Hostellit N.Y

(Luettu 99155 kertaa)

---

• Vieras
Hostellit N.Y
« Vastaus #80 : 02.03.2008, 22:15:14 »
Haha, kyseinen hostelli keskellä Harlemia! Kandeis varoo! :twisted:

No ei sentään. New Yorkia aidoimmillaan. Metrolla pääsee alakaupunkiin pyöreessä vartissa!

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hostellit N.Y
« Vastaus #81 : 03.03.2008, 17:02:03 »
UsvaAuer: Jos haluat pyöriä Manhattanilla, niin kyllä Brooklyn vähän kaukana on mielestäni.  Kaikkihan on tietysti suhteellista ja riippuu siitä, onko sinulla paljon vai vähän aikaa... Ainakin osa metroista kulkee läpi yön, mutta en ole puolenyön jälkeen niitä käyttänyt, olen kyllä ehkä hiukan luuseri. www.mta.info löytyy aikataulut ja reitit. JFK:ltä pääsee Midtowniin kätevästi Long Island Rail Roadilla, downtowniin kannattaa mennä metrolla . Muut kentät on itse asiassa lähempänä  ja vähemmän kaoottisia kuin JFK. Metrolla ei tietääkseni Newarkiin pääse, mutta junalla kyllä ja bussilla. La guardiaan pääse luullakseni vain bussilla.
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Hostellit N.Y
« Vastaus #82 : 05.03.2008, 23:18:28 »
Olen edelleen hieman eksyksissa hostellien kanssa. Kauheita laavia tuntuu Nyki olevan taynna! Begbugs, korisevat vesiputket, ulvovat lammittimet, rikkinaiset ikkunat.

Mita hostelworldia olen nyt selannut, nayttaa silta etta maaliskuussa saisi jôpa yksityishuoneenkin paikan paalta ilman varausta. Mietinkin nyt jos varaisin huoneen vain ensimmaiseksi yoksi ja sitten katselisi paikan paalla. Mutta ovatko hostellit sikin sokin pitkin laajaa aluetta, vai onko Manhattanilla jotain tiettyja alueita, missa on hostelleja vieri vieressa?

tojoe

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hostellit N.Y
« Vastaus #83 : 06.03.2008, 12:44:52 »
Itelläni tulevalla Nykin matkalla Manhattan Inn(1 yö) ja Big Apple Hostel(4 yötä). Kalleimpia tuntuvat olevan, mutta sijannit erinomaisia.

Tripadvisorissa Big Apple Hostel kehuttu taivaisiin, Manhattan Inn:kin kehuttu ihan hyväksi(se otettiin lähinnä sijainnin takia, ihan Penn Stationin vieressä, josta juna lähtee aamulla 7:15)

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Hostellit N.Y
« Vastaus #84 : 06.03.2008, 12:57:00 »
Riippuu taas siitä, kuinka paljon aikaa sinulla on käytettäväksi majoituksen hakemiseen. En ainakaan tiedä mitään "hostelaluetta" vaan taitavat olla pitkin Manhattania. Kyllä varmasi löytyy majoitusta maaliskuussa ihan paikan päältäkin, ja Nykin-majoituksethan ovat tunnetusti ylihinnoiteltuja ja alilaatuisia ihan järestään (vai onko joku muka löytänyt ihan oikeasti "tosi hyvän mutta halvan"), joten siinä mielessä vertailu saattaa kannattaakin. Olen ollut Carterissa luultavasti hotellin ainoassa siistissä huoneesa, mutta kaverit sai siellä kroppansa täyteen luteenpuremia. Tuuristakin siis kiinni...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain

Sanguine

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - a_stranger_no_more@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.livejournal.com/users/rosettaxv
    • Sähköposti
Hostellit N.Y
« Vastaus #85 : 06.03.2008, 13:03:11 »
Lainaus käyttäjältä: "tojoe"
Itelläni tulevalla Nykin matkalla Manhattan Inn(1 yö) ja Big Apple Hostel(4 yötä). Kalleimpia tuntuvat olevan, mutta sijannit erinomaisia.

Tripadvisorissa Big Apple Hostel kehuttu taivaisiin, Manhattan Inn:kin kehuttu ihan hyväksi(se otettiin lähinnä sijainnin takia, ihan Penn Stationin vieressä, josta juna lähtee aamulla 7:15)

Manhattan Inn ainakin koettiin itse erinomaiseksi, tosin meitä oli neljä neljän hengen dormissa, eikä jouduttu jakamaan kenenkään kanssa. Pienihän ja ahdashan se huone oli, mutta tuttujen kanssa ei ainakaan haitannut. Oma suihku + telkkari oli sellasta luksusta, mitä allekirjoittaneella ei kyllä yleensä ulkomailla yöpyessä ole ollut. Jenkkiläiseen tyyliin aamupalalla oli mm. suklaatäytteisiä suklaamuffinsseja...  :roll: Siistiä oli, ja sijainti olisi antanut anteeksi paljon enemmänkin.
ust because you've got the emotional
range of a teaspoon doesn't mean we all
have.

usa08

• Tosireissaaja
    • Profiili
Re: Hostellit N.Y
« Vastaus #86 : 06.03.2008, 18:53:03 »
Kuinka aikaisin huonetta kannattaa varata? 6 kk, 4 kk, 2kk, 1kk, 2 vko? Tms?

Onko mitään järkeä varata todella aikaisin? Sitten on luottotappio-riski jos hotellille tapahtuu jotain tms.

Näkemyksiä?

Ainakin nyt näyttää siltä, että osa pakoista on jo täynnä. Samoin autojen ja lentojen hinnat nousee jatkuvasti. Eli kyllä porukka on ihan hyvissä ajoin noita näköjään varaamassa.

usa08

• Tosireissaaja
    • Profiili
Hotel Azure
« Vastaus #87 : 07.03.2008, 18:53:57 »
Pitkän kyyläilyn jälkeen päädyttiin tällaiseen.

http://www.hotelazure.com/

Salli

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - saldora@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Hostellit N.Y
« Vastaus #88 : 11.03.2008, 23:51:33 »
Mulla on varattuna Candy Hostel neljäksi yöksi toukokuussa. Tripadvisorissa oli monenlaisia arvosteluita, mutta meidät vakuutti se, että melkein kaikkiin oli tullut vastaus hostellin henkilökunnalta. Saas nähdä, täytyy laittaa sitten kommenttia majoitustietokantaan kesän korvalla.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Continental Hostel
« Vastaus #89 : 13.03.2008, 00:29:14 »
Upper West Sidella (330 West 95th st.) sijaitsevaa Continental Hostel -mestaa voin suositella taysin vilpittomasti. .

Taytyypa paivittaa tata kommenttia. Olen nyt ehtinyt kokea kaksi erilaista yksityishuonetta Continentalissa ja voin kerto, etta taso vaihtelee paljonkin. Jos varaa twin-huoneen, todennakoisesti paatyy Continentalin paarappuun. Nama huoneet ovat aika karuja, mutta silti menettelevat. Lammitysta ei juurikaan tominut, mutta varsinaisesti kylmaa huoneessa ei ollut; itse asiassa sopiva lampotila nukkumiseen.

Toinen huoneeni oli single, mutta toimii ilmeisesti myos doublena. Tama sijaitsi Candy Hostelin rapussa ja oli kaikin puolin parempi: melkeinpa natti huone, jossa oli myos tv. Lammitys toimi tassa rapussa - jopa melkein liikaa. Tama rappu oli myos rauhallisempi.

Tieda sitten voiko naista eroista vetaa sen johtopaatoksen, etta Candy Hostel olisi niin ikaan parempi kuin Continental?

Kaikkinensa kelpo hostelli - etenkin jos majoittuu muissa kuin dormeissa tai twinissa. Yksi kiukkuinen akka vastaanotosta tosin loytyy.

« Viimeksi muokattu: 18.03.2008, 22:20:58 kirjoittanut UsvaAuer »

mtk

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #90 : 27.03.2008, 13:56:41 »
Palasin viikko sitten NY:sta kahden viikon reissulta. Asuin kahdessa hostellissa Upper West Sidessa, ensi Broadway Hotel n Hostelissa ja sitten Jazz on the Cityssä. Molemmat olivat ihan hyviä peruspaikkoja, kummatkin suht hiljattain avattu. Kummatkin ovat kohtalaisen siistejä ja sijaitsevat lähellä metroasemaa. Kummassakaan ei ole keittiötä, Broadway- hostelissa ei ole minkäänlaisia yhteistiloja. Jazz on the cityssä on yläkerrassa yhteishuone ja kattoterassi, tosin vielä minun käyntini aikaan siellä ei juuri ollut paljon huonekaluja eikä edes tv:tä, joten siellä ei tullut paljon hengailtua. Voin suositella molempia paikkoja jos tarkoituksena on vain yöpyä jossain, kummassakaan hostellissa ei juuri kannata muuten aikaansa "tuhlata". Kokemukseni perusteella valitsisin ehkä Broadway Hostelin uudelleen edullisemman hintansa puolesta.

Voin suositella Jazz on the cityä! Olin siellä juuri viisi yötä ja hinta-laatusuhde on kohdillaan. Hieman kiikkerät punkat ja snadisti voi tulla meteliä kaduilta tai muilta asukeilta, mutta hey it's NYC. Yläkerran hengailuhuoneessa oli nyt kolme tietokonetta, joilla pystyi surffaamaan 1dollari/10min (muistaakseni) ja taulutelkkaria sekä sohvaa.. hintaa taisi tulla kuuden hengen huoneessa parinkymmenen euron luokkaa yöltä.

BooRadley

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #91 : 30.03.2008, 21:09:31 »
Itse suosittelen lämpimästi kaikille NYC:iin matkaaville Marrakech Hotel & Hostellia Upper West Sidella osoitteessa 2688 Broadway. Todella siisti paikka, erittäin ystävällinen henkilökunta ja loistava sijainti. Ovelta matkaa metropysäkille n. 50m ja metrolla esim. Times Squarelle kestää noin 7min. Lisäksi hostellin ympärillä lukuisia ravintoloita, juottoloita, ruokapaikkoja ja ruokakauppa. Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä paikka. Tosin kun kaverini kanssa siellä toukokuussa olimme, kuulimme puhetta että paikka muutettaisiin kokonaan hotelliksi. Siis silloinkin Marrakechissa oli hotellihuoneita mutta myös dormeja löytyi varsin edulliseen (NYC edulliseen) hintaan, muistaakseni jotain 25 dollaria yö. Ja kuten sanottu, henkilökunta erittäin ystävällistä ja avuliasta. Meillekin säätivät kyydin aamuksi lentokentälle keskellä yötä. Kyyti olikin sitten vielä pikkubussi jossa olimme ainoat matkalaiset ja sekin oli halvempi kuin taksi.
Jos jaksaa roikkua puussa ei tipahda!

CityTraveller

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #92 : 06.05.2008, 19:18:14 »
Kyselisin American dream -nimisestä hostellista. Olen lukenut netissä arvioita kyseisestä paikasta ja esimerkiksi yleisten vessojen ja suihkujen puhtautta on parjattu.
Onko joku paikan päällä käynyt samaa mieltä siitä, että hostellia kannattaa vältellä. Vai voinko hyvin mielin varata yöt ko. paikasta?

Elokuussa olemme siis menossa kaverin kanssa yhdeksäksi yöksi.
Ottaisimme mielellämme vastaan vinkkejä hyvän hintalaatu-suhteen hostelleista. Olemme koittaneet löytää edullista kahden hengen huonetta (2 erillistä sänkyä), jossa olisi oma WC/suihku, Central parkin eteläpuolelta. Kovin koviksi näyttävät vaan hinnat nousevan.

Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä...

Fosse

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.world66.com/member/fosse
« Vastaus #93 : 06.05.2008, 23:05:48 »
Olin tammikuussa viimeksi American Dreamissa ja ainakin meidän kerroksen vessa näytti siltä kuin se olisi juuri remontoitu. Eli kiilsi oikein silmissä, joten varaukseen vaan. Voin suositella sitä kyllä ja olen siellä yöpynyt useammallakin USA:n reissulla eikä ole koskaan tarvinnut pettyä.

CityTraveller

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #94 : 08.05.2008, 15:43:09 »
Tattista, Fosse!

Lennot ja tuo American dream hostel menivät eilen varaukseen. Nyt vaan pitää enää odottaa muutama kuukausi :)...

matkallaaina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #95 : 09.05.2008, 16:12:38 »
Gershwin hotellista mulla huone varattuna. Onko lähiaikoina ilmaantunut joku jolla lähempää tuttavuutta?

Iiris_Hoo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #96 : 12.05.2008, 14:12:24 »
^Vasta parin kuukauden päästä mulla on. ;)

matkallaaina

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #97 : 12.05.2008, 16:08:53 »
^ elokuun lopussa mulla huone.. Jos kerkeet ennen ja on kauhee ni laita infoa ni kerkeen viel vaihtaa varausta ;)

Iiris_Hoo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #98 : 12.05.2008, 23:31:08 »
Sovittu! :D Mutta ystäväni ovat siis olleet tuolla ja sen perusteella uskaltauduin varaamaan. Kerron tarkemmin paikasta heinäkuussa.

oblique

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - ninzyppa@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #99 : 13.05.2008, 06:29:52 »
Kyselisin American dream -nimisestä hostellista. Olen lukenut netissä arvioita kyseisestä paikasta ja esimerkiksi yleisten vessojen ja suihkujen puhtautta on parjattu.
Onko joku paikan päällä käynyt samaa mieltä siitä, että hostellia kannattaa vältellä. Vai voinko hyvin mielin varata yöt ko. paikasta? 

Olin viime kuussa neljä yötä. Vessasta oli aina vessapaperi loppu, joten piti ravata eri kerrokseen tai sitten käyttää jotain omaa paperia. Kyrsi vähän yöllä, kun sinne piti raahautua eikä ollutkaan sitten paprua. Ei siellä vessoissa kovin kauaa viihtynyt muutenkaan, virtsalle haisi (roskikset täynnä papereita, joita ei saanut heittää vessanpönttöön) ja ainakin kakkoskerroksen vessassa ei pystynyt edes kääntymään, niin pieni se oli. Suihkutila oli tosi jees ainakin meidän kerroksessa, olin positiivisesti yllättynyt.

Torakoita oli mm. huoneessamme ja huoneen ulkopuolella käytävässä, ne sai kyllä tapettua kätevästi huoneessa olleella puhelinluettelolla.

Aamiainen oli ihan jees, kun paikan omistaja oli paikalla. Muuten kaikki oli loppu. Hyvänä aamuna oli siis mm. kahvia, teetä, paahtoleipää, bageleita, tuorejuustoa, hedelmiä, monenlaisia muroja ja donitseja. Huonona aamuna sitten ei.

Paikan pomo oli aivan loistava. Sen avuliaampaa heppua saa etsiä. Ihan loistotyyppi muutenkin. Asiat toimi ja paikat oli tosiaan tip top silloin kun omistaja oli paikalla.

Huone oli ihan jees, tosin kolmen hengen huone olikin kahden sängyn huone, missä oli myös vain kahdelle petivaatteet. Omistaja heti pyydettäessä toki haki lisää ja pyyteli kamalasti anteeksi.

Mutta hostellin sijainti, se oli niin loistava kuin olla voi. Sen takia voi tinkiäkin vaikka mistä. Sillä hinnalla keskellä Manhattania ihan plus plus. Omistaja kertoi, että olisi avaamassa uutta isoa hostellia lähikulmille (samaan taloonkin?) lähiaikoina.. Saa nähdä.