Halvalla Amazoniin tai lähelle?

(Luettu 1539 kertaa)

Kiejjo

• Aloittelija
    • Profiili
« : 24.01.2006, 20:39:18 »
Moi!

En tiiä onko mahotonta, mutta mun olis tarkotus lähteä kuukauden päästä Amazoniin. Tarkoitus olisi tehdä pieni tiedusteluretki syksyn pitempää reissua varten. Olen koittanut etsiä lentoja Amazonin lähelle, siis Amazonin sademetsän, mutta halvin jonka olen löytänyt on Perun Lima sekin suurinpiirtein tonnin (Royal Dutch KLM). Olisi tarkoitus ainakin käväistä esim. Iquitoksessa tai Manauksessa. Kannattaisi vissiin lentää Limasta Iquitokseen?

Reissu kestää noin kuukauden. Elikkä, tietäisikö joku minne olisi halpa lentää?
Ja kuinka paljon siellä Amazonin aluella menee rahaa?

Olen aatellut jotain 15e/päivä.

Kokemuksia!!

Kiitos vastauksista!
 :shock:

t0ma

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://www.thirdclasstravel.com
« Vastaus #1 : 25.01.2006, 01:55:29 »
Lennot on varmaan halvimmat about 900e, espanjasta voi paasta jonkun http://www.airmadrid.com kautta halvemmallakin. Hitusta vajaa 900 oli British Airwaysilla StaTravelin kautta.

Iquitosiin tosiaan paasee vaan lentsikalla (tai tosi vaikeesti muutenkin) ja on paras paikka tsekkailla siella Amazoonia. Kaverit kavi siella ja maksoi 20$ paiva todella hyvalla palvelulla. Oopas oli kokannu kaikki ja toi jopa sopivan kokoiset kumisaappaat.

Toinen paikka sitten on La Paz Boliviassa josta lentaa Rurrenbaqueen. Viela halvempi ja parempi viidakko.

Me kaytiin pari viikkoa San Ignacion lahella Boliviassa Noel Kempff Mercadossa. Yksi EA:n syvimpia viidakoita. Lahin puhelin oli 200km paassa ja kauimpiin paikkoihin piti haikata pari paivaan ennen kuin paasi perille. Nahtiin kuitenkin Tarantulia, Hamahakkiapinoita, Kolibreita, miljoonittain otokoita ja perhosia, jotain kettuja, valtavia puita ja ylitettiin parikymmenta kertaa joki kahlaamalla. Oli kylla aikamoista saatamista etta paastiin tuonne. Sadekaudella sita vetta on valista lantiolle asti ja kuivuminen kestaa sen muutaman paivan.

Lima on varmaan helpoin paikka saavuttaa lentsikalla. Manauksesta brasseissa tiedan parin vkon paasta kun sinne saavun. Ei kuitenkaan niin hieno mita oon kuullut. Paras/halvin yhdistelma on varmaan toi Rurrenbaque. Helpoin varmaan toi Iquitos.

Mulla on toistasataa kuvaa viidakosta, uppaan ne kun paasen kunnon netin aareen.

t. Topi
ikaisemman reissun blogi E-Amerikasta - ThirdClassTravel

ellina

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.02.2006, 20:34:44 »
Kerran mulla oli kirjekaveri-ilmoitus jollain sivustolla ja joku mainosti jarjestavansa retkia Amazonille. Aika kalliilta vaikuttivat hinnat ja en tieda olisiko ollut kovin luotettavakaan.