suositelkaa hyväntekeväisyysjärjestöjä

(Luettu 9851 kertaa)

liitii

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #20 : 07.05.2006, 12:23:57 »
Vinkkaan tännekin:
Maan ystävät kerää vapaaehtoista lentomaksua, jonka tuotto käytetään vaikuttamistyöhön ilmastonmuutoksen torjumiseksi ja käytännön päästövähennyshankkeisiin
http://www.lentomaksu.fi

Moina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 07.05.2006, 17:54:44 »
Olen itse myös SPR:n jäsen ja olen tutustunut järjestön toimintaan Suomen lisäksi myös Briteissä. Isolla järjestöllä on ison järjestön edut ja haitat, mutta Punaisella Ristillä on erikoisasema esimerkiksi konfliktitilanteissa; punaisen ristin/puolikuun käyttö on useissa maissa lailla suojeltu ja myös melko laajasti kunnioitettu. Ehdoton puolueettomuus on minulle myös iso plussa, en usko että osaisin monimutkaisessa konfliktitilanteessa määritellä kuka on oikeassa ja kuka ei ja ketä voin auttaa.
En tosin usko ettei väärinkäytöksiltä voi aina näin isossa organisaatiossa välttyä, mutta todella hyvämaineista ja tarkasti vahdittua Punaista Ristiä voin suositella sydämestäni.
Toisille sopii sitten pienemmät ja aktiivisemmin kantaaottavat järjestöt, pääasia että auttaa.
Haluaisin myös kiinnittää huomion siihen ettei ainoaa hyväntekeväisyyttä ole rahan lähettäminen ulkomaille, vaan omalla persoonallaan ja työpanoksellaan voi auttaa ihan kotonakin, esimerkiksi SPR:n ensiapuryhmässä tai ystäväpalvelussa. Myös monet muut järjestöt ottavat mielellään apua vastaan ja sitä voi antaa niin paljon tai vähän kuin rahkeita riittää. Esimerkiksi PLANissä voi käsittääkseni käydä kääntämässä kummilapsille tarkoitettuja kirjeitä yms. Vapaaehtoistyö myös antaa itselle todella paljon eli kaikki voittaa :lol:.
asta tulee varmasti hyva reissu, kun on niin paljon kamaa mukana

Tarja Halonen
presidentti

Quu

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: suositelkaa hyväntekeväisyysjärjestöjä
« Vastaus #22 : 09.05.2006, 17:39:21 »
Aiheeseen liittyen toivotan kaikille hyvää Punaisen Ristin viikkoa (8.-14.5.2006)! Lisätietoa täältä: https://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/punaisen_ristin_viikko/ .
e parhaiten nauraa, jolla on kovin lääkitys.

kookaburra

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/kookaburra82/albums/
    • Sähköposti
Kokemuksia Maan Ystävistä
« Vastaus #23 : 09.07.2007, 12:41:43 »
Olen pohtinut liittymistä johonkin järjestöön, mikä tarjoaisi myös monipuolista toimintaa rahallisen tukemisen lisäksi. Olen päätymässä Maan Ystäviin (mm. pyöräily-ja joukkoliikennemyönteisyys), ja olisi kiva kuulla jäsenten kokemuksia ja tarinoita järjestön toiminnasta. Onko toiminta aktiivista, tuntuuko sillä olevan vaikutusta, millaista porukkaa on mukana ja mitä ikinä haluat kertoakaan.
Myös Punaisen Ristin vapaaehtoistoiminnasta lukisin mielelläni kokemuksia!
Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät...

Larppa

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #24 : 09.07.2007, 15:03:18 »
Plan on jo täällä mainittu mutta ei passaa unohtaa vastaavanlaista World Visionia! Itsellä kummityttö sieltä, kirjeenvaihto pelaa, liikuttavia piirrustuksia tyttö laittelee koordinaattorin englanniksi kääntämien kirjeiden mukana... SPR:n katastrofirahastoon lahjoitin vuoden verran, kunnes kyllästyin eräänlaiseen kasvottomuuteen, siis siihen etten tarkkaan tiennyt mihin rahani meni, ei ollut suoraa selkeää kohdetta, että nyt esim. menee tuon katastrofialueen tukemiseen jne, kohteita heillä kun oli useita. Nyt ainakin raha on selkeästi kohdistettu tietyn kyläyhteisön kehittämiseen ja takaa sen että kummityttö pysyy koulussa! Amnesty olisi muuten ihan hyvä juttu, mutta en oikein voi yhtyä siihen että sivarit olisivat mielipidevankeja  :roll: (Saadankohan tuosta maininnasta kiihkeää keskustelua aikaiseksi  :lol: )
 All work and no play makes Jack a dull boy -

nl

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • kotisivuni
« Vastaus #25 : 09.07.2007, 16:47:36 »
pikkumyy: Kannattaa tsekata myös Dodo. Kannattaa tulla esim. Dodon synttäreille ensi viikon tiistaina (17.7.) Suomenlinnaan. Lisäinfoa tulee tuolle yllä linkitetylle kotisivulle.

Maan ystävät on ihan jees, mutta Dodo on tosi da!
Kotisivuillani on niin matkajuttuja kuin matkakuviakin (katso mm. uusimmat kuvat Armeniasta ja Itä-Karibialta).

Linnunlahti

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Kokemuksia Maan Ystävistä
« Vastaus #26 : 09.07.2007, 19:47:42 »
Lainaus käyttäjältä: "pikkumyy"
Olen päätymässä Maan Ystäviin (mm. pyöräily-ja joukkoliikennemyönteisyys), ja olisi kiva kuulla jäsenten kokemuksia ja tarinoita järjestön toiminnasta. Onko toiminta aktiivista, tuntuuko sillä olevan vaikutusta, millaista porukkaa on mukana ja mitä ikinä haluat kertoakaan.

Itse en ole Maan Ystävissä virallisesti, mutta tapahtumissa olen käynyt. Seuraava tapahtuma taitaakin olla kriittinen pyöräretki eli kierretään pyöräiliöiden kannalta pahimpia teitä Helsingissä. Matkalle voi liittyä tai jäädä välille jos ei kinnosta polkea koko reittiä. Lähtö klo 16.30 Havis Amandan patsaalta. Ihan mukavaa porukkaa siellä ainakin on ollut, tunnen muutaman.

Tuossa vielä heidän kotisivu, vaikka varmaankin sie osaat käyttää googlea ;) http://www.maanystavat.fi/

Niin ja Dodostakin olen kuullut tuttaviltani (vaikka en tunnekkaan nl nickiä) positiivisia juttuja
"Lahjakkaat muumipeikot ovat usein rauhattomia. Siksi minäkin ikävöin yhä uusia paikkoja ja uusi tuttavuuksia."
-Muumipappa

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #27 : 09.07.2007, 20:09:06 »
Kannatan One kampanjaa (www.one.org , to make AIDS and poverty history), Punaista Ristia seka WWF'ia. Olen tehnyt myos vapaaehtoistoita silloin talloin kuten kuurojen lasten kanssa keilaus, tuulettimien kerays varattomille ja vanhuksille, rahan kerays sairaille lapsille jne. Tekemista ja auttamista riittaa jokaiselle ja on mista valita.

Ai niin, ja United Way on automaattinen..
http://www.uwint.org/gppweb/index.aspx
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

rinja

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 10.07.2007, 12:07:02 »
Itse olen SPR:n jäsen, ostan joululahjat www.kua.fi ja Suomen luonnonsuojeluliitolta ja muista vaihtoehtoisista liikkeistä. Siinä omat suosikkini :)
 Joskus on mentävä kauas nähdäkseen lähelle - Nuuskamuikkunen

liitii

• Aloittelija
    • Profiili
Re: Kokemuksia Maan Ystävistä
« Vastaus #29 : 07.02.2008, 22:12:16 »
Lainaus käyttäjältä: "pikkumyy"
Olen pohtinut liittymistä johonkin järjestöön, mikä tarjoaisi myös monipuolista toimintaa rahallisen tukemisen lisäksi. Olen päätymässä Maan Ystäviin (mm. pyöräily-ja joukkoliikennemyönteisyys), ja olisi kiva kuulla jäsenten kokemuksia ja tarinoita järjestön toiminnasta. !

Tervetuloa mukaan, jos et vielä ole Maan ystäviin löytänyt. Itse en ole Helsingistä, mutta sielläkin vaikuttaa olevan hyvä ja avoin meininki, paljon meneillään ja mukavia ihmisiä.

Helsingin Maan ystävät kokoontuvat joka torstai, ja kokouksiin voi hyvin mennä tutustumaan ihmisiin ja toimintaan. Lisätietoja Helsingin touhuista löytyy täältä.

Upstate girl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #30 : 07.02.2008, 23:47:46 »
Lauantaina osallistun auttamaan Special Olympics'.. eli Kehitysvammaisten Olympialaisiin. Menen jaakiekko peleihin apuriksi. Todella mukava paiva luvassa!
"Don't tell me how educated you are, tell me how much you traveled."

kookaburra

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/kookaburra82/albums/
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : 08.02.2008, 08:55:32 »
Liitii: kyllä mä liityin! Jo muistaakseni aika pian tuon kirjoitukseni jälkeen :) Oli tarkoitus mennä tuonne pyöräretkelle mukaan syksyn aikana, mutta ne kaikki sattuivat harmillisesti iltapäiväaikaan, jolloin olin aina töissä.

Nl: unohdin kommentoida sulle, mutta tuleepahan nyt, vähän jälkijunassa tosin! Eli kävin tutustumassa myös Dodon sivuilla, mutta Maan ystävät tuntui kuitenkin omemmalta (uuh, mikä sana?!) joten valitsin sen. Kiitos vinkistä kuitenkin:)
Kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät...

Sikuriina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 10.02.2008, 12:58:36 »
Kuten Larpalla, minullakin on kummityttö World Visionin kautta (www.kummi.fi). Valitsin tuon tavan auttaa, koska siinä auttaminen saa kasvot. Tämä tyttö saa mahdollisuuden koulutukseen kummiohjelman kautta ja siitä ilosta maksan mielelläni 25 e/kk. Muuten laitan roposiani silloin tällöin mm. SPR:lle, Unisefille ja Pelastusarmeijalle. Voihan sitä kriittisesti ajatella, kuinka paljon rahaa menee näiden järjestöjen toiminnan pyörittämiseen, mutta itse mieluummin ajattelen sitä, mitä nämä järjestöt ovat maailmassa saaneet aikaan.

*Pantai*

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 10.02.2008, 14:35:09 »
Olen kummina Emmaus Helsingin kautta Yayasan Penghibur- nimisessä lastenkodissa Indonesiassa. Lastenkodista voi myös saada kummilapsen. Yayasan Penghibur on aikoinaan perustettu leprasairaille ja heidän lapsilleen, nykyään lapset tulevat köyhistä tai huonoista oloista, joidenkin koti ja perhe meni tsunamin myötä jne. Lastenkotia johtaa suomalainen sairaanhoitaja-diakonissa joka on tehnyt todellisen elämäntyön auttaessaan näitä lapsia. Kummit saavat suomenkielisen kummikirjeen ja kummilapsen kirje voidaan kääntää suomeksi. Lastenkoti maksaa lasten koulunkäynnit ja elämisen, ja sitkeän työn tuloksena mm.polio on kitketty alueelta äiti-lapsi -klinikan myötä, jossa vauvoja rokotettiin ja hoidettiin. Tarkoituksena on myös työllistää paikallisia ja kehittää koko Keletin kylän aluetta. Lastenkoti ottaa myös sosiaali- ja terveysalan opiskelijoita palkattomaan työharjoitteluun. Luulisin, että kummeilla on myös mahdollisuus mennä paikan päälle katsomaan mihin rahansa laittavat.
Ehkä niitä ei todellakaan kiinnosta mikään "väliaikainen pysäköinti kielletty"-kyltti!

Hehkuviini

• Aloittelija
    • Profiili

fuego

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • USAn Suomalaisten Foorumi
« Vastaus #35 : 18.02.2008, 02:33:45 »
WWF saa mun aanet, kodittomien ja raakattyjen elainten lisaksi.
Olin aina kuvitellut haluavani eta-adoptoida jonkun pienen ihmisen jossain mutta paadyin lopuksi siihen etta "adoptoin" suosikkielaimeni WWF:n kautta, tai siis sain sen joululahjaksi. Ja vaikka maailmassa on paljon ihmisia joilla ei ole tarpeeksi, suosikkielaimeni on sukupuuton partaalla ja puolustuskyvyton ihmisia vastaan.
WWF:lla on iso maara elaimia mista valita.
If a man is from Texas, he'll tell you. If he's not, why embarrass him by asking?
- John Gunther