Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)

 (Luettu 713322 kertaa)

UsvaAuer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 072
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #660 : 28.07.2008, 18:37:07 »
No kyllähän se hakukone löytää Trans-Siperian junia, mutta olen jo useana päivänä etsinyt kaikin mahdollisin tavoin tietoa junista välille:

1) Moscow/Sank-Peterburg - Nizhnyi Novgorod
2) Moscow - Astrakhan

eikä mitään löydy, ei yhtään mitään. Ohjelma ei kerta kaikkiaan tunnista näitä kahta suurta venäläiskaupunkia. Haluaisin hurautaa Pietarista suoraan NN:iin, jos jonkinlainen juna löytyisi. Tai jos edes annattaisi tietoa jatkoyhteyksistä.

Moskovasta Volgogradiin löytyy viisi päivittäistä junaa.

vehkaar1

  • Aloittelija
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #661 : 28.07.2008, 19:01:43 »
No kyllähän se hakukone löytää Trans-Siperian junia, mutta olen jo useana päivänä etsinyt kaikin mahdollisin tavoin tietoa junista välille:

1) Moscow/Sank-Peterburg - Nizhnyi Novgorod
2) Moscow - Astrakhan

eikä mitään löydy, ei yhtään mitään. Ohjelma ei kerta kaikkiaan tunnista näitä kahta suurta venäläiskaupunkia. Haluaisin hurautaa Pietarista suoraan NN:iin, jos jonkinlainen juna löytyisi. Tai jos edes annattaisi tietoa jatkoyhteyksistä.

Moskovasta Volgogradiin löytyy viisi päivittäistä junaa.

1) http://www.poezda.net/en/train_timetable?st_code=2000000&forDate=28-07-2008&tr_code=765838%3A%C0+   
Heti löytyi kun laittaa gorkii joka niznyi Novgorodin vanha nimi

2) http://www.poezda.net/en/train_timetable?st_code=2000000&forDate=28-07-2008&tr_code=770778%3A%C0+
Heti löytyi Astrahan

En edes katsonut muualta nyt vaan pikana www.poezda.net koska tottakai ne löytyy ja kaikki muutkin

-a-

Jouni

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 011
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #662 : 29.07.2008, 10:17:44 »
Pietaristakin on suora jokapäiväinen juna 059 Nizhnij Novgorodiin.

Jostain syystä rautateillä NN on edelleen Gorki ja Jekaterinburg Sverdlovsk. Samara on kuitenkin Samara eikä Kuibyshev. ???

edit: Samaran junalla 337 näkyy myös pääsevän Nizhnij Novgorodiin ja varmasti halvemmalla kuin tuolla firmennyi skoryi -tyyppisellä junalla.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2008, 10:22:24 kirjoittanut Jouni »
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

Ruuhkis

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 360
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #663 : 29.07.2008, 22:15:49 »
Olen tätä ketjua selaillut...mutta ei ole silmään sattunut...onkos kukaan tehnyt tätä reissua talvella? Taitaa olla aika tuhoon tuomittu ajatus? Mongoliassa ilmeisesti paukkuu 40 asteen pakkaset tammikuulla ja tätä rataa ?

Hantti-Antti

  • Aloittelija
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #664 : 30.07.2008, 13:53:30 »
  Osaisikohan joku kertoa miten täynnä Moskovasta Pekingiin lähtevät junat yleensä ovat? Tarkoitan siis lähinnä sitä, että miten pitkään odottelu-aikaan Moskovassa olisi syytä varautua, jos tarkoitus olisi ostaa liput kolmelle Pekingiin?

  Suomestahan ei saa lippuja kolmosluokkaan ostettua, joten ainoa vaihtoehto olisi ostaa ne Moskovasta, mutta aikataulu on sen verran hätäinen ettei paria päivää enempää paikan päällä pystyisi kyllä viettämään.

  Ja Moskovan hostelleihin mihin olen meilannut, eivät kuulemma pysty ostamaan kansainvälisiä lippuja.

  - Veli Kulta -

fishbone

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 224
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #665 : 30.07.2008, 13:59:05 »
Olen tätä ketjua selaillut...mutta ei ole silmään sattunut...onkos kukaan tehnyt tätä reissua talvella? Taitaa olla aika tuhoon tuomittu ajatus? Mongoliassa ilmeisesti paukkuu 40 asteen pakkaset tammikuulla ja tätä rataa ?

Äh.. Talvihan on ihan optimaalia aikaa matkustaa venäläisellä junalla. Junat on enemmän kuin lämpimiä ja kyytiin mahtuu aina. Tokihan se on totta, että reppureissaus on kesäurheilulaji, mutta oikealla asenteella ja oikeilla varusteilla se on liki yhtä kivaa kesälläkin. Omana pointtinani talviselle trans-sibille oli yksinkertaisesti se, että kuka ihme haluaa Siperiaan kesällä, kun juuri talvistaan se on tunnettu. :D

Ruuhkis

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 360
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #666 : 30.07.2008, 14:25:13 »
Olen tätä ketjua selaillut...mutta ei ole silmään sattunut...onkos kukaan tehnyt tätä reissua talvella? Taitaa olla aika tuhoon tuomittu ajatus? Mongoliassa ilmeisesti paukkuu 40 asteen pakkaset tammikuulla ja tätä rataa ?

Äh.. Talvihan on ihan optimaalia aikaa matkustaa venäläisellä junalla. Junat on enemmän kuin lämpimiä ja kyytiin mahtuu aina. Tokihan se on totta, että reppureissaus on kesäurheilulaji, mutta oikealla asenteella ja oikeilla varusteilla se on liki yhtä kivaa kesälläkin. Omana pointtinani talviselle trans-sibille oli yksinkertaisesti se, että kuka ihme haluaa Siperiaan kesällä, kun juuri talvistaan se on tunnettu. :D

Kyllähän se näin on mitä kirjoittelet. Asian kehno puoli on se että Mongoliassa olisi tarkoitus aroille pyrkiä ja tuo yli 40 asteen pakkanen ja telttamajoitus tuli aikoinaan tutuksi jo tuolla Suomen lapissa. Silloin oli kylmä, silleen aikuisten oikeasti...siis sen mitä sitä nyt enää kykeni tuntemaan....Mutta jatkan asia tutkimista..onhan noita reissuja mihin päätään pitäisi olla työntämässä. :P

Nicodemus

  • Vieras
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #667 : 30.07.2008, 17:22:18 »
Tänään tuli varausvahvistus VR:ltä. 9.9 klo 21.35 lähtee juna Moskovasta kohti Ulan Batoria.  :)

Sirri

  • Reissaaja
  • Viestejä: 56
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #668 : 30.07.2008, 18:01:55 »
  Osaisikohan joku kertoa miten täynnä Moskovasta Pekingiin lähtevät junat yleensä ovat? Tarkoitan siis lähinnä sitä, että miten pitkään odottelu-aikaan Moskovassa olisi syytä varautua, jos tarkoitus olisi ostaa liput kolmelle Pekingiin?

  Suomestahan ei saa lippuja kolmosluokkaan ostettua, joten ainoa vaihtoehto olisi ostaa ne Moskovasta, mutta aikataulu on sen verran hätäinen ettei paria päivää enempää paikan päällä pystyisi kyllä viettämään.

Tietääkseni Moskova-Peking -junassa ei ole kolmatta luokkaa (korjatkaa, jos olen väärässä, ainakaan Moskova-UB -junassa ei ollut), eli jos aikataulu on tiukka, kannattaa liput hommata etukäteen.

UsvaAuer

  • Tuplatonnitallaaja
  • Viestejä: 2 072
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #669 : 31.07.2008, 14:36:01 »
olen jo useana päivänä etsinyt kaikin mahdollisin tavoin tietoa junista välille:

1) Moscow/Sank-Peterburg - Nizhnyi Novgorod
2) Moscow - Astrakhan

eikä mitään löydy, ei yhtään mitään.

 
Heti löytyi kun laittaa gorkii joka niznyi Novgorodin vanha nimi

Heti löytyi Astrahan

En edes katsonut muualta nyt vaan pikana www.poezda.net koska tottakai ne löytyy ja kaikki muutkin

-a-

Voi, kiitos kovasti näistä tiedoista.

Tosin, miten ihmeessä matkaaja voi tietää, että kartalle kirjoitetun kaupungin nimi onkin toinen (NN -> Gorkii) tai erilailla litteroitu (Astrakhan -> Astrahan etenkin kun samalla sivulla Kharkov on Kharkov eikä Harkov). Siksi heti ja totta kai ilmaukset tuntuvat kohtuuttomalta alleviivaukselta.

Kiitos Jouni, tuosta Pietari - NN-junastakin. Se on se, mitä olen kaivannut!


Korjattu lainaukset. -Tinja

Tinja

  • Tonnitallaaja
  • Viestejä: 1 437
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #670 : 31.07.2008, 15:28:52 »
Omana pointtinani talviselle trans-sibille oli yksinkertaisesti se, että kuka ihme haluaa Siperiaan kesällä, kun juuri talvistaan se on tunnettu. :D

Niin, mutta mites kavikaan? Viime vuoden helmikuussa Siperiassa -8 astetta ja Suomessa samaan aikaan -36, joten mistakohan tietolahteesta olet tietosi hankkinut ;D

JouniS

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 121
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #671 : 31.07.2008, 19:52:40 »
Tosin, miten ihmeessä matkaaja voi tietää, että kartalle kirjoitetun kaupungin nimi onkin toinen (NN -> Gorkii) tai erilailla litteroitu (Astrakhan -> Astrahan etenkin kun samalla sivulla Kharkov on Kharkov eikä Harkov). Siksi heti ja totta kai ilmaukset tuntuvat kohtuuttomalta alleviivaukselta.

Venäjän litterointiin latinalaisilla aakkosilla ei ole vastaavaa standardia kuin vaikkapa kiinassa. Niinpä esimerkiksi kaupunki nimeltä Астрахань on suomeksi Astrahan, englanniksi ja ranskaksi Astrakhan, saksaksi ja ruotsiksi Astrachan, italiaksi Astrachan' sekä espanjaksi Astracán. Tässä tapauksessa ongelman muodostaa kirjain 'х', joka on periaatteessa sama kuin suomen 'h', mutta lausutaan venäjässä kovempana kuin useimmissa muissa kielissä. (Suomen sanan 'kiva' väitetään tulevan siitä, kun venäläiset yrittivät lausua 'hyvä'.)

Toisen esimerkkisi kaupunki on venäjäksi Харьков, ukrainaksi Харків, suomeksi Harkova, englanniksi ja ranskaksi Kharkiv tai Kharkov, saksaksi Charkiw tai Charkow, ruotsiksi Charkiv tai Charkov, italiaksi Charkiv sekä espanjaksi Járkov. Tässä tapauksessa hommia mutkistaa entisestään se, että Harkova on länsimaissa Astrahania tunnetumpi, joten sen tuttu nimi saattaa olla monessa kielessä suoran litteroinnin sijasta omankielinen väännös.

Noin yleisesti ottaen poezda.net:iä käytettäessä kannattaa kokeilla kaupungin nykyisen ja mahdollisen neuvostoaikaisen nimen erikielisiä versioita, jos oikeaa kaupunkia ei tunnu muuten löytyvän. Oikea vaihtoehto on välillä hieman yllättävä, kuten Kiinan pääkaupungin nimi Pekin. Palvelu sentään helpottaa urakkaa ehdottamalla vaihtoehtoja, jos syöttää vain nimen alun.

pimputtaja

  • Aloittelija
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #672 : 01.08.2008, 12:09:26 »
Matkatavaroista 2. luokassa...

Minkä kokonen matkalaukku tai laukut kannattaisi ottaa Moskova-Vladivostok matkalle Rossiya-junaan. Olen ymmärtänyt, että alapunkan alle mahtuu isompikin laukku, mutta entäpä yläpunkan sattuessa nuo tavaransäilytystilat hytin oviaukon päällä (?) - mahtuuko suuri pehmeä matkalaukku, vai pitäisikö olla enemmänki lentolaukkukokoa? Sinänsä olisi tarve saada mukaan reiluhko tavaramäärä...
Rinkka ei ole vaihtoehto...

VR:ltä kysyin pariin eri otteeseen, onko paikka ylä-vai alapunkka. Ensimmäisellä kerralla sanottiin alapunkka, toisella kerralla taas arveltiin parillisen paikkanumeron viittaavan yläpunkkaan...

Kiitokset mahdollisista vinkeistä!

Terveisin,

PT

Jouni

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 011
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #673 : 01.08.2008, 12:31:00 »
VR:ltä kysyin pariin eri otteeseen, onko paikka ylä-vai alapunkka. Ensimmäisellä kerralla sanottiin alapunkka, toisella kerralla taas arveltiin parillisen paikkanumeron viittaavan yläpunkkaan...
Parillinen paikannumero on ainakin yläpaikka, sen voin vahvistaa.
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

vehkaar1

  • Aloittelija
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #674 : 06.08.2008, 12:26:22 »
olen jo useana päivänä etsinyt kaikin mahdollisin tavoin tietoa junista välille:

1) Moscow/Sank-Peterburg - Nizhnyi Novgorod
2) Moscow - Astrakhan

eikä mitään löydy, ei yhtään mitään.

 
Heti löytyi kun laittaa gorkii joka niznyi Novgorodin vanha nimi

Heti löytyi Astrahan

En edes katsonut muualta nyt vaan pikana www.poezda.net koska tottakai ne löytyy ja kaikki muutkin

-a-

Voi, kiitos kovasti näistä tiedoista.

Tosin, miten ihmeessä matkaaja voi tietää, että kartalle kirjoitetun kaupungin nimi onkin toinen (NN -> Gorkii) tai erilailla litteroitu (Astrakhan -> Astrahan etenkin kun samalla sivulla Kharkov on Kharkov eikä Harkov). Siksi heti ja totta kai ilmaukset tuntuvat kohtuuttomalta alleviivaukselta.

Kiitos Jouni, tuosta Pietari - NN-junastakin. Se on se, mitä olen kaivannut!


Korjattu lainaukset. -Tinja

Katsoin vaan pirun nopeasti ja kun en ole kielioppinero niin kirjoitin heti/tottaki.

Mutta kaikki asemat löytyy netistä vaan ongelmana on aseman nimen tietäminen mutta tämä foorumi auttaa asiaa jos ei muuten selviä.

-a-

Shaon

  • Tosireissaaja
  • Viestejä: 78
    • MSN Messenger  - Sla__88@hotmail.com
    • Profiili
    • http://my.opera.com/Shaon3/blog/
    • Sähköposti
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #675 : 08.08.2008, 06:37:07 »
Matkatavaroista 2. luokassa...

Minkä kokonen matkalaukku tai laukut kannattaisi ottaa Moskova-Vladivostok matkalle Rossiya-junaan. Olen ymmärtänyt, että alapunkan alle mahtuu isompikin laukku, mutta entäpä yläpunkan sattuessa nuo tavaransäilytystilat hytin oviaukon päällä (?) - mahtuuko suuri pehmeä matkalaukku, vai pitäisikö olla enemmänki lentolaukkukokoa? Sinänsä olisi tarve saada mukaan reiluhko tavaramäärä...
Rinkka ei ole vaihtoehto...

VR:ltä kysyin pariin eri otteeseen, onko paikka ylä-vai alapunkka. Ensimmäisellä kerralla sanottiin alapunkka, toisella kerralla taas arveltiin parillisen paikkanumeron viittaavan yläpunkkaan...

Kiitokset mahdollisista vinkeistä!

Terveisin,

PT


Suosittelesin itse lentolaukku mallia, olen juuri talla hetkella Irkutskissa ja on tullut muutamassa junassa jo istuttua. Tavaransailytystila on todellakin oviaukon paalla ja jossain se on enemman kuin riittavan kokoinen ja viimeisessa junassa se oli esimerkiksi niin pieni etta pelkasin koko ajan milloin rinkka romahtaa sielta jonkun niskaan. Mita ei kylla onneksi tapahtunut! 8) Hieman ymparipyorea vastaus mutta itse ainakin ottaisin lentolaukun, ei tarvitsisi ainakaan murehtia sita sitten etta mahtuuko se matkalaukku nyt sinne hyllylle vai ei.
There is a difference between living and being alive-

Nothing is as soft as water. Yet, who can withstand the raging flood?

Antti H.

  • Aloittelija
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #676 : 08.08.2008, 12:11:04 »
Matkatavaroista 2. luokassa...

Minkä kokonen matkalaukku tai laukut kannattaisi ottaa Moskova-Vladivostok matkalle Rossiya-junaan. Olen ymmärtänyt, että alapunkan alle mahtuu isompikin laukku, mutta entäpä yläpunkan sattuessa nuo tavaransäilytystilat hytin oviaukon päällä (?) - mahtuuko suuri pehmeä matkalaukku, vai pitäisikö olla enemmänki lentolaukkukokoa? Sinänsä olisi tarve saada mukaan reiluhko tavaramäärä...
Rinkka ei ole vaihtoehto...

VR:ltä kysyin pariin eri otteeseen, onko paikka ylä-vai alapunkka. Ensimmäisellä kerralla sanottiin alapunkka, toisella kerralla taas arveltiin parillisen paikkanumeron viittaavan yläpunkkaan...

Kiitokset mahdollisista vinkeistä!

Terveisin,

PT


Suosittelesin itse lentolaukku mallia, olen juuri talla hetkella Irkutskissa ja on tullut muutamassa junassa jo istuttua. Tavaransailytystila on todellakin oviaukon paalla ja jossain se on enemman kuin riittavan kokoinen ja viimeisessa junassa se oli esimerkiksi niin pieni etta pelkasin koko ajan milloin rinkka romahtaa sielta jonkun niskaan. Mita ei kylla onneksi tapahtunut! 8) Hieman ymparipyorea vastaus mutta itse ainakin ottaisin lentolaukun, ei tarvitsisi ainakaan murehtia sita sitten etta mahtuuko se matkalaukku nyt sinne hyllylle vai ei.

Rossiyan kakkosluokassa on matkatavaratilaa sekä oviaukon päällä että alapunkkien/sohvien alla. Mun putkirinkka mahtui molempiin tiloihin ihan kivasti. Maksimikokoinen (siis käsimatkatavaraan kelpaava) lentolaukku on kuitenkin aika pieni siihen verrattuna.
« Viimeksi muokattu: 08.08.2008, 12:13:06 kirjoittanut Antti H. »

wilhelm-

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 227
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #677 : 12.08.2008, 20:09:16 »
Junan 010 hinnaksi Moskova-Irkutsk esim. 16.8. RZD:n aikatauluhaku kertoo 11566 ruplaa kupessa (2.lk.) eli noin 312 €. Platskartnyssa (3.lk.) hinta on 3607,8 ruplaa eli noin 97,50 €. Elokuun lopun hintoja ei vielä näy, koska lippuja voi ostaa vain 45 päivän päähän.

Irkutskiin pääsee Moskovasta muillakin junilla kuin kaikkein kalleimmilla. Esim. 350 Moskova-Blagovestshensk lähtisi parillisina päivinä klo 13.35 ja on Irkutskissa 10.34 paikallista aikaa. Lippu 2.lk:aan maksaa 8125 ruplaa (219,60 €) ja 3.lk:aan 2968,6 ruplaa (80 €). Parittomina päivinä kulkee samoilla ajoilla ja hinnoilla juna 340 Moskovasta Tshitaan.

Junassa 006 2.lk:n lippu maksaisi 14.8. 8889 ruplaa eli n. 240 €.

Olen katsellut 27.8 Moskova-Irkutsk junia ja aiotaan ottaa joko 21.25 lähtevä 002 juna tai 13.35 lähtevä 340 jossa ei siis ilmeisesti ravintolavaunua ole. Tämä riippuu tietenkin onko noihin paikkoja jäljellä. 26.8 saavutaan Moskovaan ja heti aiotaan lippuja kysellä. Tavoitteena platskartnyi mutta jos ne ovat loppu niin sitten pitänee ottaa kupe. En vaan tajunnut, että siinä voi olla noin suuri hintaero. Tuossa Jouni ei ollut listannut tuota 002 -junan hintaa, mutta jos 010 juna maksaa kupeessa 312 Moskova-Irkutsk on tuo kyllä aika käsittämätöntä.. Oli varautunut maksamaan jotain 180-190 euroa kupeesta tuolle välille siltä varalta ettei platskartnyi-paikkoja saada, mutta 240-300 e kuulostaa aika härskiltä.

Harmi kun osaisi käyttää noita RZD:n sivuja, ei tahdo tulla mitään kun ei kunnolla kieltä osaa, kyrilliset ja muutaman sanan vaan.. :/ Olisin katsonut onko juna 002 myös yhtä kallis. Jounii? :P
Matkakertomuksiani lattareista 2012:

www.villek.blogspot.com

Kuukauden reissu eteläisessä Afrikassa 2013

http://www.villek2.blogspot.fi/

Jouni

  • Triplatonnitallaaja
  • Viestejä: 3 011
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #678 : 12.08.2008, 21:13:57 »
Harmi kun osaisi käyttää noita RZD:n sivuja, ei tahdo tulla mitään kun ei kunnolla kieltä osaa, kyrilliset ja muutaman sanan vaan.. :/ Olisin katsonut onko juna 002 myös yhtä kallis. Jounii? :P
Ei tarvitse edes katsoa, 002 eli "Rossija" on yksi Venäjän kuuluisimmista junista.

No, katsoin kuitenkin. Jostain syystä haku ei kyllä tarjoa junaa 002 Moskova-Irkutsk-matkalle tuolle päivälle. Ehkä se on jo täynnä. 23.8. on pari paikkaa ja silloin hinta on kupessa 14390 ruplaa (n. 390 €). Tämän varmaan halusitkin kuulla. ::)

27.8. heti puolenyön jälkeen lähtee myös 044 Habarovskiin. Se on aika lailla samanhintainen kuin Irkutskin juna 010. Kupe 8889 ruplaa eli n. 240 €.

Neuvoisin harkitsemaan jonkin matkatoimiston hyödyntämistä Moskovassa. Ne ottavat välityspalkkiota n. 5 € per lippu, mutta saattavat vastapainoksi jaksaa etsiä eri vaihtoehtoja sinnikkäämmin ja jopa englanniksi, jos tuuri käy. Toki jos jonoja ei ole, mikä estää yrittämästä asemallakaan.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2008, 21:32:38 kirjoittanut Jouni »
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

wilhelm-

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 227
    • Profiili
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #679 : 13.08.2008, 17:01:56 »
Ei irtoa platskartnyita mistään 27.8 junaan Moskovasta Irkutskiin. Parilta matkatoimistolta kyselin ja 320 e ja 288 e sain tarjoukset kupe-paikoista. Eli tuossa jälkimmäisessä vetävät sellaiset 48 euroa välistä per lippu, aika härskiä touhua. Ja yllättäen kolmosluokan lippuja ei ollut.. No okei, tiedän että ne menevät ensiksi ja elokuun loppu on vielä sesonkia, mutta silti. Alkaa luotto häviämään siihen, että asemalta niitä lippuja vielä saisi. Minkälaisia kokemuksia muilla on saada Moskovasta asemalta lippuja aamulla seuraavan päivän iltajunaan näin syksyllä?

Taidanpa pirauttaa aamusta vr:lle ja kysyä heidän tarjoustaan. Toinen vaihtoehtokin elää, venäläinen (Suomessa asuva) kaverini voisi kääntää noita rzd.ru sivuja ja jos koittaisi sieltä luottokortilla liput tilata, saa nähdä miten siinäkin touhussa käy ;)

Toisaalta, ei pidä panikoida ja kuten sanottu, aina jollain pääsee eteenpäin.
Matkakertomuksiani lattareista 2012:

www.villek.blogspot.com

Kuukauden reissu eteläisessä Afrikassa 2013

http://www.villek2.blogspot.fi/