Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)

(Luettu 713331 kertaa)

rossi64

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Trans-Siperia FAQ (rakentuu täällä)
« Vastaus #780 : 16.03.2009, 04:47:48 »
Sattuisiko joku tietamaan miten on mahdollista hoitaa venajan viisumi Bangkokista? Soitin konsulaattiin ja sanoivat etta mulla pitaa olla thaimaassa working visa jos haluan venajalle viisumin. Onko joku hoitanut Venajan viisumia Bangkokista? Enta Shanghaista?

trsqr

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #781 : 29.03.2009, 23:46:22 »
Matkaa valmistellessa kannattaa lukea koko tämä ketju ja lisäksi LP:n Trans Siberian Railway on hyödyllinen.

Trailblazerin Trans-Siberian Handbook oli mun mielestä niin paljon parempi kuin LP:n vastaava, että omalle reissulle en ottanut edes LP:tä mukaan, vaikka molemmat olivatkin käytettävissä... Kannattaa siis vilkaista tuotakin.

carrus301

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #782 : 30.03.2009, 00:56:50 »
Matkaa valmistellessa kannattaa lukea koko tämä ketju ja lisäksi LP:n Trans Siberian Railway on hyödyllinen.

Trailblazerin Trans-Siberian Handbook oli mun mielestä niin paljon parempi kuin LP:n vastaava, että omalle reissulle en ottanut edes LP:tä mukaan, vaikka molemmat olivatkin käytettävissä... Kannattaa siis vilkaista tuotakin.

Samaa muuten käytin minäkin. Erityisen kiinnostavaksi tekee kirjan lopussa oleva osio, jonka avulla voi seurata mitä mielenkiintoista on kunkin kilometripaalun kohdalla. Suosittelen myös ennemmin tuota mukaan otettavaksi kuin LP:n vastaava, joka myös löytyy itseltäni hyllystä.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #783 : 30.03.2009, 09:52:29 »
Erityisen kiinnostavaksi tekee kirjan lopussa oleva osio, jonka avulla voi seurata mitä mielenkiintoista on kunkin kilometripaalun kohdalla. Suosittelen myös ennemmin tuota mukaan otettavaksi kuin LP:n vastaava, joka myös löytyy itseltäni hyllystä.
Minäkin ahmin tuota kirjaa suurella mielenkiinnolla erään kaverin luona, vaikka itse matka olikin tehty jo pari vuotta sitten. ;)
14 vuotta, 3 kuukautta ja 20 päivää matkaan Forssaan.

sarppis

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #784 : 01.04.2009, 23:33:54 »
Onko kukaan hankkinut lippuja/varauksia juniin VR:n kautta? Onnistuiko Moskova-Irkutsk, Irkutsk-Ulan Bator, Ulan Bator-Peking?

sarppis

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #785 : 01.04.2009, 23:36:59 »
Onko hyviä vinkkejä yöpymispaikoille Irkutskissa ja Ulan Batorissa? Turvallinen ja suihku olis kiva. Osaatteko sanoa hintoja ja etukäteen varauksesta jotain? Kiitokset, lähdössä ehkä kesäkuun alusta.

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #786 : 02.04.2009, 10:37:48 »
Onko kukaan hankkinut lippuja/varauksia juniin VR:n kautta? Onnistuiko Moskova-Irkutsk, Irkutsk-Ulan Bator, Ulan Bator-Peking?
VR:n kautta voi hankkia Venäjän lippuja, joissa lähtöasemana on joko Pietari tai Moskova. Ei tosin kyllä onnistu aivan kaikkiin niihinkään, ilmeisesti yleisimmin käytettyihin. Varmaan onnistuu myös toiseen suuntaan eli määräasema Pietari tai Moskova.

Irkutsk-Ulan Bator -lippuja ei ainakaan aikaisemmin ole VR:ltä saanut ja Ulan Bator-Peking -lippuja ei tunnu saavan oikein mistään. :) Ulan Batorin hostellit välittävät lippuja, ehkäpä juuri tässä onkin syy, miksei niitä saa edes Ulan Batorin asemalta. Trokarit ostavat kaikki liput viikkoja etukäteen.

lajinsaviimeinen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #787 : 02.04.2009, 16:04:43 »
Voiko Rentlinen kautta varata sitten liput välille Irkutsk-Ulan Bator?
Vai onko ko. välimatkan ostaminen etukäteen Suomesta ihan mahdotonta?

Jouni

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #788 : 02.04.2009, 16:09:01 »
Voiko Rentlinen kautta varata sitten liput välille Irkutsk-Ulan Bator?
Vai onko ko. välimatkan ostaminen etukäteen Suomesta ihan mahdotonta?
Eikös Rent Line toimi välittäjänä ja ostaa ne liput itse todellisuudessa Venäjältä? Esim. Pietaristahan kyllä voi ostaa lippuja ihan mihin tahansa junaan entisen Neuvostoliiton alueella. Sama onnistuu myös Virossa, Latviassa ja Liettuassa, ne ovat edelleen mukana entisen Neuvostoliiton alueen yhteisessä lippujärjestelmässä. Monelle helppo paikka ostaa lippuja saattaisi olla Tallinna. Itsekin olen sieltä muutaman lipun ostanut.

Tommy Lee

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #789 : 02.04.2009, 17:58:51 »
Onko jollain tuoretta tietoa paljonko VR:n kautta ostettu Moskova - Irkutsk piletti maksaa? Jos välityspalkkiot eivät ole hullut, niin mieluusti tuon etukäteen ostaisi...

sarppis

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #790 : 03.04.2009, 22:59:04 »
Moi!
VR:llä ilmoittivat, että ottavat varauksista välityspalkkiota 40 egeä. Venäjän sisäiset liput pystyy ilmeisesti lunastamaan Suomessa niillä asemilla, mitkä välittää kans.välisiä lippuja. Siis kunhan varaus on tehty ja liput tulevat. VR:n kansainvälisten lippujen osastolta saapi puhelimessa neuvoja.

Nicodemus

• Vieras
« Vastaus #791 : 04.04.2009, 04:56:38 »
Kyllä onnistui hyvin ostamaan liput Ulan Batorista Pekingiin juna-asemalta viime syyskuussa. Viikkoa aikaisemmin mentiin ostamaan.

reissumimmi80

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #792 : 06.04.2009, 18:48:03 »
Onko jollain tuoretta tietoa paljonko VR:n kautta ostettu Moskova - Irkutsk piletti maksaa? Jos välityspalkkiot eivät ole hullut, niin mieluusti tuon etukäteen ostaisi...

Hei, Moskova-Irkutsk -väli maksaa VR:n kautta n. 308 euroa (2 luokka). Liput saa mukaan jo Suomesta, näin ainakin sanovat sähköpostissa, jonka sain eilen. Venäjän sisäisistä lipuista tulee palvelumaksua 5 euroa. Junat ovat numerot 2M ja 101J.

Lähettivät paljon muutakin infoa + hintaesimerkkejä, voin postata koko roskan tänne jos tahdot ja moderaattori ei hermostu :)

Sitten kysymys: olemme matkustamassa kiinalaisella junalla nro 4 ensi kesänä Moskovasta joko Irkutskiin tai Ulan Batoriin. Tietääkö joku, onko kiinalaisen junan 1 luokka sama asia kuin venäläisen/mongolialaisen junan 1 luokka? Monessa lähteessä mainitaan, että vain kiinalaisissa junissa on olemassa "deluxe 1 luokka", joten mitäköhän se mahtaa tarkoittaa? Onko kiinalaisessa junassa siis deluxe-luokka tavallisen 1 luokan lisäksi? Molemmissa on ymmärtääkseni 2 sänkyä/hytti, mutta deluxessa myös jaettu suihku kahden hytin kesken.

ainoko

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #793 : 16.04.2009, 08:36:41 »

Hei, Moskova-Irkutsk -väli maksaa VR:n kautta n. 308 euroa (2 luokka). Liput saa mukaan jo Suomesta, näin ainakin sanovat sähköpostissa, jonka sain eilen. Venäjän sisäisistä lipuista tulee palvelumaksua 5 euroa. Junat ovat numerot 2M ja 101J.

Lähettivät paljon muutakin infoa + hintaesimerkkejä, voin postata koko roskan tänne jos tahdot ja moderaattori ei hermostu :)

Onpa hassua, että VR:n kautta on noin halpaa 2. luokassa! Aioin juuri laittaa tänne viestiä ja kysellä noista hinnoista. Ollaan lähdössä Moskovasta Irkutskin kautta Ulan Batoriin ja kyseltiin Balt Tur -matkatoimiston kautta lippujen hintoja. Ajateltiin, että se olisi edullinen muutenkin, sillä niiden kautta ostettuna Helsinki-Moskova -väli on 20e VR:ää halvempi. Juuri saatiin tarjous, että väli Helsinki-Ulan Bator (pysähdykset Moskovassa ja Irkutskissa) maksaisi hengeltä 740 euroa 2. luokassa. Minusta tuo kuulostaa melko suolaiselta. Onko kenelläkään tietoa, paljonko Moskova-Ulan Bator -väli 2. luokassa on maksanut itse asemilta ostettuna?

Potemkin

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #794 : 16.04.2009, 14:31:03 »
Oon nyt selaillut kuutisen tuntia tata FAQ:ta (olen Yangshuossa, eipa taalla muutakaan tekemista oo, heh) mut en vaan loyda edes searchilla vastausta. Osaiskohan joku...

Olen tulossa Kiinasta Suomeen junalla toukokuun alkupuolella.
Tavoitteena olisi kereta keskiviikkona 29.4. lahtevaan junaan Peking-Ulan Bator. Lahtopaiva on Deutsche bahnin sivujen antama.

Ulan Batorista koitan paasta Irkutskiin 2.5. Olen Pekingissa noin 24. paiva kuluvaa (huhti-)kuuta. Venajan viisumi minulla on jo.

1.) Onko mahdollista ostaa lippu Peking-UB -junaan Pekingista viela viisi paivaa ennen lahtoa vai onko minun ostettava/varattava se ennakkoon jostain, mista? Ja mika on kohtuullinen hinta? Olen googlaillut niin perkeleesti ja iso osa sivuista sensuroidaan. Onko loppuhuhtikuu talla valilla tayteenbuukattua?

2.) Onko mahdollista saada lippua UB-Irkutsk -junaan Ulan Batorista vai kannattaako tama varata ennakkoon esim. jonkun UB:n guesthousen kautta? Mika on ok-hinta?

Irkutskista lanteen pain junia tuntuisi kulkevan suht taajaan. Nama liput voinee jattaa sen ajan murheeksi.?

Potemkin

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #795 : 17.04.2009, 18:39:43 »
Ja tietaako kukaan junan 363 liikkeista Ulan Bator-Irkutsk -valilla? Jotkut haut antavat sen lahdoiksi joka ikisen paivan, mutta lippuja ei tunnu saavan mistaan. Ja kaikki haut eivat koko junaa tunnista. Onko tama esim. vain kesakuukausina kulkeva juna?

JouniS

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #796 : 18.04.2009, 23:09:25 »
Onpa hassua, että VR:n kautta on noin halpaa 2. luokassa! Aioin juuri laittaa tänne viestiä ja kysellä noista hinnoista. Ollaan lähdössä Moskovasta Irkutskin kautta Ulan Batoriin ja kyseltiin Balt Tur -matkatoimiston kautta lippujen hintoja.

VR kirjaa varaukset suoraan Venäjän rautateiden varausjärjestelmään ja ottaa vain omat kulunsa välistä. Lisäksi VR saattaa joissain tapauksissa myydä eurooppalaisia alennuslippuja, jotka ovat toisinaan halvempia kuin Venäjältä ostetut tavalliset liput. Matkatoimisto taas lähettää jonkun lippuluukulle jonottamaan varaajien henkilötietojen kanssa, ja saattaapa siinä välissä joskus olla 1-2 muutakin matkatoimistoa, jotka kaikki haluavat oman siivunsa hinnasta.

Noin yleisesti ottaen Venäjän rautatiet on vähitellen yhdistämässä järjestelmiään eurooppalaisten rautatieyhtiöiden kanssa. Aika isoon osaan Venäjän kaukojunista myydään jo lippuja suunnilleen millä tahansa Euroopan rautatieasemalla, josta ylipäänsä saa kansainvälisiä junalippuja. Ajat, jolloin Venäjän junaliput olivat lentolippujen kaltaista salatiedettä, alkavat siis vähitellen olla historiaa.

winegum

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #797 : 20.04.2009, 12:25:16 »
Huh tätä tiedon määrää.. : )

kertokaa nyt te enemmän matkanneet karkea arvionne; paljonko tällaiseen pitäisi varata aikaa:

Helsinki- Moskova- Ulan-Bator (1 yö) -Peking (väh.1 yö) -Hong kong (väh.1 yö)-Macao (väh.1 yö). Matkani päättyy Bangkokiin, johon tulee ystäviäni lentsikalla. Menen heitä vastaan.

Eli paljonko oikein tarvitaan varaslähtöä ennen heitä? Hahmotus hieman vaikeaa.. ei taida 2 viikkoa riittää?

Kiitoksia!

savustaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #798 : 20.04.2009, 13:13:10 »
Onko kenelläkään tietoa, paljonko Moskova-Ulan Bator -väli 2. luokassa on maksanut itse asemilta ostettuna?

itse ajoin junalla moskovasta pekingiin n. 320 eurolla n. 2,5 vuotta sitten, juurikin 2. luokassa. muisti pätkii muutaman kympin suuntaan jos toiseen. näin ollen ulan-batoriin on vielä halvempi. halvemmallakin tietty pääsee, jos matkustaa platskartnyi- luokassa. eli mun mielestä kannattaa ostaa liput moskovasta, ellei tule ongelmia kielen kanssa, koska asiakaspalvelu ainakin mun kohdalla oli tylyä.

savustaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #799 : 20.04.2009, 13:28:05 »
Huh tätä tiedon määrää.. : )

kertokaa nyt te enemmän matkanneet karkea arvionne; paljonko tällaiseen pitäisi varata aikaa:

Helsinki- Moskova- Ulan-Bator (1 yö) -Peking (väh.1 yö) -Hong kong (väh.1 yö)-Macao (väh.1 yö). Matkani päättyy Bangkokiin, johon tulee ystäviäni lentsikalla. Menen heitä vastaan.

Eli paljonko oikein tarvitaan varaslähtöä ennen heitä? Hahmotus hieman vaikeaa.. ei taida 2 viikkoa riittää?

Kiitoksia!

ohhoh! älä tee sitä virhettä, että matkaat liian nopeasti! aiotko siis lentää osan matkasta? omasta mielestäni kiina on liian kaunis maa yli lennettäväksi, samoin monet muut.. itse ottaisin varaslähtöä vähintään 2 kk. mutta jos et lennä, eikä ole aikaa, niin maata myöden et taida ehtiä, tai jos ehdit - perse puutuneena.