Äänestys

Suostuisitko muuttamaan pääkaupunkiseudulle?

Asun jo siellä.
66 (45.2%)
Voisin muuttaa vähäksi aikaa.
23 (15.8%)
Voisin muuttaa vaikka loppuiäkseni.
15 (10.3%)
Kun vain pääsisi jo lähtemään.
5 (3.4%)
Mieluiten en, mutta jos työt vaativat.
17 (11.6%)
Vain äärimmäisen pakon edessä.
11 (7.5%)
En missään tapauksessa. Vain kuolleen ruumiini yli.
5 (3.4%)
Aivan sama, missä asun.
4 (2.7%)
En osaa sanoa.
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 145

Äänestys päättynyt: 23.02.2006, 10:43:13

Helsinki ja pääkaupunkiseutu - puolesta ja vastaan

(Luettu 47009 kertaa)

Nakke

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #80 : 14.02.2006, 16:06:38 »
Itse tykkaan Helsingista osaksi koska vietin lapsuuteni ja nuoruuteni siella; lapsuuden ystavani ja kaikki tutut paikat ovat siella. Tunnen tulevani kotiin kun tulen Helsinkiin.

Voin sanoa asuneeni suurkaupungeissa; Sydney ja Bangkok pisimpaan. Joku jo mainitsikin etta Helsingin ehdottomia valtteja ovat siisteys, turvallisuus jne. Itse lisaisin viela rauhallisuus ja kiireettomyys. Noinniinkuin Sydneyn ja varsinkin Bangkokin jalkeen.
Ei jossain Sydneyssa voi monilla paikoilla keskustassa istua terassilla kun se meteli on jotain niin hirveeta, puhumattakaan sitten jostain isoista kaupungeista tyyliin Bangkok. Eika voi kaduilla kavella hissukseen jaamatta ihmisten jalkoihin.

Stadi on juuri sopivan kokoinen! Ja melkein kaikkea loytyy!
Toki, jos ajatellaan Bangkokin yoelamaa tai ystavallisia ihmisia niin Helsinki haviaa 100-0, mutta Bangkokista loytyy sitten taas vaikka mita, missa Helsinki voittaa 100-0.
Tai Sydneyn kansainvalinen(isolla koolla) ja avoin ilmapiiri on jotain ihan muuta kuin Helsingissa.
Mutta kokonaisuudessa, kylla Helsinki tuntuu aivan loisto paikalta!
Monet ulkomaalaiset ovat pyytaneet kertomaan Suomesta, ja itse muistan aina ensimmaiseksi mainita miten hieno kaupunki Helsinki on, yhtaan muuta Suomea vaheksymatta.

Ja omasta mielestani, oli kyseessa paikka kuin paikka, niin siella viihtyminen on pitkalle omasta asenteesta kiinni.

Vahan menee ohi aiheesta mutta tulee mieleen Suomen 4vuoden aikaa.. Samat jengi joka pitaa Suomen ilmastoa huonona, pitaa Sydney:a liian kuumana, Bangkokia liian likaisena ja jotain paratiisisaarta liian kuumana ja kosteena jne. jne.
ไม่เป็นไร

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #81 : 14.02.2006, 17:40:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Nakke"

Ja omasta mielestani, oli kyseessa paikka kuin paikka, niin siella viihtyminen on pitkalle omasta asenteesta kiinni.

Vahan menee ohi aiheesta mutta tulee mieleen Suomen 4vuoden aikaa.. Samat jengi joka pitaa Suomen ilmastoa huonona, pitaa Sydney:a liian kuumana, Bangkokia liian likaisena ja jotain paratiisisaarta liian kuumana ja kosteena jne. jne.

Olet ihan oikeassa, omasta asenteesta viihtyminen on kiinni. Ei ole välttämättä kaupungin vika jos siellä ei viihdy, joten aina voi katsoa peiliin. En esimerksi itse todennäköisesti viihtyisi juurikaan Helsinkiä suuremmassa kaupungissa, joten en viitsi ulkoistaa omaa ongelmaani muihin, suurempiin kaupunkeihin :wink:

Omalla kohdallani matkaillessa on juuri käynyt niin päin, että Helsingin arvostus on noussut todella korkealla. Toki kotiseutuna, mutta myös kaupunkina. Sellaiset asiat kuten puhtaus, turvallisuus ja jne. ne eivät ole itsestään selvyyksiä ihan joka paikassa. Juuri noita asioita oppii arvostamaan, ja tässä asiassa voin omakohtaisesta sanoa että matkailu on antanut jotain vastinettakin ainaiselle rahojen hukkaamiselle maailmalle.
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

Mitjo

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - Mitjo.Vaulasvirta@pp.inet.fi
    • Profiili
« Vastaus #82 : 14.02.2006, 20:51:27 »
Minulla on hieman ristiriitaisia tunteita Helsingistä.  Itse asun Lappeenrannannassa. Synnyin tänne, enkä vielä ole täysi-ikäinen,  Opiskelen lukion toisella International Baccalaureate-linjalle, ja ulkomaille haen opiskelemaan valmistumiseni jälkeen, todennäköisesti Lontooseen. Helsingissä vierailen useita kertoja vuodessa,  2005 kävin siellä ehkä noin 7 kertaa, joista yhtenä kertana viivyin siellä viikon.
Pidän Helsingistä päällisin puolen hyvinkin paljon. Erityisesti minua viehättää sen tarjoaman kauneuden monipuolisuus. Kesäisin se on hyvinkin vihreä kaupunki, joka tarjoaa paljon erilaisia virikkeitä. Talvisin kaupunki on sulkenut itsensä minkkiturkkiin, mutta elää silti täysillä.  Pidän Helsingin arkkitehtuurista, joka kuten kaupunkikin on hyvin monipuolinen. Eirassa on upeita Jugend rakennuksia, kun taas pohjoisemmassa monet funktionalismin edustajat elävät yhteiseloa (vaikkakin kiistanalaista] vanhempien arkkitehtuurillisten luomusten kanssa. Hyviä puolia Helsingistä löytyy useita. Se on lähellä lentokenttää ja useita laivayhteyksiä, joten jos kaupunki kyllästyttää, sieltä pois pääseminen ei ole vaikeaa.

Vaikka Helsinki tarjoaakin kaikkia näitä asioita, on se silti vain irvikuva siitä mitä metropoli voi olla. (Tässä kohtaa joku puhdasverinen helsinkiläinen varmaankin ajattelee etten tiedä mitään "oikeasta Helsingistä".) Helsinki on pieni, liian pieni, ja kuitenkin Suomen mittapuulla suuri. Tämä on muodostanut helsinkiläisistä tälläisen yhteisön, joka todella luulee olevansa jotakin erilaista. Se todella on hieman huvittavaa. Kaikki omaavat jotkut tietyt tavat ja tietyn puhetyylin. Ei, en puhu slangista tai murteesta. Enemmänkin äänensävystä jolla asiat hoidetaan. Myös tietynlainen turhantärkeys on yleistä. Hei, työskentelet vaatekaupassa, tu n'es pas un maire. Nämä ovat asioita, joihin en niinkään ole törmännyt muissa suuremmissa kaupungeissa. En edes Pariisissa, josta moni luulisi tälläisen ilmiön saaneen alkunsa. Syynä tähän on juuri se, että Helsinki on ainut tätä koko luokkaa oleva kaupunki koko Suomessa. Sillä ei ole mitään tasapainottajaa, kuten New Yorkilla on LA, Pariisilla on Marseille ja Lyon, Roomalla on Milano, Tokiolla on Yokohama ja Osaka. Helsingin tilanne on ennen kaikkea hauska, sillä  eurooppalaisella mittapuulla Helsinki on tasapainoaan leikkikehässä harjoitteleva lapsi, joka ei ehkä koskaan pääse pelaamaan palloa isojen poikien ja tyttöjen kanssa.

Tämähän ei välttämättä on huono asia. Useiden juttuja lukiessani huomasin, että tätä juuri useat Helsingistä hakevat. Mukavaa kaupunkia, joka ei kuitenkaan ole liian suuri.
You'll be fine long as your pretty face holds out..

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #83 : 14.02.2006, 21:15:47 »
Muutaman vuoden ehdin asua rakkaassa pääkaupungissamme ennen kuin muutin syksyllä Tampereelle, ja kyllähän tuo Suomen kaupunkivalikoimista se pitkän päälle mielyttävin on, ehkäpä siksi että on myös selkeästi kookkain ja näinollen monipuolisin.

Toki pakko myöntää, että oudot kaupungit usein tuntuvat "jännemiltä" Suomessakin kun niitä ei yhtä hyvin tunne, mutta kyllä noin asuinkaupunkina Helsinki (tai ympäristö) eniten mielyttää.

Mitä tulee Helsinkiläisten tylyyteen, niin omat havainnot ovat juuri päinvastaisia. Helsingissä "landelaisena" sai ehkä pari huulta kuulla aiheesta, mutta helsinkiläisenä muualla Suomesta löytää kyllä helpommin "vitun ylimielinen stadilainen, painu vittuun" asennetta. Jotain ironiaa siinä kyllä on... Onneksi suurin osa seka Helsingissä, että muualla osaa suhtautua asiaan asiallisesti.
Etenkin kun nyt ei syntyperäisenä stadilaisena, mutta Helsingissa asuneena tulen luultavasti lopun ikääni olemaan Helsinkiläisille landelainen ja landelaisille stadilainen.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Myy-y

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #84 : 14.02.2006, 22:23:57 »
Mulla ei ole mitään Helsinkiä tai helsinkiläisiä vastaan, mutta jos saisin valita (niinkuin tietysti saankin!) en muuttaisi Helsinkiin vaan mieluummin esim. Tampereelle. Niinkuin pian teenkin!  :D

Vastasin siis voisin muuttaa vähäksi aikaa

Dela

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #85 : 15.02.2006, 10:20:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Mitjo"
Tämä on muodostanut helsinkiläisistä tälläisen yhteisön, joka todella luulee olevansa jotakin erilaista. Se todella on hieman huvittavaa.

Helsinkiläiset yhteisönä koostuvat kansalaisista ympäri maata. Lisäksi Helsingissä asuu muuhun Suomeen verrattuna huomattavan paljon ulkomaalaisia.

Myös tietynlainen turhantärkeys on yleistä. Hei, työskentelet vaatekaupassa, tu n'es pas un maire. Nämä ovat asioita, joihin en niinkään ole törmännyt muissa suuremmissa kaupungeissa. En edes Pariisissa, josta moni luulisi tälläisen ilmiön saaneen alkunsa.

Näissä asioissa kannattaa eritellä muitakin asioita kuin pelkkä asuinkunta (~Helsinki). Voisit eritellä esimerkiksi työntekijän iän, siviilisäädyn ja sukupuolen. Mielestäni ne ovat paljon relevantimpia asioita jos määritellään koppavaa vaateliikkeen työntekijää.

Helsinki on tasapainoaan leikkikehässä harjoitteleva lapsi, joka ei ehkä koskaan pääse pelaamaan palloa isojen poikien ja tyttöjen kanssa.

Ehkä, mutta Helsingin ei ikinä tarvitse kasvaa isoksi tai maailman suurimmaksi. Ei edes siksi että siitä voisi silloin yksi ainut ihminen enemmän pitää.
Ilmaisia matkoja ja majoitusta käyttäjien välillä: www.freetrippers.com

Lina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #86 : 15.02.2006, 10:59:49 »

Myös tietynlainen turhantärkeys on yleistä. Hei, työskentelet vaatekaupassa, tu n'es pas un maire. .

Tuollaista olen tavannut kyllä muuallakin Suomessa. Kyllä jokaisen pienen kaupungin ainoasta VeroModasta yms. löytyy myyjä, joka tuntee olevansa jotain aivan erityistä. Trendien kärkihaminoissa kulkeva muodin supertuntija. Voihan sitä tietysti olla ylpeä työpaikasta. Itse kyllä ajattelen tuon vaatemyyjän opiskelujen sivutyöksi, kesätyöksi tai jonkinlaiseksi viikonlopputyöksi, ei uraksi.
Vaatekaupoissa on töissä malliksi tai misseiksi (esim. tää uusi Ninni yäk, ja Piritta Hannula) haluavia tytsyjä, jotka eivät jaksa ajatella enempää kuin paidan viikkausta eivätkä halua rakennekynsiensä menevän piloille..Ja saahan siinä käyttää aina joka päivä joitain uusia vaatteita...
Miten voisi pysyä paikallaan, kun aika liukuu niin kuin jää kuumien käsiemme välistä.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #87 : 15.02.2006, 11:16:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Lina"

Vaatekaupoissa on töissä malliksi tai misseiksi (esim. tää uusi Ninni yäk, ja Piritta Hannula) haluavia tytsyjä, jotka eivät jaksa ajatella enempää kuin paidan viikkausta eivätkä halua rakennekynsiensä menevän piloille..Ja saahan siinä käyttää aina joka päivä joitain uusia vaatteita...

Ninni on kissa! Rrrrauh!! Oikee namupala!
quot;Cachorro sem vergonha"

Rin-tin-tin

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #88 : 15.02.2006, 11:19:29 »

Myös tietynlainen turhantärkeys on yleistä. Hei, työskentelet vaatekaupassa, tu n'es pas un maire. .

Tuollaista olen tavannut kyllä muuallakin Suomessa.

Onhan noita joka puolella, mutta kyllä minustakin Helsinki vaikuttaa töykeältä. Palvelu on mekaanista (hymy jos sitäkään ja kiitti, hei) ja koko ajan tuntuu olevan jatkuva kiire olemaan kiire. Tällaisesta savolaisesta tuollainen turha hötkyileminen näyttää hölmöltä ja stressaa.

Juuri tuon kiireisyyden ja tohinan vuoksi en haluaisi muuttaa Helsinkiin, koska olen hidas ja harras tyyppi. Edes erilaisia kulttuuri ja muita mahdollisuuksia tulisi tuskin käytettyä määräänsä enempää, koska en kaipaa jatkuvia virikkeitä, vaan rauhaa ja aikaa ajatella.

Taidan olla aika maalainen, vähän juntti.

Wesku

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #89 : 15.02.2006, 12:07:19 »
Ei meil poris :D
No onneks pääsee täält pia pois  :)
Jos pelkäät elää, et elä.

zany

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #90 : 15.02.2006, 12:52:55 »
Niin juuri. Kysymys on Helsingin arvottamisesta Suomen ainoaksi kaupungiksi..

ketkäköhän sitä sitten tekee? itse en ainakaan tunne yhtään helsinkiläistä, joka olisi tuota mieltä.

Lainaus käyttäjältä: "LittleStar"
Iso osa siitä varmaan johtuu näistä wannabe-stadilaisista, jotka suureen ääneen uhoo, että "Helsinki ei oo mikään Hesa, vaan Stadi! Pelkästää jotku **tun landet sanoo sitä Hesaks!"

heh, kun minä syntyperäisenä helsinkiläisenä erehdyn sanomaan muualta kotoisin olevalle tulevani hesasta, niin eihän mua uskota, "sä oot maalainen, helsinkiläisten pitää sanoa stadi". jos taas puhuisin stadista (jota tosiaan käytän lähinnä kaupungin keskustasta), pidettäisiin kusipäänä. hmm. ehkä tyydyn tulevaisuudessa sanomaan etten ole mistään kotoisin niin ei synny mitään ongelmaa :D

kirsil

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #91 : 15.02.2006, 15:50:35 »
OffTopic;

Lainaus käyttäjältä: "Cachorro"

Missit on nättejä tyttöjä tottakai, mutta ne on ihan lapsia. En oikein tajua mitä kauhean seksikästä heissä on, noin niikun joidenkin esim. yli 30-kymppisen miesten mielestä? Kyllä ne varmaan ikäistensä mielestä on ihan hot.

P.S Eino Makunen on ällöttävä pedofiilisetä.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #92 : 15.02.2006, 17:10:17 »
Lainaus käyttäjältä: "kirsil"
OffTopic;

Missit on nättejä tyttöjä tottakai, mutta ne on ihan lapsia. En oikein tajua mitä kauhean seksikästä heissä on, noin niikun joidenkin esim. yli 30-kymppisen miesten mielestä? Kyllä ne varmaan ikäistensä mielestä on ihan hot.

P.S Eino Makunen on ällöttävä pedofiilisetä.

Miksi jossain 20-24 -vuotiaissa tytöissä ei voi olla mitään seksikästä yli 30 -kymppisen mielestä?!?!? Itse olen yli 30-kymppinen mies ja pidän joitain noista misseistä hyvinkin  seksikkäinä. En silti tunne itseäni vanhaksi pervoksi pedofiiliksi.

Esimerkiksi isäni on ollut naimisissa onnellisesti jo yli 30 vuotta itseään 10 vuotta nuoremman naisen kanssa.

Tietty, tämä seksikkyys on mielipideasia, eikä siitä liene järkevää kiistellä. Mielestäni seksikkyys ei yleisestiottaen katso ikää.
quot;Cachorro sem vergonha"

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #93 : 15.02.2006, 18:19:02 »
Miksi jossain 20-24 -vuotiaissa tytöissä ei voi olla mitään seksikästä yli 30 -kymppisen mielestä?!?!? Itse olen yli 30-kymppinen mies ja pidän joitain noista misseistä hyvinkin  seksikkäinä. En silti tunne itseäni vanhaksi pervoksi pedofiiliksi.

Sama täällä. Tosin missejä en pidä erityisen seksikkäinä, mutta monia muita samanikäisiä nuoria naisia kylläkin. Oma tyttöystävänikin menee juuri ja juuri tuohon annettuun ikähaarukkaan.
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

kirsil

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #94 : 16.02.2006, 09:25:34 »
Lainaus käyttäjältä: "nl"

Sama täällä. Tosin missejä en pidä erityisen seksikkäinä, mutta monia muita samanikäisiä nuoria naisia kylläkin. Oma tyttöystävänikin menee juuri ja juuri tuohon annettuun ikähaarukkaan.

Missit on yleensä noin 18-20 v. 24 - vuotta taitaa olla yläikäraja koko kisaan ja on kai aika harvinaista, jos sen ikäinen on mukana.  24-vuotiaan ja 18-vuotiaan naisen kropassa on usein jo hyvinkin paljon eroa. Käsittääkseni tämä Ninni on juuri ja juuri 19-vuotias. Mutta tosiaan, makuasioista ei parane kiistellä.

Sinänsä ikä ei mielestäni näyttele parisuhteessa juurikaan mitään osaa, kysehän on henkilökemioista eikä siitä mitä mittari näyttää. Olen sen itse myös kokenut monta kertaa.

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #95 : 16.02.2006, 15:12:02 »
Lainaus käyttäjältä: "kirsil"
Missit on yleensä noin 18-20 v. 24 - vuotta taitaa olla yläikäraja koko kisaan ja on kai aika harvinaista, jos sen ikäinen on mukana.

Kaikkialle sitä tulee surffattuakin, mutta kävin Miss Suomi -sivuilla katsomassa missikandidaattien ikiä. Kyllä siellä näkyi tänäkin vuonna olleen kaksi 24-vuotiasta finalistia (toinen tosin keskeytti) ja löytyi niitä aiemmiltakin vuosilta. Yleisin ikä näytti kuitenkin olevan 19 ja olipa siellä yksi 18-vuotiaskin mukana.

http://www.misssuomi.fi/
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

Expat

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #96 : 16.02.2006, 16:41:44 »
Lainaus käyttäjältä: "pilkku"
Mahtaako Expat ja Nakki olla peräti veljeksiä ?  :lol:

Pilkun äärimmäisen fiksut kommentit saavat jälleen jatkoa...

Maahinen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #97 : 17.02.2006, 12:19:41 »
Tietty, tämä seksikkyys on mielipideasia, eikä siitä liene järkevää kiistellä. Mielestäni seksikkyys ei yleisestiottaen katso ikää.

Ihan totta. Paitsi että minusta asian tulisi olla niin, että ihmisen seksikkyys vain lisääntyy iän myötä. Aika moni vaan tuntuu jo etukäteen kumoavan tämän omalla kohdallaan ajattelemalla, että "elämä on ohi kun täytän pian 30"... Jos niin ajattelee, niin kyllä sitten niin käykin.

Ei liity enää kauheasti pääkaupunkiseutuun (varsinkin kun varmaan puolet misseistä tuntuu tulevan Turun seudulta), mutta itse olen vähän ihmetellyt, miksi missi-muotti on sellainen kuin on. Esim. missit verrattuna malleihin ovat aivan erilaisia. Minusta ns. "missityyppi" on aika konservatiivinen ja persoonaton, joskus jopa tuntuu, että sinne haetaan tyyppejä, joilla on mahdollisimman vähän karismaa, ja jotka eivät vahingossakaan ainakaan ärsytä ketään... No, eipä moiset kisat kyllä kiinnosta henkilökohtaisesti muutenkaan... Varmasti entisaikojen missikisojen järkkääjät vääntelehtisivät haudoissaan, jos tietäisivät, miten missikisat ovat muuttuneet tunkkaisiksi keltaisen lehdistön kemuiksi.

zup

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #98 : 19.02.2006, 00:43:23 »
Jatketaan tällä pääkaupunkijutustelulla ;) Missit ei tosiaan ole kovin suuria persoonia..Malleista he ehkä eroavat eniten siinä, että missit ovat paljon tukevampia. En muuten muista viimevuosilta muita missejä kuin Suvi Miinalan, Karita Tuomolan ja Hmm..Tarja Smuran. Pienenä poikana seurasin hyvinkin tarkkaan aina missikisat ja naismakuni oli niinkin hyvä jo siihen aikaan, että tiesin melkein aina ketkä tulevat pärjäämään. Kuka muuten oli viimevuoden Miss Suomi?
Ajattele järjellä, elä tunteella
-zup?-

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #99 : 19.02.2006, 15:48:35 »
Jos nyt eksyisin Suomen kamaralle, mihinkaan muualle en kylla muuttaisi kuin itaiseen Helsinkiin. Siita mina tykkaan, saatte olla erimielta. En osaa Helsingissa tai muutenkaa pk-seudulla kaytaa dosia, joten metronvarrella ois kiva asua. Elamani ekat 18v. olen asunut Vantaan ja Helsingin rajalla, ja tuntenut itseni enemman ita-helsinkilaiseksi kuin vantaalaiseksi. Kaikki muut kaupungit Suomessa on kylla liian pienia minun makuuni.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love