Valuutan vaihto Perussa

(Luettu 3710 kertaa)

Kiejjo

• Aloittelija
    • Profiili
Valuutan vaihto Perussa
« : 05.04.2006, 01:08:14 »
Olen lähdössä Peruun. Olen aika semmin ollut Intiassa muutamia kuukausia, ja siellä oli vissiin semmonen laki että Intian valuttaa ei saanu tuoda tai viedä maasta?

Mitenkäs Perussa? Kannattaako vaihtaa rahat täällä Suomessa, vai siellä? Tietty kuumoittaisi vaihtaa Perussa, ja täällä ne olis parempi vaihtaa. Mutta entä laki? Ja pitääkö mun ottaa Ameriikan dollareitakin?

Kiitti!

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Valuutan vaihto Perussa
« Vastaus #1 : 05.04.2006, 23:14:55 »
Vaikka Perun soleja voisikin maasta kuljettaa niin eivät ne ainakaan helposti tai kannattavalla kurssilla ole vaihdettavissa. Jossain naapurimaissa vaihtaminen kai onnistuu, Suomessa epäilen.

Ota ihmeessä joku automaattikortti mukaan. Sillä saat paremmat vaihtokurssit kuin käteiseurolla. Itse en vaihtanut yhtään euroa maassa, joten en edes tiedä, mikä euron käteisvaihtokurssi on. Mutta yleensä ottaen eurolle annetaan käteiskaupassa melko vaatimaton kurssi dollarin kurssiin nähden.

Kiejjo

• Aloittelija
    • Profiili
Valuutan vaihto Perussa
« Vastaus #2 : 06.04.2006, 00:09:10 »
No kannattaisko mun vaan vaihtaa sitte rahat Suomessa US dollareiksi?

Kiejjo

• Aloittelija
    • Profiili
Valuutan vaihto Perussa
« Vastaus #3 : 06.04.2006, 14:43:08 »
En omista luottokorttia, ja forexissa mua neuvottii vaihtamaan dollareiks, joten näin aijon tehdä!

Taikuri

• Aloittelija
    • Profiili
Valuutan vaihto Perussa
« Vastaus #4 : 19.04.2006, 23:23:16 »
Omakohtainen kokemus on perusta se että Eurot on parempi valuutta, ainakin vuosi sitten oli, toki taaloilla voi maksaa suoraan joissain paikoissa, se on plussaa. Mutta harvoin kannan suomesta käteistä, tai matkashekkejä mukana. Jemmaan jonkin verran niitä hätävaralle, muutain luottokortti ja jos ei ole niin Visa Electron, sen saa jokainen ja sillä saa rahaa automaateista missä vaan.
t never got weird enough for me

nailon

• Himoreissaaja
    • Profiili
Valuutan vaihto Perussa
« Vastaus #5 : 20.04.2006, 17:34:21 »
Hei käykö Siellä Kaukana Visa Electron? Tarkotus on siis Perun lisäksi kiertää Karibiaa ja Keski-Amerikkaa. Ja käyttääkö kukaan enää matkasekkejä? Mulla oli niitä joskus vuonna yks ja kaks Eurooppaa kiertäessä...
"En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon."
Danny, Kuusamo

Skönäri

• Reissaajaguru
    • Profiili
Valuutan vaihto Perussa
« Vastaus #6 : 20.04.2006, 17:39:56 »
Matka sekeistä en sano mitn, mutta ainakaan Venezuelassa, Panamassa eikä Equadorissa toiminu electron. Siis hilloo sai tietty tomaateista (ei kaikista), mut kaupas ei pystyny maksaa tsetillä. En nyt mee vannomaan, mut mun mielestä ainakin Aruballa ja Bonairella oli sama läppä.
Vapaus on sitä, kun ei tiedä missä nukkuu seuraavan yön. Fotoja:
http://www.merikauhu.kuvat.fi/kuvat/

Tasmanian tuholainen

• Himoreissaaja
    • Profiili
Valuutan vaihto Perussa
« Vastaus #7 : 20.04.2006, 23:28:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Taikuri"
Omakohtainen kokemus on perusta se että Eurot on parempi valuutta, ainakin vuosi sitten oli, toki taaloilla voi maksaa suoraan joissain paikoissa, se on plussaa.

Oma kokemukseni Boliviasta taas on se, että euroille annettiin aika huono kurssi eikä niitä voinut vaihtaa edes ihan joka paikassa. Dollaria ollaan muutenkin tottuneempia käyttämään, tosin kyllä euroillakin voi monessa paikassa maksaa. No, Bolivia ei tietenkään ole sama asia kuin Peru, mutta luulisin noissa maissa joitain yhteisiä käytäntöjä olevan.

t0ma

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • http://www.thirdclasstravel.com
Valuutan vaihto Perussa
« Vastaus #8 : 21.04.2006, 19:55:49 »
Kylla Perussa kumpikin valuutta kay. Taaloja on kuitenkin helpompi vaihtaa. 3,26 Solea tippuu Osakan vaihtopisteesta dollarilla (talla hetkella). Ei varmaan kannata rahaa kauheena ottaa mukaan. Automaateista saa hyvalla vaihtosuhteella taaloja ja rahat on kuitenkin tililla sidottu euroon. Mielestani perussa kannattaa vaihtaa taalat kadulla mutta pitaa ollav arovainen vaarennetyn rahan kanssa.

Topi
ikaisemman reissun blogi E-Amerikasta - ThirdClassTravel