Thaimaan viisumi

(Luettu 206592 kertaa)

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Thaimaan viisumi
« Vastaus #500 : 04.01.2013, 10:50:37 »
Et saa thaimaasta viisumia hankittua.... Lentäen saat 30vrk passiisi, jonka sisään on sitten poistuttava. (maitse 15vrk sisään). Ei tämä ketju niin sekava ole, etteikö sitä viitsisi hieman lukea..

Jali

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #501 : 05.01.2013, 01:09:34 »
Olis lento thaimaaseen 16. päivä tammikuuta ja paluu 18. päivä tammikuuta. Nyt tuli paniikki kun tajuttiin, et tonnehan saattaa tarvita nyt viisumin. Tarkotuksena olis käydä laosissa samalla reissulla eli kuukautta ei oo tarkotus olla thaimaassa pelkästään. Miten ton kanssa olis nyt järkevintä toimia ja pitääkö viisumi nyt hommata vaikka ei oo tarkotusta maassa olla sitä yli 30 päivää yhteensä?

gundalo

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #502 : 05.01.2013, 09:12:36 »
Tää koko ketju alkaa olemaan jo vähän absurdi ku jokasella ihmisellä on käytännössä sama kysymys vaan vähä eri sanoin esitettynä johon sitte vastataan suunnilleen samalla tavalla ja samaa jatkunu 26 sivua jo  ;D

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #503 : 05.01.2013, 09:13:46 »
Joo, elä muuta sano.. käsittämätöntä touhua :D

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #504 : 05.01.2013, 11:10:16 »
Laittaisin ketjun lukkoon, ja aloittaisin uuden vääntämällä rautalangasta FAQ-vastaukset, nykyiset vaatimukset ja linkin Thaimaan lähetystön sivulle.

Ja viesti numero kaksi olisikin sitten kysymys, että pitääkö hankkia viisumi vai ei...  :-\
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #505 : 05.01.2013, 13:18:21 »
Laittaisin ketjun lukkoon, ja aloittaisin uuden vääntämällä rautalangasta FAQ-vastaukset, nykyiset vaatimukset ja linkin Thaimaan lähetystön sivulle.

Ja viesti numero kaksi olisikin sitten kysymys, että pitääkö hankkia viisumi vai ei...  :-\

Tehty uusi aloitus
http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=28150.msg325293#msg325293

Laittakaa kommenttia, jos jotain virheitä löytyy, niin korjaan ne. Sen jälkeen tämän ketjun voisi vaikka laittaa lukkoon ja jatkaa uudessa.

Jali

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #506 : 05.01.2013, 16:53:55 »
Hyvän faq:un olit kirjottanu ja tosta kävikin aika kivasti kaikki tärkein ilmi. Semmonen tilanne, et ollaan menos tosiaan laosiin eli sen puolesta ei tarvittais viisumia ollenkaan. Tulee vähän ongelmaks tonne menemisen todentaminen. Lentolippuja meinasin eka, mut ne on vähän turhan kallis vaihtoehto. Junalippu on halpa ja junalla sinne ollan nyt menossakin. Pienenä ongelmana vaan, et tonne laosiin ei mene suoraan junaa thaimaasta. Junalipun saa varattua nong khaihin saakka. Väliä nong khai - thanaleng ei saa varattua etukäteen vaan sen voi pelkästään ostaa sieltä paikanpäältä. Eli mahtaakohan toi junalippu nong khaihin saakka riittää, vaan pitäiskö sitä ihan suosiolla käydä se viisumi hakemassa? Ennemmin sen junalipun vaan ostais netistä kun muuten pitää kahtena päivänä olla töistä pois, et voi turusta helsinkiin mennä viemään sen viisumihakemuksen ja toisena kertaa hakemaan sen pois.

gundalo

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #507 : 05.01.2013, 19:56:13 »
Osta vaan se halvin feikkilippu sinne Malesiaan, se ei maksa ku pari euroa. Siitäkin sivutolkulla keskustelua pari sivua taaempana.

Jali

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #508 : 05.01.2013, 21:47:19 »
Osta vaan se halvin feikkilippu sinne Malesiaan, se ei maksa ku pari euroa. Siitäkin sivutolkulla keskustelua pari sivua taaempana.
Mistä noita halvimmalla löytää? 130 euroa oli halvin kahdelta hengeltä ja se ei oo ihan pari euroa :D

Edit. Tossa oli muutama sivu sitten juttua, et joku on menny ihan tuurilla tonne lentokentälle ja sit jos ei ilman todistusta toiseen maahan menosta 30 päivän sisällä oo meinannu päästä ni ostanu lentokentällä lentolipun tuolta thaimaasta johonkin. Tämä ilmeisesti toimii? Tota maasta poistumista ilmeisesti kysytään aika aikasessa vaiheessa, et voi hyvin tilailla sit vielä lentolippua, jos simmosta vaaditaan?
« Viimeksi muokattu: 05.01.2013, 22:03:26 kirjoittanut Jali »

gundalo

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #509 : 06.01.2013, 00:43:41 »
Multa ei ainakaan maastapoistumista ees ikinä kysytty missään et ei se mikään saletti läheskään oo sekään.

https://intranet.ktmb.com.my/e-ticket/login.aspx

tuolta saa parin euron junalippuja, toi nettisivu on vähän oikukas ja kannattaa kokeilla vähän eri tapoja sen lipunostoon ennenku tulee 20 sekunnin jälkeen postaamaan et "paska sivu ei toimi". Kyllä mä ainaki tuolta sain ja visalla maksetuks ihan ongelmitta jonku oikein hyvänolosen feikkilipun syyskuussa ainaki.

samuieasyhotel

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #510 : 06.01.2013, 08:56:35 »
Mistä noita halvimmalla löytää? 130 euroa oli halvin kahdelta hengeltä ja se ei oo ihan pari euroa :D

Halvimmillaan olen itse ostanut 950thb menolipun Malesiaan Surat Thani-Kuala Lumpur välille.
Yhtiö AirAsia.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Pete100

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #512 : 25.02.2013, 15:34:41 »
Onko ongelmaa saada 2kk uutta viisumia suomesta jos on ollut thaimaassa juuri 3kk ajan?
Eli alle kuukausi vain välissä suomessa edellisestä reissusta kunnes taas lähtisi.

lyllyxxx

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #513 : 23.04.2013, 16:02:55 »
Osaako joku sanoa että jos hommaa Suomessa ollessa jo viisumin thaikkuihin, ni tuleeko se voimaan myöntämispäivästä, vai vasta rajalla kun passi leimataan?

grainderi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #514 : 23.04.2013, 16:55:28 »
Osaako joku sanoa että jos hommaa Suomessa ollessa jo viisumin thaikkuihin, ni tuleeko se voimaan myöntämispäivästä, vai vasta rajalla kun passi leimataan?
kentällä kun passi leimataan.

nipsuli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #515 : 10.06.2013, 15:59:48 »
(tyhmä) kysymys:
Minulla on lennot hki-bangkok 45 päivän välillä, riittääkö siis, että ostan osoitteesta https://intranet.ktmb.com.my/e-ticket/login.aspx junalipun Malesiaan, että pääsen maahan ilman viisumia? Onko netistä ostettu junalippu tarpeeksi pätevä todiste maastapoistumisesta, vai onko minun hommattava lennot pois maasta?

Pelottaa, ettei minua päästetä edes Helsingissä koneeseen :(

Morris on acid

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #516 : 10.06.2013, 16:34:27 »
(tyhmä) kysymys:
Minulla on lennot hki-bangkok 45 päivän välillä, riittääkö siis, että ostan osoitteesta https://intranet.ktmb.com.my/e-ticket/login.aspx junalipun Malesiaan, että pääsen maahan ilman viisumia? Onko netistä ostettu junalippu tarpeeksi pätevä todiste maastapoistumisesta, vai onko minun hommattava lennot pois maasta?

Printtaa siitä lappu, jonka näytät lentokentällä. Siis että poistut maasta tiettynä päivämääränä. Pitäisi toimia.
Omalla kohdalla toimi kerran jopa epämääräinen bussilippu, jonka olin netistä ostanut. Thai-Cambodia.
It is better to travel well than to arrive. -Buddha

nipsuli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #517 : 10.06.2013, 16:42:28 »
(tyhmä) kysymys:

Printtaa siitä lappu, jonka näytät lentokentällä. Siis että poistut maasta tiettynä päivämääränä. Pitäisi toimia.
Omalla kohdalla toimi kerran jopa epämääräinen bussilippu, jonka olin netistä ostanut. Thai-Cambodia.

Kiitos vastauksesta! Kyselläänkö maastapoistumisesta jo HKI-Vantaalla? Katselen tässä juuri Fireflyn lentoja Puhket-Penang, halvalla lähtisi ja voisi olla varmempi vaihtoehto...

Morris on acid

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #518 : 10.06.2013, 16:49:07 »
(tyhmä) kysymys:

Kiitos vastauksesta! Kyselläänkö maastapoistumisesta jo HKI-Vantaalla? Katselen tässä juuri Fireflyn lentoja Puhket-Penang, halvalla lähtisi ja voisi olla varmempi vaihtoehto...

Juu, siis koneeseen mennessä täällä päin nimenomaan kysytään. Jos kysytään. Sekin taitaa olla hieman virkailijasta kiinni. Mutta kunhan jonkun tositteen pidät mukanasi, niin pitäisi olla ok. Tuo lentolippu olisi aina vakuuttavampi:)
It is better to travel well than to arrive. -Buddha

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #519 : 10.06.2013, 18:35:09 »
Iteltää ei oo koskaa kysytty mitään poistumislippuja thaimaahan mentäessä, kerran oon kyllä ostanu junalipun pois, mut eipä kyselleet. Kyllä ne voi sitä kysyä myös siellä thaimaan päässäkin.