Mitä mässyä mukaan?

(Luettu 16553 kertaa)

maisu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #40 : 08.08.2006, 12:33:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Juzt"
Ei minulla ainakaan ollut mitään ongelmia +40 asteessa ja 1,5l vesipullon kanssa. Tuolla säällä sitä vettä kuluukin siihen tahtiin, että ei se niin kovin kauaa ehdi lämmitä, ei siinä tosiaankaan kokopäivää mene jos tuollainen keli on.

Ja jos ollaan maassa jossa kraanavesi on juotavaa, niin tietenkään pulloa ei täytetä ennen kuin se on tyhjä (tai tyhjennetty), ja tällöin on hyvä huuhtoa "jämät" pohjalta pois.

Jos kraanavesi on juotavaa niin ei minusta ole paljon järkeä raahat vettä mukanaan, ja jos taas ei niin joka tapauksessa joutuu ostamaan lisää juotavaa heti kun se 1,5 litraa on kipattu massuun. Ja sinun mukaasihan tähän ei kulu niin kauan että vesi ehtisi edes lämmitä, joten... Edelleen en näe mitään hyötyä veden raahaamisesta mukana.

Kirnauskis

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #41 : 08.08.2006, 13:00:07 »
Vesi on must ja salmiakki tulee hyvänä lisänä, joskin ilman sitä voi elää. Kaukana maailmalla sitä voi kylläkin käyttää koston välikappaleena, esim. itselleni syötettiin Thaimaassa erinäisiä kertoja durian-hedelmää (haisee ja maistuu vaniljakastikkeen ja likaviemärin sekoitukselle ja jollekin muulle kammottavalle) ja vaikea on kieltäytyä jos olet jossain thai-paikassa kylässä. No, kerran sattui olemaan salmiakkia mukana ja tietty kohteliaana tarjosin talon emännälle :) Hänellä näytti olevan vaikeuksia ihan yhtä paljon kuin minulla durianin kanssa...

Jos menomatkalla on pitkiä vaihtoja lentokentällä, niin mukaan ihan perinteiset eväät: ruispaloja, väliin suolalihaa ja suolakurkkua.
Kotiin on moni kuollut.

porsasurhea

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - kmajamaa@hotmail.com
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #42 : 08.08.2006, 14:25:14 »
Lainaus käyttäjältä: "diokenes"
Vesipullo on pop, mutta aika usein tulee muutama matkakaljakin
roudattua mukaan, joskus viiniakin, muttei omassa pullossaan.
Joissakin maissa paheksutaan oluen nauttimista junassa,
ravintolavaunussa saman oluen nauttiminen taas on niin tyylikasta.
Naurettavaa touhua, itse olen posauttanut kaljatolkkini tai pulloni
auki aina halutessa.  Mikali sita on vastapainen nirppanokka paheksuvasti katsahtanut,olen joskus kysaissyt josko maistuu huikka hanellekin.
 :D

Meilla oli ihan loistava jarjestelma yojunilla reilatessa. Jos oli juna tupaten taysi tai muuten nukkumakelvoton, oli matkassa aina hatavara olutta. Eli jossei nukkua voinut juotiin kaljaa. Loistavasti toimi :)
quot;Mie ku kasson ahkerii ihmisii ni väkiste tulloo sääli"

Domus

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - vajukkis@hotmail.com
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #43 : 12.08.2006, 14:41:08 »
Itse olen oikein mörsösieppo kun matkustan busissa, junassa ja ties millä. Yleensä evääksi löytyy mynthoneiden lisäksi perunalastuja, jotka rohmitaan jo alkumetreillä. Hammas ystävällistä cokista löytyy aina janojuomaksi, pari mustaa banaania nälän tunteeseen ja sulannut suklaapatukka. Jos joskus olen ottanut mukaan eväsleipiä niin yleensä ne on jäännyt syömättä. Mistäköhän johtuen?  :D
otkut ihmiset tuovat iloa, minne sitten menevätkin - toiset taas mistä lähtevätkin.

J-Ko

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #44 : 12.08.2006, 23:58:56 »
Vetta on pakko olla. Ittea vitutti suunnattomasti kun ei ollu pulloa yolla kun 400 gramman pihvi alko janottaa. Yrititapa siina dormissa alkaa herattelee kaverii ja kyselee et mahtasko silla olla.
Eli, pitakaa aina vetta messissa vahintaan 0,5 pullo. Aina!
"Vaihdetaan kirkasvalolamppu toimivaan haulikkoon"

Maratoonari

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - madrunner84@hotmail.com
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #45 : 13.08.2006, 00:33:29 »
Omat kaljat on yleensä ollut mukana esim. lennoilla, junassa ja muutenkin matkoilla. Ryanairilla kun pelkästään olen lentänyt, niin ei ilmaista tarjoilua ole tosiaankaan ollut. Syömiset ja juomisethan noissa julkisissa on ihan järkyttävän kalliita.
Jos pyörä ei vedä se jarruttaa

Maiju

• Aloittelija
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #46 : 14.08.2006, 14:12:41 »
Otatteko matkoille ruokaa suomesta.Just jotaki helppoa niinku nuudelit  
puuro tms?

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #47 : 14.08.2006, 16:26:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Maiju"
Otatteko matkoille ruokaa suomesta.Just jotaki helppoa niinku nuudelit  puuro tms?

Mun mielestä siinä ei ole järkeä, ellei tiedä menevänsä joihinkin alkeellisiin (retki)oloihin tai ole muuten ruokaongelmainen.

Itse esim. tiesin viime reissuun kotoa lähtiessä, että jossain vaiheessa oma lempitee voisi maistua, ja otin sitä pari pussia mukaan. Ne oli ihan kivoja matkan viimeisenä aamuna junassa herätessä, kun ei ollut saanut tarpeeksi vettä mukaan, junassa ei ollut ravintolavaunua ja vatsa oli muutenkin jo niin sekaisin, että mustaa teetä ei olisi voinut juoda. Ainoa juomakelpoinen, tai edes sinne päin, mitä junasta sai, oli siis kuuma vesi.
Samaisella etapilla (18 h lähes ilman ravintoa) olisi myös pikapuuro maittanut vatsan rauhoittamiseksi, mutta ei sitten ollut mukana. Pari pussia pikapuuroa on ennenkin pelastaneet tiukassa paikassa, ja tästedes kannan niitä taas mukana.
Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

Scorpius

• Himoreissaaja
    • MSN Messenger  - scorpius_79@hotmail.com
    • Profiili
    • www.dsiponen.fi
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #48 : 15.08.2006, 08:41:56 »
Itse ainakin tein sen virheen viimeksi matkalle lähdettäessä, etten ottanut ruokaa käsimatkatavaroihin (pieneen reppuuni) mukaan. Viime reissuni väli-amerikkaan tapahtui 3 connection flightin + dösä + laivan säestyksellä ja perillä olin kuoleman kielissä.

Nyt seuraavalle reissulleni, joka sekin näyttäisi koostuvan ~30h kestävästä lento+laivahärdellistä teen ehdottomasti mukaan tee-se-itse-subway-patonkeja:

- Rainbow esipaistettuja patonkeja
- Pestoa :P
- Mozzarellaa
- Terttutomaatteja

Paista patongit, voitele pestolla ja lado mozzarella- ja tomaattiviipaleet limittäin päälle. pistä patonkin puolikkaat yhteen ja kelmuta. Älyttömän hyvää, ja täyttävää.
quot;A journey of a thousand miles must begin with a single step." - Lao Tzu

maisu

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #49 : 16.08.2006, 11:19:35 »
Onko tämän suhteen lainsäädäntö muuttunut maailmalla, kun ainakin vielä 90-luvulla monilla kentillä etsittiin ja vietiin tuhottavaksi suomalaisten mukaansa ottamia elintarvikkeita?

mackan

• Reissaaja
    • Profiili
joo..
« Vastaus #50 : 17.08.2006, 09:35:22 »
suolapähkinöitä, vettä ja tummaa suklaata..joskus light-limpparia jos on rahaa..=)
Make-

greenapple

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #51 : 17.08.2006, 22:15:48 »
Kotoa lähtiessä heitän laukkuun ainakin ison salmiakki- ja xylitolpurggapussin, joskus on tullut otettua myös jälkiuunileipäpkt; sitähän on oikeastaan kivempi jäystää vähän kuivahtaneena...
Käsimatkatavaraan tuhti suklaapatukka äkillistä energiatarvetta varten. Sitä enempää en jaksa kotoa kanniskella. Eri asia on sitten tietysti ne reissun aikana tehtävät reissut...
walk on

pixy

• Aloittelija
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #52 : 19.08.2006, 16:11:35 »
Vettä, purkkaa ja myslipatukoita..

Mutta se on kyllä ihan totta niin ku joku sano, että vaikka kotona ei salmiakkia söiskään niin heti kun pidemmälle reissulle lähtee ni eiköhän salmiakki-himo iske. :lol:

sups

• Aloittelija
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #53 : 20.08.2006, 00:50:01 »
Tilaa Ebaysta jenkkiarmeijan MRE meal ready to eat taistelumuonapakkauksia, selviää varmasti.  :lol:

Itelle on muodostunut vakioks ostaa aina lentokentältä M&M karkkeja/suklaita, niitä on mukava jauhaa koneessa.

Tua

• Tosireissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #54 : 29.08.2006, 18:57:15 »
Vesipullo on aina mukana, menen minne tahansa. Ruisleipä ja myslipatukat pitävät nälän poissa ja sitten saattaa mukaan lähteä vielä jotain makeaa :> Yleensä joku karkkipussi tai suklaapatukka. Riippuu vähän päivästä :>
re you suggesting coconuts migrate?

Quu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #55 : 29.08.2006, 22:19:19 »
Vesipullo aina, lisäksi joskus mandariineja, jogurttia, suklaata, harvemmin karkkeja.
e parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.

dua

• Himoreissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #56 : 30.08.2006, 09:32:05 »
Vesipullo ja pussi sirkusaakkosia, nämä jo usean vuoden perinteellä hyväksi havaittuna. Jostain syystä sirkusaakkoset tarjoaa matkaväsymyksen hetkellä täydellisessä suhteessa makeaa, salmiakkia, sitkeyttä ja verensokerinnostetta. Kestävät pitkän aikaa suussa ja laukussakin helposti viikon pari, kun eivät ole erityisen hyviä. Eivätkä sula ja tuhri koko laukkua.
"annettu on kaikki mitä onneen tarvitaan
kädet levällään sen kaiken eessä itketään"

Limppu

• Reissaaja
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #57 : 31.08.2006, 01:40:31 »
Pidemmille reissuille salmiakkia paljon ja seka sinista etta vihreeta jenkkia niin, ettei lopu kesken. Ilman niita iskee koti-ikava ja lisaksi varsinkin salmiakkia on hauska maistattaa ulkomaalaisilla. Vesipulloa kannan lahes aina mukanani ihan Suomessakin, mutta kai sen voi reissuevaaksi laskea.

cozimnot

• Aloittelija
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #58 : 09.09.2006, 02:16:41 »
Meikäkin on vesilinjalla  8) Lisäksi mukaan saattaa tarttua pussillinen kuivattuja hedelmiä tai vastaavaa, säilyy hyvin ja kulkee helposti mukana.

Ja kyllä, mässyt on yhtä kuin namit! :D

Illusion

• Reissaajaguru
    • Profiili
Mitä mässyä mukaan?
« Vastaus #59 : 09.09.2006, 11:24:59 »
Mulla on mukana aina vesipullo sekä usein pieni paketti suolakeksejä, purkkapussi, jotain makeaa (yleensä salmiakkia, turkinpippurit on parhaita!) ja ehkä joku ruisleipä ja banaani.

Myslipatukoihin en ole päässyt ihastumaan, minusta ne ovat usein ilkeän makeita ja koostumus on tahmea. :?