Onko Hua-Hinissä elämää ?

(Luettu 7566 kertaa)

trukki82

• Aloittelija
    • Profiili
« : 28.03.2006, 15:56:01 »
Olemme menossa häämatkalle Thaimaahaan. Matkajärjestäjämme on tarjonnut meille kahta vaihtoehtoa: yksi vaihtoehto on Hua-Hin ja toinen Pattaya.

Olisimme halunneet kokeilla skuba divingia, nähdä joitakin kiinnostavia paikkoja, käydä retkeillä, viettää pari ilta baarissa ehkä diskoissa, mutta suurimman osan matkasta viettää rannalla. Pattaya on kuulemma aika raju ja rantaelämä ei oikein onnistuu likaisuuden ja rantakauppiaiden takia.

Hua-Hin puolestaan kuulostaa idylliseltä, mutta myös aika ikäihmisten paratiisilta (golf ja hiljaisuus). Onko totta?

Onko Hua-Hininissa kaikki paljon kalliimpaa?

Millaisia kokemuksia teillä on?

timosalonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: Onko Hua-Hinissä elämää ?
« Vastaus #1 : 28.03.2006, 16:05:05 »
Lainaus käyttäjältä: "trukki82"
.

Olisimme halunneet kokeilla skuba divingia, nähdä joitakin kiinnostavia paikkoja, käydä retkeillä, viettää pari ilta baarissa ehkä diskoissa, mutta suurimman osan matkasta viettää rannalla.

Minkähän takia se teidän matkanjärjestäjä ei tarjonnut teille phukettia tai Koh Samuita? Hämmästykseni on suuri :wink:  Mikään ei varmaan myöskään teitä estä varaamasta matkaa itse netistä.

Matkan ajankohta, budjetti, kesto, majoituksen taso yms. kun ilmoitat niin joku voi vaikka antaa teille hyviä ohjeita asiasta. Täällä :D

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 28.03.2006, 16:10:50 »
Aika helpolla Bangkokin terminaalista saa jatkolennon Samuille tai Phukettiin ,noista löytyy hyvät rannat ja sukelluspaikkoja.

babar

• Reissaaja
    • Profiili
Re: Onko Hua-Hinissä elämää ?
« Vastaus #3 : 28.03.2006, 16:51:51 »
Olemme menossa häämatkalle Thaimaahaan. Matkajärjestäjämme on tarjonnut meille kahta vaihtoehtoa: yksi vaihtoehto on Hua-Hin ja toinen Pattaya.

Olisimme halunneet kokeilla skuba divingia, nähdä joitakin kiinnostavia paikkoja, käydä retkeillä, viettää pari ilta baarissa ehkä diskoissa, mutta suurimman osan matkasta viettää rannalla. Pattaya on kuulemma aika raju ja rantaelämä ei oikein onnistuu likaisuuden ja rantakauppiaiden takia.

Hua-Hin puolestaan kuulostaa idylliseltä, mutta myös aika ikäihmisten paratiisilta (golf ja hiljaisuus). Onko totta?

Onko Hua-Hininissa kaikki paljon kalliimpaa?

Jos haluatte sukellusta, älkää suunnatko Hua Hiniin. Menkää vaikka Koh Samuille, Phukettiin tai Krabille. Pattaya on suuri kaupunki josta monelle on mielikuva muodostunut vain muutamasta kadusta. Kyllä siellä muutakin on kuin rajua menoa, pakkoko sitä on mennä walkingstreetille tai sinne suunnille jos meno ei miellytä. Rantoja on hieman sivussakin. Ehdottaisin teille kuitenkin Koh Samuita ja sieltä muutamaa sukellusreissua vaikka Koh Taon sunnalle. Samuilla on paikkoja missä bilettää, mutta samalla pääsee hetkessä omaan rauhaan ja yksinäisyyteen jos vain haluaa. Hua Hin on toki rauhallinen ja ehkä hieman iäkkäämmälle porukalle tarkoitettu. Hinnat on myös "hotelli Hiltonin" kulmilla kalliit verrattuna muihin kohteisiin. Ehdotan siis, että menette suoraan Koh Samuille/Phukettiin ja sieltä lennätte muutamaksi viimeiseksi päiväksi Bangkokiin ostoksille. Thaimaassa sisämaanlennot on halpoja. Samuille kuitenkin yleensä sen 50 €, päivän ensimmäisen ja viimeisen lennon voi saada 40 € hintaan. Muuten esim. Bangkok-Phuket-Bangkok hoituu 40 € hinnalla. Katso AriAsian sivut.

noyoy

• Tosireissaaja
  • underwater alien - Pulau Ai - indonesia - 2008
    • MSN Messenger  - noyoy@csmayday.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 28.03.2006, 18:15:29 »
Hua hinin rannalla on kyllä turha toivo löytää omaa rauhaa, hyvä ku alkupäässä mahtuu ees käveleen kaikkien tuolien keskellä, muutenkin jäi huono ja likainen kuva paikasta. Eläkeläisiä, joka toinen vastaantuleva puhuu suomea jne. Ei mun paikka. Tosin viivyin vaan kaveria odotellessa pari yötä sielä. Suosittelen myös samuita tai phukettia mieluummin. Sukeltaankin pääsette huomattavasti parempiin paikkoihin, omaa rauhaakin löytyy varmasti helpommin.
___/\/\/\_... Still alive @ Round zero - Travelling since 2005

trukki82

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 28.03.2006, 20:53:53 »
Kiitos kaikille kommenteista.

Miksi vaihtoehtona on vain Hua Hin tai Pattaya - koska muut valmismatkat ovat jo myyty loppuun ja itse emme ehdi (emmekä halua) järjestellä matkaa, kun on muutakin järjestettävä.

Jos ymmärrän oikein, suosittelette enemmän Pattaya kuin Hua Hinia?!

Alunperin meidän piti suunnattaa kohti Samuia, mutta sitten tuli ongelmia matkajärjestän kanssa, josta olemme matkan ostettu, ja vaihtoehtona ei jäänyt mitään muuta kun etsiä toinen matkajärjestäjä. Muut taas eivät tarjoneet kohtuullisia tarjouksia Samuille.

Jos joku tietää, miten voimme ostaa liput Hki-Bangkok, pari-neljää yötä Bangkokissa ja pari viikkoa Samuilla 4/5 tähten hotellissa alle 3300 euroa/2 hlö, otan ehdotuksene vastaan! :)

timosalonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.03.2006, 21:11:17 »
Koska :D

babar

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 28.03.2006, 21:26:51 »
Niin, kerrohan ajankohta, sillä se ratkaisee aika paljon. Samalla kerro minkä ikäisiä olette tai opiskeletteko tms mikä vaikuttaa lipun hintaan.

trukki82

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 28.03.2006, 21:53:40 »
Heinäkuussa. Matka saa alkaa 22.-29.7.

Toinen meistä on opiskelija, kumminkin molemmat alle 25 v.

babar

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 28.03.2006, 23:08:36 »
Tuossa tapauksessa saatte Kilroylta nuorisoliput ja pääsette 1500€ molemmat edestakas Helsingistä Bangkokiin Finnairilla, suoralla lennolla. Lennot esim. molemmilta Phukettiin ja takas maksaa yhteensä sen 100 €. Nyt on käytetty 1600€. Jäljellä siis 1700€. Sillä saa jo hotellihuoneen joka saa maksaa 5700 bath/yö jos olette 14 yötä, kyllä sillä kelpaa!

jani162

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 28.03.2006, 23:40:19 »
Jos noi ovat vaihtoehdot suosittelisin ehdottomasti Pattayaa ja siitä muutaman päivän retkeä Koh Changille.
Chang on aivan mielettömän makee mesta. Jos mä suunnittelisin häämatkaa se kuuluisi ehdottomasti ohjelmaan. Varaatte matkan sinne jostain matkatoimistosta Pattayalta. Matkaa on reilu 200 km.

trukki82

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 29.03.2006, 09:06:28 »
Lainaus käyttäjältä: "jani162"
Jos noi ovat vaihtoehdot suosittelisin ehdottomasti Pattayaa ja siitä muutaman päivän retkeä Koh Changille.
Chang on aivan mielettömän makee mesta. Jos mä suunnittelisin häämatkaa se kuuluisi ehdottomasti ohjelmaan. Varaatte matkan sinne jostain matkatoimistosta Pattayalta. Matkaa on reilu 200 km.

Oletko käynnyt Hua-Hinissa?

Onko se oikeasti niin karsea, että kaikki haukkuu sitä?

trukki82

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 29.03.2006, 09:47:13 »
Kiitos kaikille vastauksestane.

Päätimme lähteä Hua-Hinin, varsinkin kuin hotellivaihtoehto on parempi kuin Pattayalla.
Jos muistan, kirjoittelen tänne, miten matka sujui. :)

Vuoden tai kahden päästä lähdemme ehkä Koh Samuille ja silloin järjestetään matka ihan itse. :)

kirsil

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 29.03.2006, 14:12:49 »
Olin juuri Hua Hinissä Thaimaan reissun yhteydessä.

+ lyhyen matkan päässä Bangkokista (bussilla reilu 3 tuntia)
+ isot, pitkät rannat (mielestäni myös ruuhkattomat, jos menee hieman syrjempään eikä siihen Hiltonin kulmille. Mitä etelämmäs menee, sitä hiljaisempaa)
+ kaikki (turistin tarvitsemat) palvelut lähellä/saatavissa

- paikka on ns. perinteinen turistirysä (vrt. kanaria)
- ei niin hyvä julkinen liikenne (tosin kävellen pääsee)
- kaikki turistirysien huonot puolet, kuten kalleus, muut turistit, ei näe juurikaan paikallista elämää tms.

Itse kaipasin rantaa ja aurinkoa, ja sitä kyllä riitti. Yritin olla välittämättä joukoittain vaeltavista ruotsalaisista keski-ikäisistä ja suomenkielisistä ruokalistoista. Vaikutti tosiaan siltä, että suurin osa muista turisteista oli keski-ikäisiä.
Toisaalta, jos olette menossa häämatkalle, niin siinä mielessä paikka on hyvä, koska ette varmasti haekaan mitään hurjaa biletystä. Ja luulen, että häämatkalla keskitytään ihan johonkin muuhun, kuin muihin turisteihin...

:D

babar

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 29.03.2006, 14:55:07 »
Kiitos kaikille vastauksestane.

Päätimme lähteä Hua-Hinin, varsinkin kuin hotellivaihtoehto on parempi kuin Pattayalla.

Annetuista vaihtoehdoista valitsitte Hua Hinin hotellin perusteella? Kukin tavallaan, mutta en minä esimerkiksi mene purjehduslomalle Kuusamoon vaikka siellä olisikin parempi hotelli kuin vaikkapa Turun saaristossa. Tarkoitan tällä nyt sitä, että esim.Samuilla tai Phuketissa nuo teidän toivomanne tekemist/harrastamiset olisivat olleet aivan nurkilla.

Lainaus
Olisimme halunneet kokeilla skuba divingia, nähdä joitakin kiinnostavia paikkoja, käydä retkeillä, viettää pari ilta baarissa ehkä diskoissa, mutta suurimman osan matkasta viettää rannalla.

Hyvä, että kirjoitit muodossa "olisimme" sillä esim.Phuketissa olisi onnistunut helposti sukellus, monia eri retkiä, ostokset ja baaritkin huomattavasti helpommin.

Saanko kysyä mihin hotelliin menette. Toivottavasti sentään keskustan tuntumaan, ettei tarvitse joka reissua tehdä taksilla/tuktukeilla, jotka eivät ole huassa kovinkaan halpoja verrattuna muuhun maahan.
Itse olen Huassa käynyt ja mieleen jäi kalliit hinnat, baarit meni aikaisin kiinni, täynnä vanhempaa porukkaa, mutta erinomainen kala-ja äyriäisruoka. Kyllähän siellä olisi voinut jotenkin aikansa viettää, mutta 5 päivää riitti. Tosin en golffaa ja siihen on kyllä hyvät mahdollisuudet. Kannattaa vuokrata mopo, että ei ole riippuvainen muiden kyydityksistä ja ei varmasti tarvitse sanoa, että kannattaa olla varovainen liikenteen kanssa. Hyvää matkaa!

trukki82

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 29.03.2006, 16:48:19 »
Lainaus käyttäjältä: "babar"

Annetuista vaihtoehdoista valitsitte Hua Hinin hotellin perusteella?

Ei pelästän sen takia. :) Siis meillä oli valmismatkoista kahta vaihtoehtoa: Hua Hin tai Pattaya. Hua Hinissa oli parempi hotelli.
Hotellimme on Sofitel Central Hua Hin.

Lainaus

Hyvä, että kirjoitit muodossa "olisimme" sillä esim.Phuketissa olisi onnistunut helposti sukellus, monia eri retkiä, ostokset ja baaritkin ...

Luin, että Hua Hinissakin onnistuu sukellus ja snorkkaus, mutta vähän etäällä. Meille se käy, kun kumpikaan meistä ei ole aikaisemmin harrastanut kumpakaan noista. Eli emme todellakaan sukella tai snorkkaa joka päivää. :) Harmittaa, että hinta on korkeampi kuin muualla Thaimaassa, mutta se on ihan varmasta alhaisempi kuin esim. Euroopassa.
Retkejä kyllä sieltäkin löytyy, ainakin mitä löysin netistä.
Katsotaan sitten paikan päällä, millainen paikka on. Minulle on tärkeintä, että olisi aurinkoa, hienoja rantoja, turvallista ja että rahat riittäisi. :) Muulla ei ole väliä.

jani162

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 29.03.2006, 17:16:30 »
Mä olen kanssa ollut Hua-Hinissä ja musta se oli kyllä tylsin paikka missä olen Thaimaassa käynyt. Musta se Hilttonin yökerho oli ainot mihin kannattaa suunnata discoilemaan.
Hintaeroista aina paljon puhutaan, mutta mun kokemusten mukaan hintataso on ollut aika sama joka puolella Thaimaata. Tai ei ainakaan niin suuri, että sillä mitään väliä olisi ollut.

Mutta siis summattuna.
Ei paikka mitenkään karsea ole. Omasta mielestäni kuitenkin parempaakin sillä suunnalla olisi tarjolla.
Kwai-joelle ehkä kannattaa jonkinnäköinen retki siitä heittää.
Lautalla ajamaan jokea edestakaisin...

Jonz

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 30.03.2006, 00:41:30 »
Häämatkalle menossa ja vaihtoehdot on Pattaya ja Hua-Hin :)
Ehdottomasti hua-hin.. pattaya on paratiisi sinkuille mutta ei häämatkailijoille :)
ja pattikselle ku mennää ni ei siel ole juurikaan rantaa missä voisit mielellää pulikoida ku vertaa huahinnii.  :wink:

timosalonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 30.03.2006, 01:44:22 »
Mä en kyllä nyt ymmärrä et jos te olisitte oikeesti halunnu samuille ja nyt tyydytte noihin... Päätös on tietty teidän mut itse varaukset netistä ja teillä on tunnissa just sellanen häämätka kun haluatte.

Bangkokin lennot sta:lta 1330e . Samuille menopaluu 300e bangkok airways. Esimerkki hotelli samuilla 13yötä Grand Deluxe Villas omalla terassilla rannalle 870e. Bangkokista pari yötä loppuun tyylikkäästi 5 tähden hotellissa huoneena 70neliön sviitissä porealtaat ja muut löytyy. 340e kaks yötä. Sit sillä yli jäävällä 430e ostatte molemmille 3 päivän sukelluskurssit.

http://www.statravel.fi/
http://www.bangkokair.com/
http://www.asiatravel.com/thailand/bayview_village/accommodation.html
http://www.asiatravel.com/thailand/bayview_village/faci.html
http://www.majesticgrande.com/
lisää hotelleja
http://www.hotels2thailand.com/koh-samui-hotels.asp

Sta:n tarjous

Helsinki - Bangkok (FINNAIR)

Stoppi sallittu  

Vain opiskelijalle(yläikäraja 30) ja nuorille(yläikäraja 25) ! Myyntiaika päättyy: 31.3.2006  661 €

esimerkki samuin lennosta

24 JUL 2006 12:00 Bangkok 13:30 Samui PG145 Web Fare 6 Months
06 AUG 2006 12:40 Samui 14:10 Bangkok PG146 Web Fare 6 Months
PG = Bangkok Airways    FT = Siem Reap Airways International
Total Price  
Passenger(s) Fare per Person Airport Tax per Person* Total
2 Adult THB 6,570 THB 50 THB 13,240
 Insurance surcharge USD 2 /person/segment THB 320
 Fuel surcharge for domestic routes USD 7.5 /person/segment THB 1,180
Total THB 14,740

Matkan kokonaishinta:

Lennot yhteensä 1660e/kahdelta
Hotellit 1210e/kahdelta

2870e yhteensä

Tän koko matkan varaa netistä tosiaan tunnissa ja tarttette vaan luottokortin.

trukki82

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 30.03.2006, 09:06:55 »
Lainaus käyttäjältä: "timosalonen"
Mä en kyllä nyt ymmärrä et jos te olisitte oikeesti halunnu samuille ja nyt tyydytte noihin... Päätös on tietty teidän mut itse varaukset netistä ja teillä on tunnissa just sellanen häämätka kun haluatte.

Kiitsa tiedosta. Käytämme sitä hyväkseen seuraavalla reissulla. :)