantage program at the time of your flights.

PS. Millanen El Al oli? Jouduitko tentattavaks ennen lentoa?
Ahaa, kiitoksia! El Alilla joutuu aina tentattavaksi, mutta kysyvät aina samat kysymykset. Pakkasinko itse laukkuni, olenko ollut sen seurassa koko matkustuksen ajan, onko laukussa jotain joka näyttää aseelta yms.

Huhtikuussa lensin ekaa kertaa yksinäni lentokoneella, eiköhän vaan Zürichissa eka vie mun boarding passin, sen jälkeen matkalaukun avaimen. Sitten vaan käsimatkatavarat ja kengät syyniin. Mitään eivät tietääkseni laukusta vieneet eikä sen enempää minulta tultukaan kyselemään, olisi tosin matkalaukun avain jäänyt sille tielle jos en olisi älynnyt pyytää. Nyt se tuotiin lentokoneeseen asti. ;D Kyllä tämmöinen 18-v erittäin nuoren näköinen suomalainen on se potentiaalinen terroristi, eiks je?

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 20.05.2008, 15:56:47 »
Jos teet nettilähtöselvityksen, niin voit lisätä tuon numeron vaikka copypastella koneeltasi. Vaihtoehtoisesti (netti)varauksen yhteydessä voi syöttäminen olla mahdollista.

Jos kentällä Check-innin teet sitten tuo numero tarvii jollain konstilla sinne raahata, joko käsinkirjotetulla lapulla, kännykässä tai tulostinta jossain käyttäen, eiköhän se tavalla tai toisella järjesty :)
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

tintti89

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #49 : 20.05.2008, 16:33:08 »
Jos teet nettilähtöselvityksen, niin voit lisätä tuon numeron vaikka copypastella koneeltasi. Vaihtoehtoisesti (netti)varauksen yhteydessä voi syöttäminen olla mahdollista.

Jos kentällä Check-innin teet sitten tuo numero tarvii jollain konstilla sinne raahata, joko käsinkirjotetulla lapulla, kännykässä tai tulostinta jossain käyttäen, eiköhän se tavalla tai toisella järjesty :)

Kiitoksia! Täytyypä kirjoitella tuo sitten lapulle ja vilautella aina sopivissa paikoissa. :D