Balatonilta Italian Leccaan

(Luettu 2699 kertaa)

lokoilija

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Balatonilta Italian Leccaan
« : 15.12.2014, 17:42:36 »
Olen lähdössä ensi vuoden syyskuussa viikon lomalle Balatonille ja sieltä edelleen Italiaan. Matkalaisina minulla on 6-8 vuotiaat lapset, jotka ovat jo tottuneita matkailijoita. Onko ideoita mihin kannattaisi majoittua yöksi, matkan varrella vai ajaa puksutammeko junalla koko Italian halki. Leccasta sain loma viikon 22-29.9, ja sieltä lennämme takaisin Suomeen. Autoa en uskalla vuokrata kun olen itsekseni matkalla ja liikenne kaoottista ja tuntemattomat tiet, sekä pitkä matka. Kertokaa kokemuksia Sloveniassa, Wienissä ja Itävallassa on tullut jo käytyä, joten ei tarvitse sen takia kaikkia paikkoja kiertää. Onko hyviä ehdotuksia matka reiteiksi?

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Balatonilta Italian Leccaan
« Vastaus #1 : 15.12.2014, 20:52:49 »
Lecca ei ole tuttu: onko kyseessä Lecco vai ehkä Lecce, johon tuo Italian halki kulkeminen voisi viitata?
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

Lech

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 15.12.2014, 21:54:35 »
Lecco on ainakin ihan mukava joskin vähän hiljainen & vanhusvoittoinen pikkukaupunki oikein idyllisesti Como-järven rantamailla ja Bergamon kentälle pääsee junalla+bussilla n. tunnissa. Unkarin suunnasta on myös tarjolla useampi mielenkiintoisia pysähdyspaikkoja tarjoava reitti. Itse henkilökohtaisesti yrittäisin ehkä nimenomaan Itävallan kautta pysähtyen Innsbruckin jälkeen ainakin Bozenissa, Veronassa, Garda-järvellä ja Bergamossa.

Leccestä en osaa sanoa kummempia.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.12.2014, 23:37:10 »
Viittaako Italian halki sitten Lecceen, joka on upea apulialainen kaupunki, ei ihan pienikään. Mutta miksi niin älyttömän kauas? Kannattaisiko kokeilla jotain helpompaa.

Matkaa tulee muuten ihan jonkin verran, kannattaa vaikkapa Googlemapsia vilkuilla.