Iquitokseen - Limasta tai lento

(Luettu 1634 kertaa)

Kiejjo

• Aloittelija
    • Profiili
« : 08.03.2006, 20:14:34 »
Olisi tarkoitus tutustua Amazoniin ja olen päättänyt aloittaa tutkimukseni Iquitoksesta. Ongelmana on kovat lentohinnat. Lennot jotka olen löytänyt pyörivät siinä 1200e-1400e paikkeilla 8). Olenkin ajatellut lentamistä Limaan (1000e) ja sielta sitten jotenkin muuten kuin lentamällä Iquitokseen. Vinkkejä kumminkin kaipailisin varsinkin tuohon Lima - Iquitos reitille. Eli miten kallista ym. Miten kallis Lima on? Millä halviten? Junalla, bussilla vai veneellä? Kokemuksia kaivataan!

paisanito

• Aloittelija
    • Profiili
Iquitokseen
« Vastaus #1 : 09.03.2006, 19:08:51 »
Moi, voit tulla Iquitosiin lentamalla Limasta hintaan 88 USD + lentokenttaverot. Talla hetkella tuo hinta on ainakin Lan Perulla ja Star Perulla. Turvallisuudesta kannattaa ehka maksaa enemman ja siksi lentaisin Lan Perulla. Lennot voi buukata yhden paivan varoitusajalla Limasta. Lentojen hinnat saattaa taas paikkoin pompsahtaa takaisin 115USD. Tanne paasee myos Tarapotosta ja Pucallpasta lentaen, mutta hinnat on vahan halvemmat.

Laiva on toinen vaihtoehto, mutta matka kestaa 3-5 paivaa. Laivoja tulee Pucallpasta ja Yurimaguasista. Pucallpaan paaset Limasta 26h bussimatkan jalkeen ja sielta laivamatka kestanee vissiin 5paivaa. Hinnoista en tieda tarkalleen, mutta riippumatossa matkustaen se taitanee olla jotain 20USD luokkaa.

Kiejjo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 09.03.2006, 20:36:44 »
Tosi paljon kiittiä!!

Olen nyt tullut siihen tuumiin, että lennän Limaan (halvin mitä olen löytänyt 1000e) :oops:  ja sielt sitten toi bussi/laiva. Ja sitten lennän iquitoksesta kotiin, koska matkani on valitettavasta melko lyhyt. Aiheuttaakos se lentokenttä paljon ympäristöhaittoja siellä viidakossa? Entä mites noi Liman majatalot?  :shock:  :shock:

zeddy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.03.2006, 11:36:14 »
Onko kukaan sattumoisin tullut tuolta Iquitoksesta ylöspäin laivalla? Siis takaisin Pucallpaan tai Yurimaguasiin. Jostain luin että olisi mahdollista mutta ilmeisesti riippuu vesitilanteesta? kesto olis n.10-12 pv.

-Itsellä taitaa olla edessä samanlainen matka kuin kiejjo:lla eli Pucallpasta laiva Iquitokseen ja ilmojen teitä takaisin. (joskus huhtikuun lopulla)

-tai sitten jätän tämän osan reissusta väliin ja suuntaan viidakkoon Boliviassa. (tuo lentokoneenkäyttö ei oikein houkuttele keskellä sademetsää, vaikka lentäähän se kone ilman minua kuiteski)

Jään miettimään..
os joku joskus jotaki, mutta ku ei mitään, ku kaikki aina vaan